53
امام جمعه کوار:

هیئت های نوپدید نوجوانان در کوار تجلی رویش های انقلابی است

  • کد خبر : 1768
  • 19 شهریور 1400 - 16:40
هیئت های نوپدید نوجوانان در کوار تجلی رویش های انقلابی است
کوار - امام جمعه شهرستان کوار از راه اندازی هیئت های نوپدید نوجوانان خبر داد و گفت: این هیئت‌ ها تجلی رویش های انقلابی و زمینه ساز رشد فرهنگی در کوار می شود.

به گزارش بهار کوار، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در شهرستان کوار هیئت‌های نوپدید نوجوانان تجلی رویش‌های انقلابی و زمینه رشد فرهنگی است.

وی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان هنرمند کوار در نمایش اشک آسمان در شهرستان فیروز آباد افزود: در این نمایش جوانان و نوجوانان هیأتی کوار توانمندی خود را در عرصه هنری به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کوار در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم دانش افزایی و ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرستان در زمینه ریشه کنی بیسوادی تلاش زیادی داشته و آمار ۹۵ درصدی با سوادی در این شهرستان نشانگر این مدعاست.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: در شهرستان کوار در سال ۹۵ تعداد چهار هزرا و ۸۵۹ نفر بی‌سواد داشتیم اما هم اکنون دوهزار و ۳۰۰ نفر بی‌سواد داریم و درصد باسوادی از ۹۱ درصد به ۹۵ درصد رشد پیدا کرده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش آموزشیاران نهضت سواد آموزی اضافه کرد: نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهندگان آن تلاش فراوانی برای کاهش آمار بی‌سوادی در کوار داشته‌اند که جای بسی تقدیر دارد.

امام جمعه شهرستان کوار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کوار به مسئولیت دولت سیزدهم در بازسازی اعتماد عمومی نیز اشاره کرد و متذکر شد: دولت اسلامی در گام دوم انقلاب باید به تحول عمیق در ساختار اداری و تربیت مدیران کاردان توجه کند.

گشول ابراز کرد: باید مدیریت جهادی بر دیوان‌سالاری فرسوده ترجیح داده شود تا با انضباط اداری، عقلانیت، غیرت و شجاعت و توجه به توان داخلی دولت اسلامی تحقق یابد.

نماز جمعه کوار

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار به مذاکرات ایران با کشورهای دیگر نیز گریزی زد و خاطرنشان کرد: مذاکره فقط برای رفع تحریم‌ها باید صورت بپذیرد در غیر این صورت باید در مذاکرات تجدیدنظر شود و با عقلانیت و حکمت و عزت و مصلحت و با محوریت طرح راهبردی مجلس شورای اسلامی با نظارت شورای‌عالی امنیت ملی عمل شود.

خطیب نماز جمعه کوار تلاش رسانه‌ای دشمنان را تحریف حقایق دانست و گفت: انگاره‌سازی غیرواقعی و غلط و بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی نقاط ضعف است و هدف دشمن ایجاد اشتباه محاسباتی، عملیات روانی و احساساتی کردن جامعه برای زمین‌گیر کردن جبهه انقلاب و از بین بردن شجاعت انقلابی و ایجاد تفرقه و خصومت تجربه انقلاب است.

حجت الاسلام گشول یادآور شد: این تلاش رسانه‌ای و توطئه رسانه‌ای دشمن با تحلیل درست و بصیرت باید از بین برود.

امام جمعه کوار در ادامه بیان کرد: تنها راه نجات افغانستان دولت فراگیر ملی با حضور همه اقوام و گروه‌ها در حاکمیت و توجه به آرای مردم و اراده و خواست مردم است.

او تاکید کرد: همسایگان و نهادهای بین‌المللی باید فعال و هماهنگ عمل کنند و با وحدت و وفاق ملی در افغانستان از تحرک داعش و مانند آن جلوگیری شود.

وی در خاتمه یادآور شد: ایران در طرح‌های نظامی و امنیتی دشمن وارد نخواهد شد اما از ملت مظلوم افغانستان حمایت می‌کند و برای تحقق دولت فراگیر ملی و حفظ آرامش افغانستان تلاش می‌کند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1768

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.