31

کسانی که بین ترامپ و بایدن فرق قائل بودند از توهم بیرون بیایند!

  • کد خبر : 1055
  • 15 اسفند 1399 - 20:01
کسانی که بین ترامپ و بایدن فرق قائل بودند از توهم بیرون بیایند!
امام جمعه کوار به کسانی که بین ترامپ و جو بایدن فرق قائل بودند توصیه کرد: از توهم بیرون بیایید، ایران طرح راهبردی لغو تحریم ‌ها را ریل‌گذاری کرده است.

به گزارش بهار کوار، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه اول نماز جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ضمن تبریک پیشاپیش عید مبعث گفت: مبعث تجلی اعظم الهی برای هدایت بشر و هنگامه یاس و ناامیدی شیطان از گمراه کردن انسان هاست؛ هدف بعثت، تزکیه انسان ها، رشد عقل ها و اصلاح و تحول در جوامع انسانی است، تقوا، ولایت پذیری و انفاق از نسخه های تزکیه برای درمان دردهای بشری هستند.

امام جمعه کوار

امام جمعه کوار با  گرامیداشت  سالروزفرمان تاسیس کمیته امداد امام خمینی و ایام نیکوکاری، آحاد مردم، دستگاه های اجرایی، خیرین و بازاریان، اصناف، صنعتگران و کارخانه داران را به شرکت در جشن نیکوکاری تشویق و دعوت کرد و اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینیِ شهرستان کوار در سال جاری خدمات ارزنده ای داشته است که به عنوان مثال می توان از پرداخت مستمری ۲۳۰۰ خانوار، ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ خانوار به ارزش ۶۰ میلیارد ریال و تحویل ۱۹ واحد مسکن به مددجویان و هم چنین ادامه ساخت ۳۱  واحد دیگر با زمین، مجوز، نظارت و انشعابات رایگان که با اعتبارات مضاعف کمیته امداد و کمک خیرین عزیز انجام شده است نام برد. 

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۳۹۹، حدود ۷۷ سری جهیزیه به نیازمندان اهدا کرده و ۳۱ مورد دیگر نیز تا پایان سال اهدا خواهد کرد؛ بیش از ۷۰ میلیارد ریال کمک در طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه نیز انفاق شده است.

گشول در ادامه افزود: مردم سخاوتمند کوار و کمیته امداد شهرستان، رتبه اول استان در جشن نیکوکاری، جشن عاطفه ها، نذر و قربانی در سه سال متوالی بوده اند که ان شاء الله از این پس نیز نیز این مسئله ادامه خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه برآوردن حاجت مومن از هزار حج مستحبی و اعتکاف و طواف کعبه ثواب افزون تری دارد، با دعوت مردم به پویش مردمی کمک به زلزله زدگان سی سخت در شهرستان دنا گفت: مردم استان فارس، معین و کمک حال مردم عزیز استان کهکیلویه و بویراحمد بوده ،هستند و خواهند بود. 

گشول  با گرامی داشت ۱۶ اسفند، سالروز تشکیل بسیج جامعه گفت: حضور مستمر بانوان و دختران بسیجی در نمازجمعه را ارج می نهیم، قبل از انقلاب سهم بانوان از تدریس در دانشگاه ۱.۴ درصد بود که پس از انقلاب به ۲۰ درصد رسیده است.  

امام جمعه کوار، در بخش دیگری از سخنان خود، ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را گرامی داشت و گفت: کاشتن بذر یا نهال که مایه بهره مندی موجودات زنده می شود صدقه و انفاقی است پایدار ؛ در نگاه اسلامی قطع درختان میوه دار موجب نزول عذاب الهی شده و حفظ محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و ملی یک امر ضروری بوده و تخریب محیط زیست جرم است. 

وی با دعوت مردم به طرح هر ایرانی یک درخت و به یاد هر شهید یک درخت، از کارگران فضای سبز کوار و تولید کنندگان نمونه نهال و نیز کشاورزان و باغداران نمونه، بابت پخش نهال  ارزان یا رایگان و جمع آوری زباله های بوستان های شهر، تقدیر و تشکر کرد.

در خطبه دوم نیز حجت الاسلام گشول، انتخاب دقیق و هوشمندانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ۱۴۰۰ را عامل تحول در کشور، حل مشکلات  و حائز اهمیت دانسته و ابراز داشت: ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم ؛ دو موضوع در انتخابات آینده مهم است: اول حضور حداکثری و مشارکت و  دوم انتخابات دقیق و زمینه ساز الهی برای دولت کارآمد مردمی و انقلابی که به لطف نیروهای انسانی توانمند و متعهد می شود بسیاری از مشکلات را برطرف و ظرفیت ها را فعال تر کرد.

او همچنین زندگی ساده و بی تشریفات شهید رجائی و مردمی و دلسوز بودن او را الگوی دولت اسلامی عنوان کرده و با ذکر نام و یاد سردار شهید حاج ابراهیم همت، چند نمونه از خصلت ها و زحمات او را از جمله اخلاص، عمل، سبقت در در جهاد، ولایت پذیری، نقد پذیری، خضوع در برابر خدا و بسیجیان، غرّش در برابر دشمن  و نیز فعالیت در حل غائله پاوه و عملیات بیت المقدس را یادآورشده و او را الگوی یک جوان مومن انقلابی دانست.

وی در مورد حمله هوایی و موشکی به مناطق مرزی عراق و سوریه و پادگان امام علی(ع) در منطقه بوکمال که با دستور مستقیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، گفت: این حمایت از صهیونیست‌ها و ایجاد دلگرمی برای تکفیری ها و مقابله با تفکر اخراج آمریکا از عراق بوده و هدف، ناامن نشان دادن جبهه مقاومت و مقابله با ایران است و نوعی تهدید به شمار می آید.

گشول در ادامه خاطر نشان کرد: این سیاست، شکست خورده است و حنای جنگ‌هراسی رنگی ندارد و سیاست چماق و هویج ، راه به جایی نمی برد؛ حمله به حشدالشعبی عراق جز افزایش خشم ملت عراق و جوانان انقلابی آنان نتیجه ای نخواهد داشت. 

امام جمعه کوار به کسانی که بین ترامپ و جو بایدن فرق قائل بودند توصیه کرد : از توهم بیرون بیایید، ایران طرح راهبردی لغو تحریم ها را ریل گذاری کرده است.

حجت الاسلام گشول با بیان این نکته که هدف قراردادن کشتی صهیونیست ها در دریای عمان هشدار به صهیونیست های خبیث بود گفت: دشمن باید جوری هدف قرار بگیرد که نفهمد از کجا خورده است، مدعی خواست که آید به تماشاگه راز، دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد؛ ضربه به هنگام و هوشمندانه به دشمن در برابر او، لازم است.

در پایان خطبه دوم وی با تشکر از زحمات مدیریت جدید اداره صنعت، معدن و تجارت، از وی نظارت بیشتر بر توزیع سیمان، روغن و … را خواستار شده و گفت : از پیگیری های لازم وی تشکر میکنم و آرزوی توفیق روز افزون شما را دارم. مدیریت و تنظیم واقعی بازار و تزریق بیشتر سیمان و کالاهای اساسی به بازار و توزیع عادلانه، مطالبه جدی مردم شریف شهرستان کوار است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1055

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.