20

افتتاح خط لوله انتقال پسآب از شیراز به مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شیراز

  • کد خبر : 14719
  • 30 دی 1401 - 19:17
افتتاح خط لوله انتقال پسآب از شیراز به مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شیراز
در سفر معاونین وزیر نیرو به شهرستان کوار، خط لوله انتقال پسآب از شیراز به مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شیراز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا و جعفری معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان آب و فاضلاب کشور روز پنجشنبه 29 دی ماه به همراه دیگر مدیران استانی به شهرستان کوار سفر کردند.

در این سفر یک روزه که رحیمی نماینده مردم شهرستانهای کوار، سروستان و خرامه و دیگر مسئولین شهرستان حضور داشتند، از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد و سد شهید سلیمانی کوار بازدید به عمل آمد.

در این بازدید ضمن بررسی مشکلات و مطالبات مجتمع ذوب آهن، خط لوله انتقال پسآب از شیراز به این مجتمع افتتاح گردید.

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: بزرگترین پروژه بخش خصوصی انتقال پساب کشور از تصفیه خانه پساب شیراز به مجتمع فولاد پاسارگاد به طول ۵۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیاد ریال طی مدت سه سال توسط بخش خصوصی اجرا و عصر دیروز (پنج شنبه ۲۹ دی ماه) با حضور مدیرعامل سازمان آبفا کشور در شهرستان کوار به بهره‌برداری رسید.

رحیمی، اظهار داشت: با اجرای این پروژه، ظرفیت انتقال ۵۰۰ لیتر بر ثانیه پساب از شیراز به دومین صادر کننده فولاد کشور ایجاد شده که در حال حاضر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه انتقال و مصرف می شود تا علاوه بر تامین کل آب مورد نیاز این مجتمع صنعتی، آب مورد نیاز توسعه فضای سبز و صنایع پایین دستی این مجتمع که در دست مطالعه قرار دارد نیز تامین شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان، یادآور شد: مجتمع فولاد پاسارگاد کوار یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی خصوصی کشور است که در حومه شهر کوار در استان فارس قرار دارد و بیش از پنج هزار نفر که اکثریت آنها را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند در آن اشتغال دارند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=14719

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.