60

مادر شهید اصغر محمدی آسمانی شد | زندگینامه شهید اصغر محمدی

  • کد خبر : 1656
  • 11 شهریور 1400 - 19:20
مادر شهید اصغر محمدی آسمانی شد | زندگینامه شهید اصغر محمدی
مادر شهید اصغر محمدی از روستای ارباب سفلی آسمانی شد.

به گزارش بهارکوار، روح بلند اصلی جان شکوهی مادر شهید اصغر محمدی از شهدای دوران دفاع مقدس، هفتم شهریورماه آسمانی شد. به همین بهانه در پنجشنبه های شهدایی بهارکوار به زندگینامه شهید اصغر محمدی می پردازیم:

شهید اصغر محمدی فرزند رضا در سال ۱۳۴۵ در روستای ارباب سفلی دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را با شوق و علاقه فراوان در همین روستا به پایان رساند، سپس وارد مدرسه راهنمایی اکبرآباد شد.

او همواره دانش آموز آرامی بود و تکالیفش را به نحو احسن انجام می داد. با دوستان و هم کلاسی هایش صمیمی و مهربان بود و به مطالعه کتاب های گوناگون علاقه داشت.

شهید اصغر محمدی پس از گذراندن دوران راهنمایی، در هنرستان شهید غفاری شهرستان کوار به ادامه تحصیل پرداخت. علاوه بر این که خود اهل نماز اول وقت و انس با قرآن بود، دیگران را هم به این مهم تشویق می نمود.

چند صباحی بود که دشمن بعثی به خاک ایران اسلامی هجوم آورده بود، او تکلیف خود را در این دید که عازم جبهه های نبرد شود و از اسلام و قرآن دفاع نماید.

شهید اصغر محمدی از کوار

او ۳ بار به جبهه رفت، سومین اعزام او همزمان با عملیات پیروزمندانه فتح المبین بود و همین عملیات در منطقه شوش با رمز مبارک یا فاطمه الزهرا (س) وعده گاه وصل او به آسمان ها شد.

این شهید عزیز که در دومین روز فروردین ۶۱ شهادت نامه اش را از حضرت حق دریافته بود، پس از ۱۰ ماه پیکر مطهرش به آغوش وطن بازگشت و عطر بهشت را در کوچه پس کوچه های این دیار پراکند ودر جوار دیگر شهدای ارباب به خاک سپرده شد.

وصیت نامه شهید اصغر محمدی

در وصیت نامه دانش آموز شهید اصغر محمدی می خوانیم:

شهادت، مرگی خودآگاهانه و آغاز زندگی جاویدان، راهی که فقط عشق به خدا می تواند انسان را به آن راه بکشاند. راهی که امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، بهشتی، باهنر، رجایی و… آن را پیمودند و به فریاد هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) آن را لبیک گفتند و شیفتگان آن حضرت به ندایش پاسخ گفتند.

اینجانب بنا به تشخیص خودم به جبهه آمدم و هیچ اجباری نداشتم ولی موقعی که اسلام و قرآن در خطر باشد بر همه است که از اسلام، دین مبین پیغمبر (ص) دفاع کنیم.

رفتیم تا تحت رهبری امام خمینی، متجاوزین به قرآن و کشور اسلامی را نابود کنیم چون ما مسلمانیم. محمد (ص) پیغمبرمان، کتابمان قرآن و خمینی رهبرمان است و اطاعت نایب امام اطاعت از خدا و پیغمبر است و ما تا زنده هستیم دست از اطاعت از خدا و رسول نمی کشیم.

گردآوری: فاطمه دیباور

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1656

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.