21

بسیجی‌ترین شهیدِ استوار/ آمده بود تا باری از روی دوش نظام بردارد

  • کد خبر : 13524
  • 16 آذر 1401 - 18:26
بسیجی‌ترین شهیدِ استوار/ آمده بود تا باری از روی دوش نظام بردارد
سردار شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، در مدت زمان حیاتش خدمات مهم و موثری در ایران و سوریه انجام داد و همواره الگوی موثری برای نسل انقلابی و جوانان شیعه بوده و خواهد بود.

به گزارش بهار کوار، همه او را حاج رسول صدا می‌کردند، حاج رسولی که مدافع حقوق مظلوم و شیعه بود، کسی که ۸ سال بی وقفه در جبهه های جنگ رشادت کرد و پس از آن برای حفظ حریم حرم عصمت و طهارت دوشادوش شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه در مقابل گروه های تکفیری جنگید و مجاهدت کرد و پس از شهادتش همه او را بسیجی ترین سردار شهید می‌خواندند.

شهید سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، از ابتدای شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنگ شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و بار‌ها مجروح و مصدوم شیمیایی شد. 

این شهید والا مقام، پس از دفاع مقدس نیز دست از رشادت برنداشت و در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم و فنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، موسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال‌غرب کشور، به دفاع از امنیت کشور پرداخت.

محمد امین استوار محمودآبادی، فرزند این شهید سرافراز به مناسبت دومین سالروز شهادت پدر در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، پدرش را اینگونه معرفی کرد: شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی معروف به حاج رسول از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان شهید قاسم سلیمانی بود، وی متولد سال ۴۰ بود و سه فرزند پسر با نام‌های محمد صادق، محمد امین و علی محمد داشت. چند سالی را در شیراز در محله حاج رجب که اسم امروزی آن محله بین الحرمین است زندگی کرد و پس از آن چند سالی را در شهر کوار، شهر پدریش سپری کرد و در سال ۶۸ به تهران رفت و مدت کوتاهی نیز در اهواز زندگی کرد، در زمان جنگ تقریبا تمام ۸ سال را در جبهه بود.

او به ویژگی های شخصیتی خاص و والای حاج رسول اشاره کرد و گفت: حاج رسول ارتباط خوبی با جوانان داشت همچنین برای من همانند یک رفیق بسیار نزدیک بود، همه او را به عنوان یک سردار بسیجی می‌شناختند و بعد از شهادتش لقب بسیجی ترین سردار را به ایشان دادند، برای حاج رسول اهمیتی نداشت که چه جایگاه و موقعیتی دارد هر کجا نیاز بود به عنوان یک بسیجی پای انقلاب و نظام بود، حتی دوست نداشت مقام یا عنوانی مثل فرمانده داشته باشد و معتقد بود که آمده تا باری از دوش انقلاب و نظام بردارد.

استوار با بیان اینکه پدرش در مدت زمان حیاتش سمت ها و فعالیت های گسترده و موثری داشته است، گفت: حاج رسول در زمان دفاع مقدس در جبه های جنگ خدمت می‌ کرد، در آن زمان مسئول اطلاعات تیپ امام سجاد(ع)، فرمانده گردان و مسئول اطلاعات عملیات لشکر ۱۹ فجر بود و بعد از دفاع مقدس مسئول اطلاعات نیروی زمینی سپاه و طراح و فرمانده قرارگاه مدینه در جنوب کشور در سواحل خلیج فارس را بر عهده داشت که در سال های ۸۲_۸۳ برای مقابله حمله احتمالی آمریکا از طریق جنوب کشور اقدامات موثری انجام داد.

وی ادامه داد: حاج رسول سازنده اولین شهر موشکی ایران در جنوب کشور بود و شهرهای زیر زمینی متعددی برای سپاه ایجاد کرد، طراح طرح های امنیت مردم‌پایه کشور بود و  طرحی مطرح کرد تحت عنوان اینکه امنیت در مرزها و استان های مرزی چطور توسط خود مردم تامین بشود که این امنیت امنیتی پایدار باشد، که از جانب مقام معظم رهبری تایید شد و به پایگاه های یگان سپاه ابلاغ شد و به اجرا درآمد.

محمد امین استوار به نظرات شهید استوار درباره بسیج اشاره کرد و ادامه داد: حاج رسول همیشه می‌گفت بسیج یکی از بزرگترین ظرفیت های انقلاب اسلامی است که در همه ابعاد کاربرد دارد، همچنین ایشان یک جمله خاص دیگر نیز در مورد بسیج داشت که می‌گفت بسیج معجزه امام خمینی است و چیزی است که امام با استفاده از آن انقلاب را در عرصه های فوق العاده زیادی پیش برد و راه‌های ساختاری ایجاد کرد که انقلاب در ادامه مسیرش بتواند از این ظرفیت ها استفاده کند و در همه عرصه های علمی، سازندگی، جهادی، تبلیغی، مردم یاری، محرومیت زدایی، بحران یاری مثل؛ سیل و زلزله و موضوعات این‌چنینی از این ظرفیت استفاده و مشکلاتش را حل کند و همیشه خودش هم پای ثابت این کارها بود.

