2

برداشت انگور از تاکستان های کوار

  • کد خبر : 30016
  • 19 شهریور 1403 - 12:26
برداشت انگور از تاکستان های کوار
برداشت محصول انگور شهرستان از اوایل تیرماه شروع گردیده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

جوکار با اشاره به اینکه شهرستان کوار در زمینه عملکرد انگور رتبه اول استان را داراست، گفت: تاکداران شهرستان برداشت انگور را از سطح 6500 هکتار از اوایل تیرماه شروع کرده و تا اواسط آبانماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ارقام انگور شهرستان رطبی، ریش بابا، یاقوتی و عسکری می‌باشد، گفت: رقم غالب این شهرستان ریش بابا است که عمدتاً از نیمه شهریور تا نیمه آبانماه برداشت میگردد.

جوکار با بیان اینکه انگور اولین محصول باغی این شهرستان است، افزود: بیش از 3000 خانوار از این محصول به طور مستقیم و 6000 نفر به طور فصلی در امر داشت، برداشت، بسته بندی، حمل و نقل و فرآوری انگور امرار معاش می کنند.

وی با بیان اینکه عمده محصول انگور جهت مصرف تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره کرد: فرآوری بخشی از این محصول به مویز باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی قابل توجهی گردیده است.

محصول انگور و مویز شهرستان علاوه بر بازار داخل به کشورهای خارجی نیز صادر میگردد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=30016

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. این هم بررسی میکردید که هر هکتار باغ انگور چقدر اب از منابع زیر زمینی منطقه مصرف میکنه، و اینکه سطح آبهای زیرزمینی و چاههایی که باغداران میزنند هرسال چقدر پایین میره و ارتباطش با خشک و بی آب شدن دشت کوار چی هست ، و در نهایت چقدر سود داره و سودش به چه کسانی میرسه

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.