25

شهرستان کوار به زیر ساخت‌های فرهنگی و ورزشی نیازمند است

  • کد خبر : 9301
  • 27 خرداد 1401 - 21:23
شهرستان کوار به زیر ساخت‌های فرهنگی و ورزشی نیازمند است
خطیب جمعه کوار گفت: لازم به ذکر است که شهرستان کوار به زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی مثل استخر شنا نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حجت‌الاسلام‌ مجید گشول خطیب جمعه شهرستان کوار در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: باتوجه به شرایط سخت کشور در حوزه منابع آبی و ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش به‌نظر می‌رسد سریع‌ترین،کارآمد‌ترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال‌حاضر و پیش‌رو تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است.

وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج نحوه صحیح مصرف یا همان صرفه‌جویی از طریق ارائه الگوی مصرف متناسب با شرایط فرهنگی، مذهبی و اقلیمی کشور از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول و از آن‌مهم‌تر سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در جامع‌پذیری فرهنگ صرفه‌جویی بسیار مفید فایده باشد.

امام جمعه کوار با بیان اینکه در این راستا باید از ظرفیت‌های بالای نظام آموزش و پرورش در جهت درونی‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و تربیت نسل آینده به بهترین شکل استفاده کرد افزود: به نظر می‌رسد این امر از طریق ارائه محتوای متناسب در مصرف بهینه منابع آب کشور می‌تواند تصویری درست از نحوه مصرف آب را در ذهن مسئولان و مدیران نسل آینده کشور ایجاد کند.

در ادامه خطبه ها حجت الاسلام گشول با اشاره به مسائل شهرستان کوار گفت: حضور میدانی و پیگیری نماینده، فرماندار و مدیران قابل تقدیر است و باید به نتایج عملی و گشوده شدن گره ها منتهی شود.

وی اظهار داشت: حرم امامزاده قاسم به حمایت و پشتیبانی اوقاف استان و خیرین شهرستان به ویژه بخش طسوج و شهر طسوج نیاز دارد و همچنین محله ی موسوم به مسکن مهر به فضای سبز و مسجد و خدمات عمومی نیاز مند است.

خطیب جمعه کوار با بیان اینکه شهرستان کوار به زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی علی الخصوص استخر شنا نیاز دارد عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مسکرات باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

با جهاد سازندگی رایحه خدمت جهادی در فضای کشور پیچید

حجت الاسلام گشول عنوان کرد: باجهاد سازندگی پیام انسانی و اسلامی انقلاب در میان مردم محروم عمق یافت، باجهاد سازندگی ” خدمت مجاهدانه و بدون مرز” در لبنان و سوریه و آفریقا و… معنایافت و باجهاد سازندگی اردوهای جهادی و تربیتی و تشکیلاتی در چهارچوب نگاه انقلابی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه باجهاد سازندگی امنیت نرم، سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی در جای جای میهن، تثبیت و تقویت شد افزود: فرهنگ انقلابی، کارفرهنگی جهادی، فرهنگ کتابخوانی با کتابخانه‌های روستایی توسط جهاد سازندگی رشدیافت و هنر و ادبیات انقلاب با جهادگران فرهنگی این نهاد مقدس به روستاها و مناطق محروم رفت و نیروهای بزرگی تربیت گردید.

امام جمعه شهرستان کوار ادامه داد: جهاد سازندگی الگوی بدیع و نو در حکمرانی الهی و خدمتگزارانه به خلق خدا و ترکیبی بی‌بدیل از مدیریت و نهاد ایمانی و انقلابی روزآمد و پیشتاز را ارائه کرد.

حجت الاسلام گشول با توصیه به بیمه محصولات کشاورزی (باغی وزراعی) با توجه به خشکسالی‌ها و سرمازدگی های اخیر اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی های جدید و کشاورزی دانش بنیان با توجه به شعار سال وافزایش بهره وری در تولید و همچنین صرفه جویی در منابع آبی واستفاده از شیوه های نوین آبیاری و اهمیت امنیت غذایی در محصولات کشاورزی ودامی ونقش جهاد کشاورزی در امنیت غذایی است .

وی تامین نهاده های کشاورزی توسط جهاد کشاورزی شامل بذر وکود وتسهیلات بانکی را از کارهای جهاد کشاورزی دانست و گفت: باید تسهیلات نهاده های دامی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به حذف ارز ترجیحی در تامین نهاده های دامی صورت گیرد.

خطیب جمعه کوار با فرارسیدن سالروز شهادت شهید چمران افزود: امام خمینی رضوان الله علیه شهادت دکتر چمران را «شهادت انسان‌ساز» معرفی کردند و اینگونه نوشتند: «چمران عزیز با عقیده‌ی پاکِ خالصِ غیر وابسته به دستجات و گروه‌هاى سیاسى و عقیده به هدف بزرگ الهى، جهاد را در راه آن، از آغاز زندگى شروع و با آن ختم کرد. او در حیات با نور معرفت و پیوستگى به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازى زیست و با سرافرازى شهید شد و به حق رسید. هنر آن است که بى‌هیاهوهاى سیاسى و خودنمایی‌هاى شیطانى براى خدا به جهاد برخیزد و خود را فداى هدف کند نه هوى‌، و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خداى بزرگ با آبرو رفت…»

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9301

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.