22

اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکت‌های بزرگ ملت ایران است

  • کد خبر : 11924
  • 22 مهر 1401 - 19:41
اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکت‌های بزرگ ملت ایران است
خطیب جمعه کوار گفت: ملت ایران در فاصله‌‌ای کوتاه، چند حرکت بزرگ انجام داد که نقطه‌ مقابل سیاست‌های استکبار جهانی است و آنها را به عکس‌العمل واداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ مجید گشول، امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان کوار با بیان اینکه سیره و سنت و روش حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همانند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را اسوه حسنه» معرفى مى‌فرماید که یک معنایش این است که در روز قیامت ما را با معیار شخصیت نازنین پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله مى‌سنجند، معیار انسانیت، بینش، منش و کُنش (افکار، گفتار، رفتار و کردار) آن‌حضرت است.

خطیب جمعه کوار با تبریک ولادت نورانی نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: اسلام با تشکیل حکومت در مدینه و تشکیل جامعه مدنی نبوی، نشان داد و ثابت کرد که اسلام فقط نصیحت کردن، موعظه کردن، و دعوت کردن به‌زبان نیست، اسلام می‌خواهد حقایق احکام الهی در جامعه تحقق پیدا کند و این جز با ایجاد قدرت الهی امکان‌پذیر نیست.

حجت اسلام گشول ادامه داد: امام صادق(ع) ساختار فرهنگی جامعه تشیع را ساماندهی نموده و تحولی شایسته در پیشرفت فرهنگی جامعه اسلامی ایجاد نمود; ایشان با طرح‌ها و ابتکاراتی که آفریدند، شئون مختلف جامعه شیعه را مهندسی کردند. مهندسی فرهنگی به‌معنای ترسیم نقشه و هندسه‌پردازی برای شئون مختلف جامعه با رویکرد فرهنگی و از زاویه فرهنگ می‌باشد.

وی با اشاره به فرازی از «بیانیه گام دوم انقلاب» متناسب با مناسبت روز جهانی استاندارد گفت: نزدیک به ده‌ها برابر شدن صنایع از نظر کیفی، محصول آن روحیه و حضور همچنین احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد، تأکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید با کیفیت است و در سال‌های اخیر از سوی این‌جانب بارها تکرار و بر آن تأکید شده، به‌خاطر تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

امام جمعه کوار با بیان اینکه تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دستور امام خمینی(ره) صورت گرفت، افزود: امروز نه‌فقط مردم عزیز ایران که همه اهل فضل می‌دانند ایران، لنگر ثبات منطقه و ارتش، رکن اقتدار ایران است، امن‌ترین زمین و آسمان و دریای منطقه، متعلق به ایران است و علی‌رغم همه دشمنی‌ها و تهدیدها کسی نتوانسته این امنیت درون‌زا و درون پایه را خدشه‌دار کند.

وی افزود: علمای دین و ملت عزیز می‌دانند که امنیت ایران اتفاقی نیست جهادی است، دلاورمردان ایثارگر ارتش و سایر نیروهای مسلح چشمان بیدار ملت در مقابل هر دشمنی هستند و در کوتاه‌ترین زمان طوفانی‌ترین پیام ایرانی را مخابره می‌کنند، می‌خواهد دشمن استکبار جهانی باشد یا موالید نامبارکش رژیم اشغالگر قدس و امثال داعش و هر آتش‌افروز دیگر.

حجت الاسلام گشول ادامه داد: ملت امروز به این ارتش و نیروهای مسلح اتکایی خالصانه و عاشقانه دارد آن را در خدمت اسلام و مسلمین می‌داند و به آن افتخار می‌کند ارتش هم این اعتماد رهبر معظم انقلاب و ملت فرزانه را پاس می‌دارد و خود را مهیای نقش‌آفرینی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و حضور در نبرد نهایی در رکاب حضرت مولا می‌داند.

وی با توجه روز جهانی ریشه‌کنی فقر بیان کرد: فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد، یک نقطه کلیدی تعیین‌کننده است، اقتصاد قوی، نقطه قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است. در جمهوری اسلامی، دلهای مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکافهای عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع منابع به‌شدت ممنوع است. همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.

خطیب جمعه کوار با اشاره به اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکت‌های بزرگ اخیر ملت ایران است، بیان کرد: ابتکار دست ملت ایران است، انسان وقتی نگاه می‌کند متوجه می‌شود این کاری که دشمن اکنون انجام می‌دهد در این زمینه یک کار انفعالی است، یک کار واکنشی و عکس‌العملی است. یعنی ملت ایران در فاصله‌ کوتاه، چند تا حرکت بزرگ انجام داده، این حرکتهای بزرگ درست 180 درجه نقطه‌ی مقابل سیاستهای استکبار جهانی است. اینها ناچار شدند عکس‌العمل نشان بدهند؛ برای اینکه بتوانند خلأهایی را که برای آنها به وجود آمده پر کنند این کارها را شروع کردند، برنامه‌ریزی کردند، پول خرج کردند، افراد زیادی را به میدان آوردند، از شخصیتهای سیاسی دنیا، از آمریکا، اروپا، جاهای دیگر. 

حجت الاسلام گشول حرکت عظیم مردم به خصوص جوانها در قضیه کرونا را شگفت انگیز خواند گفت: این حضور عجیب مردم ما و جوانها در هیچ جای دنیا سابقه ندارد یعنی تا آنجایی که ما خبر داریم هیچ خبری از اینگونه حضور، حضور مردمی در جاهای دیگر نیست. حضوری که از دفن جنازه‌ها در آن روزهای اول تا بقیه‌ی کارهایی که انجام گرفت، تولید واکسن و ماسک، تأمین انواع و اقسام نیازها و بعد کمک مؤمنانه و… این نشان دهنده‌ دو چیز بود: یکی اینکه ملت ایران با نشاط و زنده و سر حال است، دوم اینکه ملت ایران متدین است، به مسائل دینی و ارزشهای دینی پایبند است.

وی با بیان مسئله‌ی اربعین، چه راهپیمایی میان نجف و کربلا و کاظمین و چه راهپیمایی‌های عظیم داخل کشور به عنوان راهپیمایی جاماندگان افزود: البته بین این دو، آن پدیده‌ بی‌نظیر سرود حماسی «سلام فرمانده» هم بود که از مرزها فراتر رفت، ده‌ها میلیون جوان و نوجوان را در دنیا به خودش جذب کرد. اینها مسائلی است که بار اول است در دنیا دارد اتفاق می‌افتد، سرودی در یک کشوری تولید بشود، بعد آن تکثیر بشود در چندین کشور دیگر و … این بروز ملت ایران در محیط منطقه و فراتر از منطقه، آن هم به این شکل.

امام جمعه کوار ادامه داد: اینها چیزهایی است که دشمن اینها را می‌بیند و در قبال آن نمی‌خواهد ساکت بنشیند، در مقابلش این کارها را انجام می‌دهد، می‌نشینند برنامه‌ریزی می‌کنند که اول مهر را در ایران مثلاً فرض کنید که مشغول به اغتشاش کنیم و… این نکته‌ بسیار مهمی است، حرکت دشمن حرکت انفعالی است، اما ابتکار دست ملت ایران است. 

خداحافظی امام جمعه شهرستان کوار از مردم

خطبه اول
خطبه دوم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11924

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.