64
امام جمعه اکبرآباد

بسیارى از تولیدکنندگان واکسن‌هاى مشهور حامى تفکرات دوجنسیستى یا کاهش جمعیت در جهان هستند

  • کد خبر : 1341
  • 22 مرداد 1400 - 22:31
بسیارى از تولیدکنندگان واکسن‌هاى مشهور حامى تفکرات دوجنسیستى یا کاهش جمعیت در جهان هستند
به گزارش بهار کوار، نماز جمعه 22 مردادماه درشهر اکبراباد در کمال اختصار با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به امامت حجت الاسلام قاسم میرشکاری، در حسینیه اکبراباد برگزار شد

حجت الاسلام قاسم میرشکاری در خطبه اول نماز جمعه کوار پس‌از توصیه به تقوا و استغفار درخصوص اینکه امسال مُزیّن به‌دو نیمه شعبان است گفت: سال ۱۴۰۰، سالی مُزیّن به‌دو نیمه شعبان است و از طرفی مضمون بیانیه گام دوم انقلاب می‌توان از این موارد چنین استفاده کرد که محتوای منابر ایام سوگواری محرم و صفر را با رویکرد و صبغه مهدوی و با یاد و نام مبارک حضرت ولیّ عصر عجل الله فرجه الشریف تنظیم نماییم.

امام جمعه اکبراباد با اشاره به پیوند وثیق معرفتی دعای عرفه و حماسه عاشورا اظهار کرد: وقتی با نگاهی عمیق و معرفتی به‌دو اثر و شاهکار نظری و عملی سیدالشهداء علیه السلام- یعنی دعای عرفه و حماسه عاشورا- نگاه می‌کنیم، به‌وضوح می‌توان دریافت که این دو اثر حسینی علیه السلام، مبتنی بر اصل توحید و نگاه توحیدی به‌عالم هستی، در نهایت پیوند و ارتباط معنایی و معرفتی‌اند بطوری که می‌توان گفت: دعای عرفه، کربلای نظری سیدالشهداء(ع)، و حماسه کربلا، دعای عرفه عملی آن حضرت است.

وی افزود: امام حسین(ع) در دعای عرفه هر چه فرمود، در کربلا به‌آن عمل کرد؛ و در کربلا هر چه کرد، در دعای عرفه حرفش را زده بود.

میرشکاری درخصوص کشف اضطرار حقیقی، از آموزهای بزرگ دعای عرفه گفت: یکی از آموزه‌های مهم دعای عرفه حضرت، این فراز برجسته است: «إلهی! وَ اَوْقِفْنى عَلَى مَراکِزِ اضْطِرارى»- خدایا! مرا به‌مواضع اضطرار و بیچارگی‌ام آگاه کن-. اضطرار یعنی نیاز انحصاری و غیر قابل جایگزین. مثل اکسیژن که هم نیازمندی ما به‌آن انحصاری است، یعنی به‌اکسیژن شدیدا نیازمندیم، و هم چیزی هم نمی‌تواند جایگزین آن باشد.

وی ادامه داد: «مضطر» کسی است که دستش از همه جا کوتاه است. مانند کسی که در کشتی، گرفتار طوفان و در حال غرق شدن است و کاری از دستش برنمی‌آید، این شخص مضطر است. اضطرار اگر همراه با اخلاص باشد همه حجاب ها را کنار می زند: «فَإِذَا رَکِبُوا فِی الْفُلْکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ»(عنکبوت: ۶۵) یعنی کاملا تسلیم خداوند می‌شود: «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ»(آل‌عمران: ۱۹)

حجت الاسلام میرشکاری در ادامه امام زمان(عج) را، ضروری‌ترین اضطرار دانست و گفت: یکی از عناوینی که در مجامع حدیثی ما مورد توجه قرار گرفته و مرحوم کلینی در ابتدای کتاب الحجه، بابی باز کردند درباره «بَابُ الِاضْطِرَارِ إِلَى الْحُجَّه»(الکافی، ج۱، ص۱۶۸) یعنی ما به‌حجت الهی مُضطرّ هستیم. یکی از اسرار اینکه در فرهنگ ثقلین، امام به‌آب گوارا تشبیه شده است به‌دلیل فهم همین اضطرار اصلی است.

