51

گفت‌وگو با اهالی کتاب شهرستان کوار ( قسمت اول)

  • کد خبر : 2851
  • 24 آبان 1400 - 22:23
گفت‌وگو با اهالی کتاب شهرستان کوار ( قسمت اول)
زهرا رحیمی بانوی کتابخوان کوار گفت: کتاب خواندن یک ضرورت بشری است، جوامعی موفق تر هستند که سرانه مطالعه و کسب علم آن‌ها بالاتر است.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به مناسب روز کتاب و کتابخوانی با سه نفر از اهالی کتاب شهرستان کوار گفت‌وگو کوتاهی را داشته است. در اولین قسمت از این گفت‌وگو زهرا رحیمی بانوی کتابخوان شهرستان کوار در گفت‌وگو با خبرنگار بهار کوار از تجربیات خود در مطالعه کتاب می گوید.

رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار بهار کوار در خصوص سبک مطالعه خود گفت: از سن کودکی به قصه و داستان علاقه داشتم و شاید این مسئله باعث شد ابتدا به سراغ کتاب‌های داستانی بروم و الآن بیشتر کتاب‌هایی که در موضوعات خانواده، زن، تربیت کودک، داستان، شهدا، مطالعه می‌کنم.

رحیمی کتاب گام تمدن ساز به‌عنوان کتابی که در حال مطالعه است معرفی و آن را تصریح کرد: این کتاب به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته و مستندات بین‌المللی را از پیشرفت‌های ایران در سطح جهان آورده که البته آمار از منابع اروپایی است.

کتابخوانی

این بانوی کتاب‌خوان کوار چند کتاب برای مطالعه به افراد علاقه‌مند معرفی و تصریح کرد: کتاب شب‌های پیشاور رو توصیه می‌کنم که مناظره بین شیعه و اهل تسنن هست، برای موضوعات معاصر کتاب خیلی زیاد هست ولی کتاب پایی که جا ماند در حوزه دفاع مقدس، انسان ۲۵۰ ساله و من زنده‌ام در حوزه زنان، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر در حوزه علوم اسلامی کتاب‌های خوبی هستند.

زهرا رحیمی در جواب این سؤال که چرا مردم این روزها از کتاب دور شده‌اند، گفت: مردم این روزها اطلاعات خودشان را از فضای مجازی دریافت می‌کنند و چون صوت و تصویر و هنر باهم قرین شده جذابیت بیشتری برایشان دارد. همچنین به دلایل شرایط اقتصادی و اینکه مردم زمان زیادی را درگیر مشغله‌های روزمره هستند و فرصت مطالعه ندارند. البته قیمت کتاب هم بی تأثیر نبوده ولی نه خیلی زیاد. از همه مهم‌تر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه ما بسیار پایین هست از مسئولین گرفته تا مردم عادی…

وی در ادامه برای اینکه مردم به کتاب‌خوانی علاقه‌مند شوند، اظهار کرد: باید هم کارهای سخت‌افزاری کرد هم نرم‌افزاری، ناشران را دریابیم و به نویسندگان جوان بخصوص در شهرستان‌ها توجه کرد. کتاب‌فروشی ها را با سبک و سیاق روز راه‌اندازی کرد. در پارک‌ها و اماکن تفریحی پاتوق‌های کتاب ایجاد کرد. برای نشر و توزیع و خرید کتاب یارانه پرداخت کرد. از آثار فاخر در سطح ملی رونمایی کرد. و زنگ کتاب‌خوانی رو به ساعات مدارس اضافه کرد. کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و تحلیل کتاب رو برگزار کرد.

رحیمی در پایان بیان کرد: کتاب خواندن یک ضرورت بشری است، جوامعی موفق‌تر هستند که سرانه مطالعه و کسب علم آن‌ها بالاتر است. ما در مکتبی رشد کردیم که بزرگ‌ترین معجزه پیامبر آن یک کتاب هست و اولین توصیه‌های این کتاب خواندن و کسب دانایی هست. باید کتاب خواند و طبق روایات در بوستان دانشمندان قدم زد و بهترین الگوی ما در کتاب‌خوانی حضرت آقا هستند که یک کتاب‌خوان حرفه‌ای هستند و مکرراً توصیه به کتاب‌خوانی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2851

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.