71

کوار هم از تحریم های ترامپ صاحب سهم شد!

  • کد خبر : 748
  • 17 دی 1399 - 21:30
کوار هم از تحریم های ترامپ صاحب سهم شد!
16 شرکت و یک فرد مرتبط با صنعت فولاد ایران توسط آمریکا تحریم شدند. در این فهرست، نام مجتمع ذوب آهن پاسارگاد کوار نیز به چشم می خورد.

ترامپ در آخرین روزهای خود باز هم به سراغ تحریم صنعت فولاد ایران رفت و ۱۶ شرکت و یک فرد مرتبط با صنعت فولاد ایران را تحریم کرد. در این فهرست، نام مجتمع ذوب آهن پاسارگاد کوار نیز به چشم می خورد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اعلام شده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزاتخانه (OFAC)، ۱۶ شرکت که بیشتر آنها با تولید فولاد مرتبط هستند را در لیست تحریم‌های جدید ضدایرانی خود قرار داده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این لیست شامل ۱۳ شرکت ایرانی و همچنین ۳ شرکت در کشورهای آلمان، انگلیس و چین است.

در این لیست به طور ویژه اسامی مجتمع فولاد صنعت بناب، مجتمع فولاد گیلان، مجتمع ذوب آهن فولاد خزر، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، مجتمع فولاد البرز غرب، مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت فولاد زرند ایرانیان به چشم می‌خورد.

در حال حاضر حدود ۳ هزار نفر به صورت مستقیم و بالای ۱۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در مجتمع فولاد پاسارگارد فعالیت دارند. کاربرد محصولات تولیدی در این مجتمع، تکمیل صنایع پایین دستی مثل فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود فنرسازی و… است.

به اذعان بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی و اقتصادی، تحریم های آمریکا علیه شرکت های ایرانی نتیجه عکس داده و پیشرفت های چشمگیر این صنایع را به همراه داشته است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=748

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.