27

پروژه‌های آبخیزداری کوار در بارندگی‌های اخیر آبگیری شدند

  • کد خبر : 4222
  • 27 دی 1400 - 13:53
پروژه‌های آبخیزداری کوار در بارندگی‌های اخیر آبگیری شدند
کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان کوار گفت: در پی بارندگی‌های چند روز اخیر، پروژه‌های آبخیزداری شهرستان کوار بیش از 60 درصد آبگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، شهبازی کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی کوار در گفت‌وگو با خبرنگار بهار کوار از آبگیری سازه‌های آبخیزداری شهرستان کوار طی بارندگی اخیر در منطقه فتح‌آباد و موردراز و فرمشکان خبر داد.

وی با توجه به اجرای پروژه آبخیزداری در نقاط مختلف شهرستان، گفت: سازه‌های آبخیزداری علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و ذخیره نزولات آسمانی و مهار و کنترل سیلاب‌های مخرب، نقش بسزایی در جلوگیری از فرسایش خاک و نیز ایجاد خسارت به باغ‌ها و اراضی کشاورزی دارند.

شهبازی همچنین تغذیه چاه‌ها و سفره‌های آب زیرزمین را از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان و اظهار کرد: با توجه به مشکل کمبود منابع آبی در شهرستان ساخت و استفاده از این سازه‌ها افزایش می‌یابد.

روابط عمومی و کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی کوار بیان کرد: سازه آبخیزداری در موردراز از سال‌های گذشته ساخته شده بود که امسال لایروبی شد و فتح‌آباد در سال 99 و دهشیب امسال به اتمام رسید.

وی ضمن هشدار به مردم در خصوص تردد غیرضروری در حریم سازه‌ها از آنان خواست با توجه به سرریز شدن سازه‌های آبخیزداری و احتمال خطر غرق‌شدگی از هرگونه تردد در حریم این طرح‌ها به‌منظور بازدید و عکس‌برداری جدا خودداری کنند.

بارندگی در سامانه اخیر حدود 57 میلی‌متر بوده است و در سال زراعی جاری بیش از 153 میلی‌متر باران باریده است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=4222

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.