35

باید مشخص شود در پستوهای ادارات و وزارتخانه‌ها چه می‌گذرد | موافقت نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح شفافیت

  • کد خبر : 6879
  • 28 فروردین 1401 - 12:31
باید مشخص شود در پستوهای ادارات و وزارتخانه‌ها چه می‌گذرد | موافقت نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح شفافیت
نماینده مردم شهرستان های سروستان، کوار و خرامه در مجلس یازدهم گفت: مجلس شفاف است و خبرنگاران تمامی مصوبات مجلس را منعکس می‌کنند، البته باید شفاف‌تر و مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار عبدالعلی رحیمی مظفری در موافقت با دو فوریت طرح شفافیت، گفت: امروز روز آزمون مجلس در برابر شعار‌های شفافیت است. قبلا هم موضوع شفافیت در مجلس مطرح شد و برخی نمایندگان رای دادند و برخی مخالف بودند، اما مخالفت برخی از عزیزان، دلیل این نبوده که با شفافیت مخالف اند، دلیل این است که اگر قرار است شفافیتی اتفاق افتد، باید در همه ارکان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: امروز ما مشکل قانون و قانون گذاری نداریم، اما چرا مردم درگیر سیستم اداری اند؟ چرا مشکلات مردم حل نمی‌شود و مردم باید برای کوچک‌ترین کار در سیستم اداری رفت و آمد کنند، و اما چرا قوانینی که در مجلس به نفع مردم مصوب می شود، خروجی لازم را ندارد؟ دلیل این موضوع عدم شفافیت ارکان است.

رحیمی مظفری تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی شفاف است. دور تا دور ما دوربین قرار گرفته است و خبرنگاران تمامی مصوبات مجلس را منعکس می‌کنند، البته مجلس هم باید شفاف‌تر شود و آرای نمایندگان هم لازم است که شفاف شود. ما از مجلس شروع کردیم و امروز تصمیم میگیریم که همه ارکان باید شفاف شوند.

نماینده مردم شهرستان های سروستان، کوار و خرامه در مجلس گفت: باید مشخص شود در پستو‌های ادارات و سالن های جلسات ادارات و وزارتخانه‌ها چه اتفاقی می‌افتد که مزایای قوانین به مردم نمی‌رسد؛ قانون برای رفع مشکلات مردم وضع می‌شود.

وی یادآور شد: 200 نماینده مجلس امضا کردند که این طرح دو فوریتی پیاده شود، اگر امروز کمتر از 200 نفر رای بیاورد واقعا چه اتفاقی می‌افتد که برخی بر روی کاغذ به آن رأی، اما در عمل چیز دیگری می‌گوید.

عبدالعلی رحیمی مظفری با تاکید بر اینکه شفافیت باعث توسعه کشور‌ها و جلوگیری از فساد می‌شود، تصریح کرد: اعتماد سازی و ایجاد امید در مردم از شفافیت است و اگر تصمیمات، اقدامات و روابط مالی شفاف باشد با مشکل مواجه خواهیم نشد؛ برخی نمایندگان دغدغه دارند که مواردی در طرح گذشته وجود داشت که در طرح فعلی نیست، اما ما این مشکلات را رفع خواهیم کرد و اگر شفافیت در کنار این طرح قرار نگیرد خروجی نخواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار تاکید کرد: شفافیت باید در اجرا خودش را نشان دهد و امروز این طرح نسبت به قبلا کاملتر می باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نباید با شفافیت احساسی برخورد شود، گفت: شفافیت تابع منطق است و باید منطق بر آن حاکم باشد و در تمامی دستگاه‌ها شفافیت ایجاد شود. انتظار می‌رود امروز مجلس قاطعانه به دو فوریت این طرح رأی دهد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=6879

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.