36

آغاز پویش ملی بذرکاری برای احیای پوشش های گیاهی در شهرستان کوار

  • کد خبر : 4115
  • 24 دی 1400 - 19:07
آغاز پویش ملی بذرکاری برای احیای پوشش های گیاهی در شهرستان کوار
مناطقی که دچار حریق شده و مستعد رویش بذور مرتعی و جنگلی هستند در شهرستان کوار احیا می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، در پویش ملی بذرکاری به همت طبیعت دوستان شهرستان کوار بذر درختان بلوط، بادام و بنه در اراضی ملی و کوه‌های آسیب‌دیده از آتش‌سوزی کاشته شد.

در این برنامه کاشت بذر بادام‌کوهی در مناطق آسیب‌دیده از آتش‌سوزی کوه‌های فتح‌آباد و کاشت بنه، بادام‌کوهی، بلوط و ارژن در دامنه‌های کوه‌های سپیدار حریم روستای هکوان در روز جمعه 24 دی‌ماه با همکاری دهیاری و شوراهای اسلامی و اهالی محترم آن‌ها و گروه امداد طبیعت و اداره منابع طبیعی شهرستان کوار انجام شد. همچنین این طرح در هفته گذشته نیز در روستای باغان و تنک کله‌ای شاه بهرامی توسط اهالی همان مناطق و دوستداران طبیعت شهرستان اجرا شد.

روابط عمومی اداره منابع طبیعی کوار نیز خبر داد: در این پویش که مردم به‌طور داوطلبانه شرکت کردند درمجموع تقریباً 50 هکتار از اراضی ملی که در سنوات گذشته دچار حریق شدند، بذرکاری صورت گرفت. لازم به ذکر است اجرای این طرح توسط دوستداران طبیعت شهرستان ادامه خواهد داشت.

عوامل طبیعی و انسانی گاهی باعث بروز خساراتی می‌شوند که جبران آن سال‌ها به طول می‌انجامد و حتی جبران ناشدنی است اما نمی‌شود از کنار نابودی طبیعت به‌راحتی عبور کرد. به همین منظور برای احیا پوشش‌های گیاهی در مناطق دچار حریق با برگزاری برنامه‌های متعدد بذرکاری توسط گروه‌های مردمی دوستدار و حامی طبیعت شهرستان کوار تلاش خواهد شد تا در حد امکان طبیعت از بین رفته را احیا کرد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=4115

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.