2

افتتاح طرح های عمرانی، ورزشی،آبرسانی و درمانی در شهرستان کوار به مناسبت هفته دولت

  • کد خبر : 29903
  • 08 شهریور 1403 - 21:16
افتتاح طرح های عمرانی، ورزشی،آبرسانی و درمانی در شهرستان کوار به مناسبت هفته دولت
صبح امروز به مناسبت هفته دولت پروژه های مختلفی با حضور معاون استاندار فارس و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در کوار افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، همزمان با هفته دولت معاون عمرانی استانداری فارس و هیات همراه با استقبال نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس، امام جمعه شهر اکبرآباد، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستانی وارد کوار شد و طرح های مختلفی را افتتاح نمود.

در این سفر نیم روزه اولین پروژه‌ای که مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت، روشنایی طولی محور هورباف کوار با اعتبار ۱۵میلیارد تومان بود.

بهره برداری از طرح های آبرسانی در سطح شهرستان کوار با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان دستور کار بعدی سفر نیم روزه دکتر رضایی به شهرستان کوار بود که به صورت همزمان مورد افتتاح قرار گرفتند.

پروژه آبرسانی به شهر کوار با حفر و تجهیز یک حلقه چاه آهکی و کف شکنی و تجهیز یک حلقه چاه دیگر، آبرسانی به مجموعه طسوج و ولی عصر با حفر، تجهیز و برق رسانی یک حلقه چاه آهکی و خرید لوله و اجرای ۱۳۰۰ متر خط انتقال، آبرسانی به روستای فتح آباد با خرید لوله و اجرای ۱۶کیلومتر شبکه توزیع آب، آبرسانی به مجموعه اکبرآباد، مظفری و روستاهای تابعه با خرید لوله و اجرای ۲۱ کیلومتر شبکه توزیع آب از جمله این طرح ها بود.

در این سفر نیم روزه، جاده های بین کوره های آجرپزی شهرستان کوار که مورد بهسازی قرار گرفته بود و زمین چمن مصنوعی روستای کدو افتتاح شد.

سپس معاون استاندار فارس و هیات همراه با حضور مسئولان شهرستانی به حرم مطهر شهدای گمنام رفتند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمودند.

در ادامه چند بخش درمانی تازه تاسیس شده در بیمارستان کوار مورد بهره برداری قرار گرفت که این طرح ها شامل بخش ccu با چهار تخت فعال و مجهز به مانیتورینگ و تجهیزات پیشرفته، بخش زنان با ۴تخت فعال و امکانات و تجهیزات بروز و اتاق عمل ارتوپدی و اتاق عمل زنان بود.

بهسازی و آسفالت معابر با متراژ ۳۰۰۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۰میلیارد تومان، اجرای ۲۰۰۰متر طول کانیوا با اعتبار ۹۰۰میلیون تومان، ۲۰۰۰ متر مربع همسان سازی و موزائیک پیاده رو با اعتبار ۶۰۰میلیون تومان از جمله پروژه های انجام شده توسط شهرداری اکبرآباد بود که امروز افتتاح شد.

معاون عمرانی استاندار فارس در حاشیه افتتاح طرح های هفته دولت در گفتگو با خبرنگار بهار کوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم اظهار کرد: در استان فارس در هفته دولت امسال حدود هزار پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار تقریبی ۲۶ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: در شهرستان کوار نیز با پیگیری هایی که فرماندار محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی داشتند حدود ۱۷ پروژه با اعتبار نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان امروز مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت.

درخواست ایجاد شهرک صنعتی توسط مردم شهر اکبرآباد

رضایی با بیان اینکه شهرستان کوار جزء شهرستان هایی است که ظرفیت توسعه در حوزه صنعت و خدمات را دارد، گفت: مردم شهر اکبرآباد درخواستی در ارتباط با ایجاد یک شهرک صنعتی و طرح سامان دهی شرکت های حمل و نقل و همچنین طرح هادی شهر که ظرفیت های توسعه برای آینده شهری فراهم کند، داشتند.

وی به پروژه های مهم دیگری در مقیاس استانی و ملی در شهرستان کوار اشاره کرد و افزود: راه آهن شیراز به سمت بوشهر در توسعه آتی این شهرستان اثر بسزایی دارد و شهرستان کوار اساسا به عنوان یک شهرستان پشتیبان که از مجموعه خدماتی که در مرکز استان داده می شود، در شرایط اضطراری، به عنوان پدافند غیرعامل می تواند حمایت کند و همین یک مبنایی برای توسعه شهرستان در همه زمینه ها
از نظر شهری است و کوار از دیرباز شهری با اقتصاد کشاورزی بوده و کشاورزان عزیز در منطقه فعال هستند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=29903

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.