10

تبیین نظام اسلامی و‌ جایگاه ولایت فقیه از مباحث مهم امر به معروف و نهی از منکر است

  • کد خبر : 29054
  • 21 تیر 1403 - 20:45
تبیین نظام اسلامی و‌ جایگاه ولایت فقیه از مباحث مهم امر به معروف و نهی از منکر است
فرمانده سپاه کوار گفت: امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد زندگی انسان ساری و جاری است و از صرفه جویی در مصرف انرژی تا خوراک و پوشاک و مسائل اجتماعی و حجاب و عفاف را در برمی گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، سرهنگ عابدی در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راجع به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجباتی است که نیاز جامعه بوده و ضرورت انجام آن برای هر مسلمانی در زمینه های مختلف، محرز است.

وی افزود: اهمیت این واجب الهی آن جا بیشتر مشهود است که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جان عزیز خود و‌ اصحاب و اهل بیتش را برای اقامه این مهم فدا کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت کوار با بیان اینکه امام حسین(ع) حجت را بر همگان تمام نمود، اظهار کرد: اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد زندگی از صرفه جویی در انرژی تا خوراک و پوشاک و مسائل اجتماعی و حجاب و عفاف جامعه بانوان جریان دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که دهه اول محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر بوده و امسال این مناسبت با هفته عفاف و حجاب مقارن گردیده است،این هفته را خدمت بانوان گرامی تبریک عرض می کنم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه های خوبی برای پاسداشت هفته حجاب و عفاف پیش بینی شده است، اذعان کرد: برگزاری نشست با جامعه بانوان نخبه و چهارشنبه های طلایی از جمله برنامه هایی است که در راستای گرامی داشت هفته حجاب و عفاف در سطح شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ عابدی در ادامه به برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: وعاظ و سخنرانان در حسینیه ها، مساجد و هیئات مذهبی درباره امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت آن در سطح شهرستان به سخنرانی می پردازند.

وی افزود: مردم شهرستان کوار با مجموعه بسیج، ارتباط خیلی خوبی دارند و پایگاه ها و حوزه ها و ناحیه مقاومت، راه های ارتباطی آنان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته سرهنگ عابدی دوره های مختلفی در طول سال توسط مجموعه بسیج با محور امر‌ به معروف و نهی از منکر برگزار می شود و افراد علاقه مند با شرکت در این دوره ها به عنوان ضابطین قضایی در این راستا فعالیت می کنند.

وی تبیین نظام و حکومت اسلامی را از مباحث مهم امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: تبیین نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه از جمله مسائل مهمی است که باید در هیئات مذهبی به آن پرداخته شود.

فرمانده سپاه کوار با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از اهداف آن را رسیدن به تمدن اسلامی عنوان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی باید به تمدن نوین اسلامی وصل شود و این مهم باید برای نسل امروز تبیین شود.

وی در پایان گفت: یکی از اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برقراری حکومت اسلامی بود که هدف انقلاب اسلامی نیز برخاسته از فلسفه قیام این امام همام است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=29054

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.