امام جمعه اکبراباد به مناسبت روز تاسوعا و عرض ارادت به‌ساحت حضرت ابوالفضل العباس(ع) در ادامه گفت: اینکه امام سجاد علیه السلام در شأن و منزلت عموی بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام فرمودند: «عمویم عباس، نزد خداوند، جایگاه و مقامی دارد که تمام شهیدان در روز قیامت غبطه آن مقام را می‌خورند»، تنها رشحه و تراوشی از بحر الفضائل قمر منیر بنی‌هاشم است.

وی افزود: به بیان امام صادق علیه السلام، شهدای کربلا و در رأس آن‌ها، حضرت ماه دارای بالاترین حظ و بهره از افاضات الهی به‌محسنین(أَفْضَلَ جَزَاءِ الْمُحْسِنِینَ) هستند.

در خطبه دوم حجت الاسلام میرشکاری، پس از اشاره به مناسبت های پیش رو، اولین اولویت دولت مردمى، برنامه براى رفع مشکلات اقتصادى‌ دانست و گفت: رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهورى تأکید کردند: «اقتصاد کشور، امروز مسأله‌ى اساسى است.» ۱۲/۰۵/۱۴۰۰ و خواستار این شدند که دولت جدید در این عرصه اقدامات خود براى حل مشکلات را با «برنامه» دنبال کند. اما براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌اى چه موضوعاتى باید در رأس برنامه‌ى اقتصادى دولت جدید قرار گیرد؟
۱- تقویت تولید داخلى‌
۲- وارد کردن مردم در میدان اقتصاد
۳- ایجاد اشتغال براى جوانان‌
۴- حفظ و تقویت ارزش پول ملّى‌
۵- حل مشکل گرانى‌

میرشکاری در خصوص مطالبات بر زمین‌مانده تنفیذ از سال ۱۳۶۸ تا ۱۴۰۰ اظهار کرد: امام خامنه‌اى در تعامل خود با پنج رئیس‌جمهورِ منتخب ملت، ضمن تمجید از نقاط مثبت هر فرد، توصیه‌هایى را در حکم و سخنرانى تنفیذ مطرح کرده‌اند. نکته جالب توجه‌ دید نافذ رهبرى نسبت‌به شخصیت هر رئیس‌جمهور و آینده‌شناسى ایشان از اشتباهات احتمالى هر دولت بوده است. به‌شکلى که عموماً توصیه‌هاى رهبرى توسط رؤساى جمهور نادیده گرفته شده و نتیجه آن به‌مشکلات کنونى منتهى شده است.

مطالبه از دولت‌هاشمى؛ انقلابى گرى و عدالت‌محورى‌
مطالبه از دولت خاتمى؛ باز هم استقرار عدالت اجتماعى‌
مطالبه از دولت احمدى نژاد؛ پرهیز از شتابزدگى و حاشیه‌
مطالبه از دولت روحانى؛ بهره‌گیرى از ظرفیت‌هاى داخلى‌
مطالبه از دولت رئیسى؛ انقلابى گرى و مردم‌دارى‌

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در حکم و مراسم تنفیذ آقاى سیدابراهیم رئیسى نیز مانند همه رؤساى جمهور وجوه مثبت منتخب ملت را تبیین و توصیه‌هایى خطاب به‌وى مطرح کردند که تمسک ارزش‌هاى اساسى انقلاب، حضور مردم در حل همه مسائل، گفت‌وگوى صادقانه با مردم، نگه‌داشتن انگیزه مبارزه با فساد، برنامه‌محورى در اقتصاد و ارتباط با نخبگان از مهم‌ترین آن‌هاست.

