15

بازگشت هویت و استقلال مجدد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوار پس از چند سال

  • کد خبر : 11232
  • 06 شهریور 1401 - 22:35
بازگشت هویت و استقلال مجدد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوار پس از چند سال
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کوار خبر داد: در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، استقلال مجدد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوار مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کوار از بازگشت هویت و استقلال مجدد این دانشگاه پس از چند سال خبر داد و گفت: در جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که با حضور معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس برگزار گردید، استقلال مجدد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوار مصوب شد.

وی اظهار کرد: با مکاتبات و پیگیری‌های مکرر نماینده مردم شریف شهرستان کوار در مجلس شورای اسلامی از سازمان مرکزی دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی فارس و مطالبه در جلسه نمایندگان استان از نماینده محترم ولی‌فقیه در فارس و همچنین تذکرات مختلف در صحن علنی که خواستار احیای دوباره و ارتقای دانشگاه آزاد کوار شدند، بالاخره این پیگیری‌های مکرر جواب داد.

منفرد افزود: این مصوبه پس از تأیید توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی توسط ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می‌گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوار با بیان اینکه در سال 1386 دانشگاه آزاد واحد کوار با تعداد 110 دانشجو در مدرسه شهید نعمتی واقع در کارخانه قند، آغاز به کار کرد، گفت: تا سال 92 دانشگاه به‌طور موقت در آنجا مستقر بود. سپس مردم و خیرین روستای محمودآباد 10 هکتار زمین و کمک‌هزینه جهت احداث ساختمان به دانشگاه اهدا کردند. ساختمان این دانشگاه با زیربنای 4000 متر مربع در 5 طبقه احداث شد که شامل 16 آزمایشگاه و 24 عدد کلاس و یک طبق اداری می‌باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل ضعف مدیریتی که در دوران قبل بود، این دانشگاه از سال 95 از مرکز به یک دانشکده دانشگاه آزاد شیراز تبدیل شد که درآمد و شهریه دانشجویان مستقیماً به واحد شیراز واریز می‌شد.

منفرد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به دلیل اینکه جامع و بزرگ بود، هیچ‌گونه اقدام و حمایتی در اضافه کردن رشته و احداث فضای سبز و محوطه سازی که از ضروریات دانشگاه هست صورت نگرفت و حتی می‌خواستند برخی اموال دانشگاه را به شیراز منتقل کنند که اعضای شورای شهر مخالفت کردند و جلوی این اقدام را گرفتند.

وی رشته‌های دانشگاه آزاد واحد کوار را عنوان کرد و گفت: در مقطع کاردانی پیوسته رشته‌های حسابداری، کامپیوتر، معماری و الکتروتکنیک و تأسیسات و در رشته کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی برق قدرت و مهندسی معماری دانشگاه دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوار این موفقیت را به جامعه دانشگاه‌ها و دانشجویی و فرهیختگان تبریک نمود و از همه مسئولان محترم ملی و استانی که در احیای دانشگاه آزاد کوار عنایت داشتند، تشکر کرد و در خاتمه گفت: امید است گام بعدی که اختصاص رشته و رونق بیشتر این مرکز دانشگاهی و شهرستان می‌باشد نیز در آینده نزدیک محقق گردد و شاهد رشد و شکوفایی دانشگاه آزاد شهرستان کوار باشیم.

شایان ذکر است شنبه پنجم شهریورماه 1401 به دعوت نماینده مردم شهرستان کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، معاون پژوهشی وزیر علوم از دانشگاه آزاد کوار به همراه دیگر مسئولین بازدید به عمل آوردند که نماینده و رئیس دانشگاه خواستار افزایش رشته های دانشگاهی و ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی شدند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11232

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.