20

تاًمین و توزیع بذور گواهی شده گندم در کوار

  • کد خبر : 13329
  • 06 آذر 1401 - 14:03
تاًمین و توزیع بذور گواهی شده گندم در کوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از توزیع بالغ بر 500 تن بذور گواهی شده گندم در این شهرستان خبر داد و با اشاره به آغاز کشت محصولات شتوی در شهرستان از آبان ماه افزود: پیش بینی می شود بالغ بر 4500 هکتار گندم آبی در شهرستان کوار کشت شود.

به گزارش بهارکوار به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: ارقام گندم مورد استفاده در شهرستان عمدتاً از ارقام زودرس و میان رس شامل ترابی، سیروان، سارنگ، بهاران و خلیل است.

به گفته وی؛ با توجه به اهمیت استفاده از بذور گواهی شده در تولید محصولات شتوی بالغ بر 500 تن بذر گندم گواهی شده به شهرستان اختصاص و توسط اتحادیه های تعاونی تولید و روستایی شهرستان به عنوان توزیع کنندگان بذور گواهی شده در حال توزیع بین کشاورزان شهرستان است.

او با بیان اهمیت بذور گواهی و بوجاری شده، تصریح کرد: عوامل توزیع منحصراً مجاز به توزیع بذور مورد تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند.

جوکار بیان کرد: در راستای دسترسی به عملکرد مطلوب، مقاومت به زنگ زرد و سایر بیماری های برگی، مقاومت به خوابیدگی، مقاومت به ریزش دانه، زودرسی و مقاومت به خشکی آخر فصل، استفاده از بذور گواهی شده، ضدعفونی بذور خود مصرفی با قارچکش ها و استفاده از کودهای مورد نیاز جهت کشت محصول زیر نظر کارشناسان فنی مورد تاکید قرار دارد.

وی در پایان از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود با توجه به عوامل خسارت زا و احتمال بروز خسارت به محصولات کشاورزی، اهتمام داشته باشند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=13329

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.