48

دل نوشته ای برای شهیدان مفقودالاثر و سردار شهید سردار خورشیدی

  • کد خبر : 1562
  • 29 مرداد 1400 - 20:37
دل نوشته ای برای شهیدان مفقودالاثر و سردار شهید سردار خورشیدی
دل نوشته ای از لیلا زارعی نویسنده توانای اکبرآبادی برای شهید سردار خورشیدی به مناسبت 29 مرداد ماه روز تجلیل از اسرا و مفقودین

به گزارش بهار کوار، دل نوشته ای از لیلا زارعی نویسنده توانای اکبرآبادی برای شهیدان مفقودالاثر و سردار شهید سردار خورشیدی به مناسبت ۲۹ مرداد ماه روز تجلیل از اسرا و مفقودین را در ادامه می خوانیم:

بسم رب الشهدا والصدیقین

خدایا ! چقدر سخت است، حتی لحظه ای هم تصورش برای ما دنیا زدگان مشکل است اینکه پدر، پسر، یا برادرمان در گوشه ای از این جهان باشد و ندانیم کجاست.

چقدر سخت است مادر شهید مفقودالاثری جلو چشمان تو قابِ عکس پسر مفقودش را بغل کند و لالایی از سر بگیرد، پدر شهیدی که از دوری فرزندش تمام کوچه های خاکی روستا را شبانه با پاهای برهنه بگردد و مردم دیوانه اش بخوانند.

خیلی سخت است بشنوی مادری ورودی روستای کوچکشان را هر روز از صبح تا غروب بنشیند به این امید که پسرش را در نی نی چشمان به اشک نشسته اش ملاقات کند و سخت است دیدن لحظاتی را که به مادران و پدران خانواده های مفقودی سر میزنی که با هزاران امید هر روز در حیاط را باز گذاشته و تمام حیاط و کوچه را آب پاشی کرده اند و انتظار را در ته چشمانشان می خوانی.

و سخت تر از همه اینها این است که بعد از ۱۰ سال هیچ کدام از این پدران و مادران نباشند و چشم انتظار از دنیا رفته باشند.

و چه خوب است لااقل ما بدانیم در همین شهرستان خودمان ( کوار – دیار ۵۰۰ شهید ) ۱۸ شهید مفقودالاثر داریم که هنوز هم که هنوز است خانواده هایشان چشم انتظار آمدنشان با در و دیوار راز می گویند.

سردار شهید سردار خورشیدی

تنها سردار شهید مفقودالاثرمان، سردار شهید سردار خورشیدی است که به نیابت از بقیه شهدا چند خطی از ایشان می گوییم:

سردار ! کاش می آمدی و رسم گمنامی را برایمان زیبا تفسیر می کردی اما نه ! تو با رفتنت تفسیر گر گمنامی بودی، تو به رسم مادرت فاطمه زهرا (س) گمنامی را برگزیدی تا حتی پیکرت نیز گوشه ای از این خاک را اشغال نکند.

سردار! باور کن، من که هیچ یک شهر و چه بسا تمام فارس به داشتنت می بالد. مگر می شود تو را داشت و به خود نبالید.

کجایند آن بی خردانی که می گویند شما هر ساله مشتی استخوان را به شهر ها می آورید که چه بشود ؟! کجایند آنان که ببینند که تو حتی با نبودنت غوغا کرده ای سردار !

خوشا به روزی که تو بیایی، خواهران و برادرانت هنوز چشم انتظارند. نمی خواهی به انتظارشان پایان دهی ؟ !

تو را یوسف هور می خوانند. یوسف بالاخره از سفر برگشت و چشمان پدر به دیدنش روشن شد. یوسف هور ! وقت بازگشتت نرسیده است ؟! کاش می آمدی و چشمانمان را روشن می کردی سردار … کاش می آمدی .

خاطره از همرزم شهید سردار خورشیدی (پایان جنگ)

یک روز از سردار پرسیدم: خب شما می گی این جنگ آخر و عاقبتش چه می شود؟

گفت : «  این جنگ تا هر جا هم که طول بکشد به نفع اسلام تمام می شود اما خیلی دلم می خواهد در پایان جنگ ببینم این مردم بعد از جنگ چه می کنند؟ چه از این دولت می خواهند ؟ و بیشترین آرزویی که دارم اینه که بعد از جنگ، بچه های بسیج و سپاه و مردم رو ببینم چه می شوند . »

و سرانجام شهید سردار خورشیدی چهارم تیرماه ۱۳۶۷ در اثر بمباران شیمایی دشمن در جزیره مجنون به شهادت نایل آمد.

اسامی شهدای جاویدالاثر شهرستان کوار :

۱ – سردار شهید جاویدالاثر شهید سردار خورشیدی (ارباب)( تنها سردار جاویدالاثر شهرستان کوار) ۲- شهید جاویدالاثر ناصر ویس ( اکبرآباد)( اولین شهید دوران دفاع مقدس شهرستان کوار ) ۳- نظر رنجبر( اکبرآباد) ۴- شهید جاویدالاثر محمد زمان کشاورز ( اکبرآباد) ۵- شهید جاویدالاثر قاسم شریفی ( مظفری )۶- شهید جاویدالاثر مصطفی سهرابی ( دشتک)۷- شهید جاویدالاثرحسن رستگار ( کوار) ۸ – شهید جاویدالاثر رضا برزگر(بزرگ پور) ( ولیعصر) ۹- شهید جاویدالاثر مرتضی زارعی ( فرود) ۱۰- شهید جاویدالاثر جاوید کوهی ( کوار) ۱۱- شهید جاویدالاثر غلامعلی فرامرزی ( دادنجان) ۱۲- شهید جاویدالاثر صدراله ارجمند ( دهشیب) ۱۳- شهید جاویدالاثر فضل الله حدادی فرد ( دهداری) ۱۴- شهید جاویدالأثرحسینعلی رسولی ( طسوج) ۱۵- شهید جاویدالأثرعلی یار هاشمی ( فتح آباد) ۱۶- شهید جاویدالاثر محمود هرمزی ( کهمره سرخی) ۱۷- شهید جاویدالاثر علی اکبربوجار( پور زارع ) ۱۸ – شهید جاویدالاثر اسداله ظفرآبادی ( ظفرآباد)

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1562

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.