64

پیگیری مشکلات جاده های روستایی کوار از مسئول مربوطه

  • کد خبر : 1030
  • 06 اسفند 1399 - 9:53
پیگیری مشکلات جاده های روستایی کوار از مسئول مربوطه
رئیس اداره راهداری کوار گفت: بعضی پروژه ها ردیف بودجه‌ای ندارد و اعتبارات شهرستانی ما صفر بوده است.

به گزارش بهار کوار، ضرورت بهسازی و حل مشکلات جاده‌های روستایی کوار از دغدغه‌هایی است که مخاطبین بهار کوار درخواست پیگیری داشته‌اند که به همین منظور با علیرضا پیمانجو، رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کوار راجع به جاده های اکبراباد-کوار و همچنین جاده طسوج-محمودآباد گفت‌وگویی داشتیم؛

طبق گزارشاتی که در مورد جاده اکبرآباد به سمت جهرم به دست ما رسیده است، چند سال قبل، زمانی که اداره راه برای ساخت کمربندی اکبرآباد اقدام کرد، مردم اکبرآباد با این طرح همکاری کامل کردند و نزدیک به ۴۰۰ هکتار از زمین‌های بکر و مستعد ساخت مسکن و راه‌اندازی پروژه‌های اشتغال‌زا در ساخت کمربندی و حریم آن قرار گرفت.

طبق گفته مردم اکبرآباد، آن زمان قول احداث فلکه در دو طرف اکبرآباد داده شد ولی این قول‌ها از سوی مسئولین عملی نشده است و حتی از طرف وزیر راه شخصاً دستور داده شده بود ولی باز مشکل حل نشده است!
درواقع دو طرف طوری ساخته شده است که یک اتومبیل معمولی هم نمی‌تواند به‌راحتی وارد و خارج شود چه برسد به کامیون و ماشین های سنگین، همچنین با راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن به دلیل افزایش بار ترافیکی خطرات نیز افزایش یافت و تا الآن تصادفات زیادی رخ داده است که چند مورد قطع عضو و صدمات نخاعی و همچنین فوتی داشته ایم.

پیمانجو رئیس راهداری شهرستان کوار در خصوص دوربرگردان اکبرآباد از سمت جاده جهرم اظهار داشت: احداث دوربرگردان در تعهد راه و شهرسازی بوده است تا امسال که به راهداری واگذار گردید.

در ادامه وی گفت: برداشت و تهیه نقشه آن یک ماه پیش انجام و یک نسخه تحویل فرمانداری داده شد، ولی متأسفانه ردیف بودجه‌ای ندارد و اعتبارات شهرستانی ما صفر بوده است و باید در بودجه آینده شهرستان برای آن اعتبار پیش‌بینی شود.

وی در ادامه در مورد جاده اکبرباد-کوار گفت: عرض این جاده از استاندارد بیشتر هست. به دلیل تردد زیاد کامیون‌ها و عدم رعایت سرعت مجاز تصادفاتی رخ می‌دهد اگر فقط بخواهیم نیوجرسی مابین آن کار کنیم چیزی حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد.

پیمانجو با بیان این نکته که اعتبارات شهرستانی صفر بوده تصریح کرد: اگر بودجه به ما اختصاص داده شود و پروژه ها تامین اعتبار شوند، ما باکمال میل این پروژه و دیگر مشکلات جاده های روستایی کوار را انجام می‌دهیم البته ناگفته نماند، نماینده پرتلاش جناب مهندس رحیمی پیگیری‌های خوبی انجام داده و به شدت پیگیر اعتبار برای این محور هستند.

وی در مورد محور طسوج و محمودآباد گفت: ابلاغ آن برای روکش آسفالت حدود ۱۰ کیلومتر از وزارت خانه آمده است و با مشاور، محور را بررسی کردیم که کارهای اولیه جهت برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای شروع سریع تر عملیات روکش آسفالت انجام شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1030

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.