34

دغدغه فعالان محیط زیست شهرستان کوار تا مطالبه گری از نماینده مردم

  • کد خبر : 3383
  • 28 آذر 1400 - 23:29
دغدغه فعالان محیط زیست شهرستان کوار تا مطالبه گری از نماینده مردم
روح الله کریمی نماینده فعالان محیط زیست کوار در طی جلسه ای با عبدالعلی رحیمی مظفری مشکلات محیط زیست شهرستان را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست بهار کوار، جلسه نماینده فعالان محیط زیست شهرستان کوار با نماینده محترم عبدالعلی رحیمی مظفری در خصوص پیگیری مشکلات محیط زیست تشکیل شد.

در این جلسه روح الله کریمی فعال محیط زیست کوار به نمایندگی از بقیه فعالان مطالبات خود را بیان کرد و رحیمی نیز در ابتدا گفت: برای اینکه مطالبات شما در سطح کشوری جواب دهی داشته باشد باید اول اقدام به ثبت انجمن کنید تا رسمیت بیشتری داشته باشید چراکه با این اقدام می‌توانید درخواست تجهیزات کنید و مطالبات شما در سطح استان و کشوری راحت‌تر پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: برخی از مطالبه گری های شما به‌جا هست منتهی یک سری از آن‌ها به نماینده مربوط نیست و باید از طریق نهادهای دیگر پیگیری شود همچون سایت زباله کوار و تجهیزات اطفا حریق که البته درخواست تجهیزات داده‌شده و در حال پیگیری است که منتظر موافقت وزارت کشاورزی و منابع طبیعی استان هستیم.

روح الله کریمی در این خصوص گفت: با توجه به عدم بارندگی در اوایل فصل بارش و احتمال بارندگی در اواخر سال و اوایل سال آینده پیش‌بینی می‌شود که پوشش گیاهی به‌شدت افزایش یابد و به دلیل نبود چرای دام کافی برای مناطق مرتفع قسمت‌های جنگلی پیش‌بینی آتش‌سوزی سنگین برای سال آینده شده است که امیدواریم تجهیزات اطفا حریق درخواستی نماینده از وزارت جهاد کشاورزی هرچه زودتر به شهرستان برسد.

نماینده مردم کوار در مورد اداره محیط زیست در کوار بیان کرد: طی صحبت هایی که با فرماندار شده، برای اداره محیط زیست در کوار درخواست داده ایم که موافقت کردند. اما مشکل مکان اداره می‌باشد که پیشنهاد‌هایی برای آن داده‌شده و در حال بررسی و پیگیری می‌باشد.

یکی دیگر از مطالبات روح الله کریمی بحث مشکلات محیط زیستی کارخانه ذوب‌آهن بود که رحیمی در این خصوص گفت: این شرکت کل استانداردهای محیط زیست دنیا را عمل کرده و هیچ‌گونه خسارتی طبق نظر کارشناس محیط زیست ندارد.

البته روح الله کریمی معتقد است که قطعاً تمامی کارخانه‌ها ازجمله ذوب آهن خساراتی برای طبیعت دارند همچون حفر چاه‌های زیاد که به ذخیره آب‌های زیرزمینی خسارت میزند و باعث کم آبی شده و گردوغبار ناشی از قسمت خنک کردن پسماند ذوب و همچنین کوره آهک که روی زیست‌بوم منطقه و طبیعت واکنش داده شده است.

در ادامه این جلسه رحیمی مظفری در خصوص سایت زباله کوار اظهارنظر کرد: متولی این امر شهرداری است که می‌توانید پیگیری کنید البته شهردار قبل مهندس فریدونی یک سری کارها را برای داشتن سایت تفکیک زباله انجام داده است ولی متأسفانه سرمایه‌گذار پیدا نشد. اکنون نیز از شهردار جدید آقای زارع خواسته‌شده اولین قدم ایشان رفع مشکلات سایت زباله باشد. 

فعال محیط زیست کوار گفت: برای حل مشکل سایت زباله کوار دفن پسماندها اشتباه است و امیدواریم که برای احداث کارخانه تفکیک زباله فکری شود. چراکه با توجه به مقدار زیاد زباله تولیدشده در شهر داشتن یک سایت تفکیک لازم است.

آخرین مطالبه روح الله کریمی بحث تجاوز به اراضی ملی بود که رحیمی در این خصوص گفت: از رییس اداره منابع طبیعی شهرستان خواسته‌ایم که به جد این مسئله را پیگیری کنند و نگذارند سرمایه ملی را از دست بدهیم و هرکسی که به حریم اراضی ملی که مربوط به همه مردم شهرستان هست تجاوز کند بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه موقعیتی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

در پایان مهندس رحیمی ابراز خوشحالی کرد و گفت: من خوشحالم که همچنین جوانان پیگیر و دغدغه مندی در شهرستان داریم و همان‌طور که در ابتدا گفته شد اقدام به ثبت انجمن کنید و قطعاً بعد از به ثبت رساندن انجمن مردم نهاد محیط زیست کوار پیگیری‌های لازم راحت‌تر انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=3383

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.