او افزود: جناب آقاى رئیسى در نطق مراسم تنفیذ خود به‌راهبرد «تحول مبتنى بر بیانیه گام دوم» اشاره کردند. این نگاه بشارتى است بر سعى وى در تحقق مطالبات رهبر انقلاب. اکنون آیت الله رئیسى در آزمون خطیرى قرار گرفته است، باید دید وى تا چه اندازه براى تحقق مطالبات رهبرى که ترجمان مطالبات مردم است با برنامه‌ وارد شده و در آن مسیر حرکت خواهد کرد. براى ایشان و دولت سیزدهم آرزوى موفقیت داریم. بدیهى است پس از طى یک فرصت معقول، میزان تحقق مطالبات امام جامعه باید از رئیس جمهورى مطالبه شود.

حجت الاسلام میرشکاری در ادامه به پنج دلیل براى حرکت به‌سمت واکسن ایرانى‌ اشاره کرد:

  1. دسترسى پایدار: با توجه به‌احتمال نیاز انجام واکسیناسیون به‌صورت سالانه، این مسأله اهمیت بیشترى خواهد یافت و کشور مى‌تواند با سرعت و تضمین بسیار بالاترى واکسن مورد نیاز خود را تأمین کند.
  2. امنیت بیولوژیک: بسیارى از تولیدکنندگان واکسن‌هاى مشهور و مطرح در جهان، داراى ارتباطات گسترده با نهادهاى نظامى، دولت‌هاى متخاصم و یا مراکز حامى تفکرات دوجنسیستى یا کاهش جمعیت در جهان هستند.
  3. صرفه اقتصادى: تولید واکسن در داخل، می‌تواند در بلندمدت بسیارى از هزینه‌هاى خرید مستقیم را کاهش داده و علاوه بر کاهش هزینه و خروج ارز، با ایجاد بازار صادرات در مراحل بعد براى کشور ارزآورى نیز به‌وجود آورد.
  4. توانایى فنى: ایران تا به‌امروز ثابت کرده است که در علوم فنى و استراتژیک که در موضوع سلول‌هاى بنیادى و شاخه‌هاى مختلف پزشکى تا به‌امروز نمود پررنگى پیدا کرده است توانایى بالایى هم در جهت کسب این دانش داراست.
  5. ابزار قدرت: نابرابرى‌هاى موجود در زمینه توزیع واکسن در جهان، احتمال سوءاستفاده سیاسى توسط برخى دولت‌ها و جریانات بین‌المللى ازجمله مباحث مطرح در این زمینه مى‌باشد. محدودیت‌هایى که قرار است نظم جدیدى از قدرت را در جهان، با ابزار جدیدى به‌نام واکسن اعمال کند.

وی افزود: قطعاً حرکت به‌سمت واکسن ایرانى به‌معناى محدود کردن واردات نمونه‌هاى مناسب خارجى یا ایجاد انحصار براى نمونه‌هاى داخلى نیست.

امام جمعه اکبراباد در سخنان پایانی خطبه دوم درخصوص عزاداری عصر تاسوعا با رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا تاکید کرد و سپس گفت: تشکر از عزاداران و هیات ها که ضمن ابراز ارادت به امام حسین (ع) رعایت اصول حفاظت سلامت هم نمودند، خصوصا هیات عقیله العرب. توصیه به رعایت دستورالعملها خصوصا رعایت فاصله گذاری و ماسک زدن خصوصا خواهران در حاشیه هیاتها نیز می شود.

وی در ادامه توصیه به تبدیل نذری ها به: بسته های معیشتی، ماسک و مواد ضدعفونی، کپسول اکسیژن، تجهیز منزل سازمانی نهاد امامت جمعه و پرداخت بدهی ها، کمک به ساخت و احداث و تجهیز مدارس کرد.

در پایان امام جمعه اکبراباد درمورد نماز ظهر عاشورا توصیه کرد که به دلیل شرایط کرونا نماز به صورت مجزا در مساجد چهارگانه اکبرآباد و هیات ها همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی داشته باشند.

گزارش تصویری از نماز جمعه اکبراباد ۲۲ مرداد

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1341

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.