2
محمد محمدی زنجیرانی:

از کتاب نقش شهرستان کوار در دفاع مقدس رونمایی می شود

  • کد خبر : 30206
  • 13 مهر 1403 - 10:05
از کتاب نقش شهرستان کوار در دفاع مقدس رونمایی می شود
از کتاب نقش شهرستان کوار در دفاع مقدس به قلم محمد محمدی زنجیرانی در اجلاسیه سرداران و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، محمد محمدی زنجیرانی،نویسنده و‌ ناظر علمی کتاب نقش شهرستان کوار در دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: یک طرح استانی وجود دارد که هر شهرستان فارس باید کتابی راجع به نقش شهرستان و منطقه خود در دفاع مقدس به رشته تحریر درآورد.

وی افزود: این طرح، زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس انجام می‌گیرد و در هر شهرستان، فرماندار دبیر کتاب بوده و سعید خانی مظفری در کوار، دبیر این کتاب می باشد.

این نویسنده با بیان اینکه سرهنگ پاسدار محمود عابدی و سردار عباس حمیدی ناظران نظامی کتاب هستند، گفت: کتاب نقش شهرستان کوار در دفاع مقدس اکنون دارای ۹ فصل و ۴۴۱ صفحه است که هر فصل موضوع خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول، چند نسخه از این کتاب برای رونمایی منتشر شده است، بیان کرد: در چاپ اول تعداد۵۰۰ نسخه از این کتاب منتشر می شود و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

محمد محمدی زنجیرانی در ادامه اظهار داشت: نوشتن این کتاب ۱۴ ماه به طول انجامید و برای استخراج اطلاعات رزمندگان و ایثارگران با توجه به نواقصی که برخی پرونده ها داشت، هنوز هم جای تکمیل و بررسی اطلاعات وجود دارد.

بنا به گفته وی فصل اول کتاب به معرفی کوار از حیث تاریخی می پردازد و فصل های بعدی راجع به نقش سپاه، فراجا، سازندگی و نیروهای مردمی در دفاع مقدس و تجزیه و تحلیل آماری است.

این معلم و شاعر خوش ذوق افزود: شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران کواری از جمله سرفصل های دیگر کتاب هستند و کتاب، مصور می باشد.

وی با بیان اینکه برخی اطلاعات کتاب از پرونده های رزمندگان استخراج شده است، اظهار کرد: اطلاعات کتاب از طریق تماس تلفنی، مصاحبه حضوری، مصاحبه مجازی و تصویری جمع آوری شده و برخی افراد حقیقی و حقوقی در استخراج مطالب همکاری کرده اند‌.

نویسنده کتاب نقش کوار در دوران دفاع مقدس ادامه داد: تعدادی از همکاران فرهنگی، دانش آموزان، خواهران بسیجی، سپاه ناحیه کوار، تیپ امام هادی(ع) شهرستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران کوار در استخراج اطلاعات و انتشار کتاب همکاری شایانی داشته اند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=30206

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.