فرزند شهید استوار به ماجرای سوریه رفتن پدر و همرزمی ایشان با شهید سلیمانی پرداخت و گفت: در سال ۹۲، اوایل دی ماه به همراه حاج قاسم به سوریه رفتند و این اولین سفر حاج رسول به سوریه بود، در واقع حاج قاسم ایشان را برده بود تا نسبت به آن منطقه، شرایط و وضعیت بحرانی اش توجیه شود و وقتی حاج قاسم می‌ خواست به پدرم عنوانی بدهد قبول نمی‌‌کرد و می‌گفت من عنوانی مثل فرمانده نمی‌ پذیرم، من آمده‌ام تا باری از دوش نظام و انقلاب بردارم. 

وی افزود: در سوریه با توجه به سوابق و تفکرات و ذهنیتی که داشت، بسیج مردمی که شهید همدانی تاسیس کرده و ابتدای راه بود را مدیریت کرد، در مدت زمانی که در سوریه بود همزمان چند کار را مدیریت می‌کرد، برای مثال مسئول اطلاعات سپاه و عملیات و دفاع وطنی بسیج مردمی سوریه بود، طراحی و فرماندهی عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین سوریه همچون نُبُّل جزء کارهای شاخص حاج رسول در سوریه بود.

وی ادامه داد: ایشان بعد از آزادسازی آن مناطق که مصادف با ورود به ایام فاطمیه بود تعدادی وسایل و لوازم برای برگزاری هیئت از ایران تهیه کرد و برای اولین بار مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) را در شهر های شیعه نشین سوریه برگزار کرد.

پدرم نمونه شخصیت کامل و الگوی زندگی من در هر عرصه‌ای است

او از دیگر کار های شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی در جبهه های مقاومت به پیاده سازی الگوی بسیج در کشورهای مختلف، ایجاد فضاهای آموزشی، تربیتی، ساختارسازی و ایجاد فضاهای مختلف در سوریه به نام کمیته بازسازی ارتش سوریه، تبدیل شهرک حسیا که یک محل مخروبه بود را به محل زندگی، اشاره کرد.

او همچنین از فعالیت های پایانی حاج رسول در ایران به ورود مستقیم به موضوع تعلیم و تربیت در کشور از سال ۹۶، پیاده سازی و اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، تبدیل ۳ مدرسه که مربوط به سپاه بود به ۸۵ مدرسه طی مدت ۳ سال و راه اندازی موسسه راهیان کوثر اشاره کرد. 

فرزند شهید الگوی خود را پدرش دانست و اظهار داشت: حاج رسول از نگاه من یک شخصیت کامل بود و به همین دلیل پدرم  الگوی من و خیلی از جوانان هم سن و سال من است، چون ایشان با جوانان رفیق بود و نزدیک ترین رفیق من در فضاهای کاری، خانوادگی، اجتماعی، بهترین مربی، همراه و همکلام من حاج رسول بود، وقتی من همچین نعمتی داشتم در جای دیگری دنبال الگو نبودم. 

او در باره نحوه شهادت پدرش اینچنین گفت: ایشان در عراق به قول بعضی ها بر اثر ترور بیولوژیک، به قول بعضی ها مسمومیت و به قول بعضی ها بر اثر کرونا به وضعیت حادی دچار شد به ایران منتقل گردید و در بیمارستان بستری شد، پس از ۴۸ ساعت به کما رفت و بعد از ۸۰ روز در ۱۶ آذر سال ۱۳۹۹ شهید شد. 

افرادی که به خیابان می‌آیند، بازیچه دست دشمنان هستند 

استوار نظر خود در خصوص اتفاقات اخیر را اینگونه گفت: اگر بخواهم به دید حاج رسول بگویم، عمده افرادی که امروز تحت تاثیر جو به خیابان می‌آیند عملا بازیچه دست دشمنان و اغتشاشگران هستند که تعدادشان نیز اندک است، اگر این بچه ها ذره ای با عناصر و نقاط قوت و ستون های اصلی انقلاب اسلامی و شخصیت والای مقام معظم امام خمینی آشنا بودند هیچکدام در این فضا ها پا نمی‌گذاشتند. 

وی اضافه کرد: تنها خواهشی که دارم این است که علمی و با مستند نقاط قوت انقلاب اسلامی و سایر دولت ها را مطالعه و در راستای بهبود آن نقاط به پیشرفت کشور کمک کنند‌.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=13524

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.