32

بیکاری فرصتی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی است

  • کد خبر : 768
  • 05 بهمن 1399 - 21:31
بیکاری فرصتی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه بیکاری فرصتی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: خیران می‌توانند بهبودیافتگان از اعتیاد را از گرداب آسیب‌های اجتماعی نجات بدهند.

به گزارش بهار کوار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در دیدار با حجت‌الاسلام مجید گشول دره سیبی امام‌جمعه شهرستان کوار اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر زیان‌های جدی و خطرناک جسمی و روحی، عوارض و مشکلات فراوان اجتماعی و اقتصادی از قبیل افزایش جرائم مرتبط با مواد مخدر مانند جنایت و سرقت، فقر و تکدی گری و هدر رفتن سرمایه‌های مادی کشور و سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی و اخلاقی را نیز به دنبال دارد.

او با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم کوار وجود خیران نیک‌اندیشی است که در بسیاری از حوزه‌ها فعال هستند، تصریح کرد: اگر خیران نبودند قطعاً مشکلات متعددی داشتیم لذا باید از حضور و کمک این افراد در عرصه‌های مختلف از جمله توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری و درمان اعتیاد بهره بگیریم.

کرمی افزود: خیران می‌توانند با کمک به حرفه‌آموزی و کسب مهارت‌های شغلی، ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک و زودبازده و… فعالیت داشته و بهبودیافتگان از اعتیاد و خانواده ایشان را از گرداب آسیب‌های اجتماعی نجات دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در ادامه این دیدار استقرار صنایع بزرگ مانند کارخانه فولاد و سهم بزرگ این شهرستان در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور را به خاطر وجود بیش از دو هزار کامیون ظرفیت مناسبی برای توسعه اشتغال و جلوگیری از تهدید آسیب‌های اجتماعی دانست.

او گفت: نباید هیچ فرصتی را از دست داد و باید با استفاده از ظرفیت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم ناشی از صنعت فولاد و حمل‌ونقل در کوار از تهدید بیکاری جوانان که زمینه‌ساز بسیاری از معضلات اجتماعی ازجمله گرایش به مواد افیونی است، جلوگیری کرد.

این مقام مسئول بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های افراد تأثیرگذار در جامعه تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری مناسب از ظرفیت و توانایی تمامی اقشار تأثیرگذار جامعه خصوصاٌ روحانیون معزز و ائمه جمعه و جماعات، هنرمندان، اساتید دانشگاهی در جهت مبارزه همه جانبه با پدیده شوم مواد مخدر تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

کرمی همچنین تصریح کرد: چون جامعه ما منطبق بر آموزه‌های دینی است باید بیش‌ازپیش از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=768

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.