40

از پیگیری آبرسانی تا ساخت جاده‌های ارتباطی در سه شهرستان کوار ، سروستان و خرامه

  • کد خبر : 329
  • 21 آبان 1399 - 2:10
از پیگیری آبرسانی تا ساخت جاده‌های ارتباطی در سه شهرستان کوار ، سروستان و خرامه
نماینده مردم شهرستان‌های خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی از پیگیری آب شرب هر سه شهرستان یاد شده به‌صورت جدی خبر داد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گویی با خبر گزاری فارس با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: بحث آب شرب روستاهای هر سه شهرستان به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و مطالبات به‌حق مردم در دست پیگیری است، چنانچه در حوزه سد کوار، اعتبار امسال به‌صورت کامل تخصیص یافت و با سرعت خوبی در حال انجام است تا آرزوی سی ساله مردم این منطقه محقق شود.

وی در ادامه از پیگیری و گرفتن قول مساعد جهت آبرسانی شرب و صنعت از سد درودزن به خرامه و دشت کربال نیز خبر داد و افزود: بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته بحث آبرسانی از سد درودزن نیز در بودجه ۱۴۰۰ در ردیف اعتبار قرار داده خواهد شد، همچنین استفاده از پساب شیراز و انتقال آن به سروستان در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، در ادامه از انتقال کارخانه سیمان شیراز و فولاد به خرامه خبر داد و گفت: در صحبت‌هایی که با شستا انجام شده است، کارخانه‌های سیمان و فولاد به شهرستان خرامه منتقل خواهد شد تا ضمن رفع آلودگی ناشی از این کارخانه‌ها در شهر شیراز در شهرستان خرامه نیز که جزء مناطق محروم است، رونق اشتغال را شاهد باشیم.

تسریع در راه‌های ارتباطی کوار به سروستان(کوهنجان) و جاده‌های فرعی هر سه شهرستان نیز از جمله مواردی بود که این نماینده مجلس به آن اشاره کرد.
رحیمی ادامه داد: دریافت مجوز ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی در کوار و بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی در سروستان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه درمان در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: در این مدت تلاش شده است تا ساخت جاده خرامه به مرودشت نیز که در دوره قبل از ردیف بودجه خارج شده بود در بودجه سال آینده قرار داده و در مرحله اجرا قرار گیرد.همچنین جهت ساخت جاده نی‌ریز به خرامه نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته و اعتبار بسیار خوبی از سوی ایمیدرو تخصیص خواهد یافت.

وی در ادامه این گفتگو عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم را در ابتدای کار با توجه به شرایط ویژه کشور و همچنین محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده است، موثر ارزیابی کرد و از همت جمعی و همدلی نمایندگان استان در جهت پیگیری مسائل کلی و استانی همچون راه‌آهن شیراز عسلویه و یا بحث پتروشیمی‌ها یاد کرد.

تبدیل نفت به محصول میانی به معنای گذر از خام‌فروشی نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از این گفتگو ضمن اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه فروش نفت خام در سطح ملی با بیان اینکه تبدیل نفت به یک محصول میانی به معنای گذر از خام‌فروشی نیست، عدم تسهیل مجوزدهی را یک خلا در مسیر رونق صنایع پایین دستی دانست.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت افزایش تولید در صنایع پایین‌دستی نفت، گاز، پتروشیمی به ویژه نفت و فولاد به عوامل موثر در ادامه روند خام فروشی نفت اشاره کرد و گفت: اگرچه صادرات نفت برای تامین نیازهای کشور در چارچوب قانون بودجه بلامانع است، اما فروش طلای سیاه صرفا با هدف تامین ارز اولیه کشور بزرگترین مشکلی است که گریبان حوزه نفت را گرفته و منجر به ادامه روند خام‌فروشی شده است.

نماینده مردم شهرستان کوار ، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل نفت به محصول میانی به معنای عبور از خام فروشی نیست، افزود: به‌عنوان مثال صادرات قیر خط قرمز برخی از کشورها همچون چین و روسیه است؛ چراکه قیر در جایگاه یک محصول میانی، قابلیت تبدیل به محصولات دیگر را دارد، لذا تبدیل نفت به یک محصول میانی هنر خاصی نیست بلکه باید تبدیل‌های بیشتری صورت گیرد.  

رحیمی مظفری با تاکید بر اینکه با رونق پتروپالایشگاه‌ها و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها، می‌توان ۱۰ برابرِ تبدیل نفت به یک محصول و چند برابر خام‌فروشی اشتغال ایجاد کرد و به ارزش‌افزوده رسید، اظهار داشت: رسیدن به زنجیره‌های پایین‌دستی نگاهی است که مدیران نفتی باید دنبال کنند؛ چراکه در این صورت امکان سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های خصوصی و خرد در حوزه پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=329

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.