11

امسال، شهرستان کوار پرشورتر از سالهای گذشته جشن غدیر را برگزار کرد

  • کد خبر : 28037
  • 05 تیر 1403 - 22:41
رئیس شورای هیئات مذهبی کوار از اجرای برنامه های متنوع و پررنگ تر از سال های گذشته به مناسبت عید غدیر در سطح شهرستان کوار سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، قاسم بازیار در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: در عید غدیر امسال روستاهای ولی عصر و فرود، شهر کوار، مسجد امام علی(ع) شهرستان و چند نقطه دیگر در خود کوار این عید خجسته را با برپایی موکب، توزیع شربت و شیرینی و عرضه محصولات فرهنگی گرامی داشتند.

وی با بیان اینکه ستاد غدیر شهرستان در برپایی برنامه هایی که به مناسبت ۱۸ ذیحجه برگزار شد، نقش به سزایی ایفا کرد، گفت: دیروز و امروز غبارروبی گلزار شهدای شهرستان توسط فرمانداری کوار انجام شد و تجلیل از شهدای سادات نیز از دیگر برنامه های این عید بزرگ بود.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار با بیان اینکه ۱۱۰ دیگ برنج، سهمیه کل کشور از اطعام غدیر بود، اظهار کرد: به همت شورای هیئات مذهبی، بسیج مداحان و سازمان تبلیغات شهرستان یک سهمیه از کل سهمیه کشور برای بار اول در اختیار شهرستان کوار قرار گرفت و ۱۳ نقطه در شهرستان، پخت اطعام غدیر را برعهده داشتند.

وی افزود: یک هزار پرس غذا در اختیار کمیته امداد برای توزیع در بین نیازمندان قرار گرفت و ۵ هزار پرس نیز شب گذشته در حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان، بین مردم تقسیم شد.

جشن غدیر، متفاوت تر از سال های گذشته در کوار برگزار شد

این مقام مسئول با اشاره به شور و شعور بیشتر مردم در برگزاری برنامه های عید غدیر امسال بیان کرد: اجرای مسابقه کتابخوانی و خوشنویسی توسط کتابخانه امام هادی(ع) کوار، جشن بزرگ غدیر در کنار مسجد امام علی(ع) شهرستان و اجرای نمایش صحنه ای گروه جهت در حرم مطهر شهدای گمنام با استقبال پرشور مردم از دیگر برنامه های عید ولایت و امامت در سطح شهرستان بود.

وی برپایی موکب غدیر در جاده جهرم را که از سال ها پیش به همت مردم روستای ارباب علیا و سفلی اجرا می شود، یکی دیگر از برنامه های خوب غدیری در شهرستان برشمرد و افزود: در این موکب که بزرگترین ایستگاه غدیری جنوب فارس قلمداد می شود ۲ تن شیرینی، ۲۵ هزار لیوان شربت و ۴ هزار پرس غذا بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: خوش نویسی خودرو شبرنگی و رنگی با موضوع غدیر، مداحی مداحان شهرستانی، اجرای گروه سرود، مسابقه و اجرای زنده نیز از دیگر برنامه های حاشیه برپایی این موکب بود.

بازیار با بیان اینکه همه مردم روستای ارباب از ۱۰ روز قبل درگیر اجرای جشن های غدیری امسال بودند، گفت: در این مدت هر روز یک کوچه از کوچه های روستای ارباب، بانی برگزاری جشن شدند و با توزیع شربت و شیرینی بین عاشقان امیرالمومنین علی(ع)، اجرای مداحی و‌ پخت آش دوغ محلی به استقبال عید بزرگ امامت رفتند.

وی افزود: سنت زیبای دیگر پذیرایی از مسافران برای اولین بار توسط مردم ارباب بود که با پخت ناهار آنان را میهمان نموده و منزل خویش را جهت استفاده و استراحت، در اختیار آنان قرار دادند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار در پایان گفت: با حضور گروه مستند از صدا و سیما برنامه های روستای ارباب در عید بزرگ غدیر ثبت و ضبط شد و گروه سرود نیز با حضور این رسانه به اجرای سرود پرداخت.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=28037

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.