1
فرمانده سپاه کوار مطرح کرد؛

اجرای بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه در کوار به مناسبت هفته دفاع مقدس

  • کد خبر : 30108
  • 31 شهریور 1403 - 8:20
اجرای بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه در کوار به مناسبت هفته دفاع مقدس
فرمانده سپاه ناحیه کوار: در هفته دفاع مقدس بیش از ۱۲۰ برنامه در سطح شهرستان کوار انجام خواهد گرفت.

به گزارش بهارکوار، سرهنگ عابدی فرمانده سپاه ناحیه کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس، گفت: شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال “در راه فتح قله ایم” می باشد که ان شا الله این مسیر نورانی که شهدا برای ما ترسیم نموده اند از ابتدای انقلاب تا الان با قوت و با اقتدار پیش خواهد رفت تا به قله‌های نهایی برسیم و نویدی که مقام معظم رهبری دادند محقق شود تا زمینه ساز ظهور منجی بشریت باشد‌.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس بیش از ۱۲۰ برنامه انجام خواهد گرفت، گفت: در سطح شهرستان کوار برنامه های متعددی توسط حوزه های مقاومت بسیج، اقشار بسیج، پایگاه های مقاومت و ادارات پیش بینی شده است که برنامه ها در راستای برگزاری کنگره بزرگ سرداران و شهدای استان فارس و اجلاسیه شهدای شهرستان کوار برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه کوار افزود: برنامه ها حول محور نشست های بصیرتی و جهاد تبیین در خصوص اهداف انقلاب اسلامی و پیام دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا، غبارروبی قبور مطهر شهدا، مسابقات متعدد قرآنی، ورزشی، کتاب خوانی و خاطره گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان و ایثارگران، برگزاری کارگاه های متعدد در سطح پایگاه های مقاومت در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین کارگاه های فضای مجازی و آسیب های اجتماعی و …. برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول این هفته چندین یادواره شهدا در سطح شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: برپایی درمانگاه جهادی و افتتاح پروژه آبخیزداری منطقه فرمشکان، برگزاری اردوی جهادی توسط جهادگران، برگزاری مسابقات ورزشی، میز خدمت ادارات، حضور رزمندگان بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه و سایر برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و قرآنی که پیش بینی شده است، ان شا الله در طول این هفته برگزار خواهد شد.

🔻تشریح برنامه های کنگره شهدای شهرستان کوار

سرهنگ عابدی با بیان اینکه کنگره شهدای شهرستان کوار در سیزدهم مهرماه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قطعا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، امروزه مهم ترین کاری که می توان انجام داد این است که از ویژگی های شهدا درس بگیریم و پیام شهدا را مرور کنیم.

فرمانده سپاه کوار ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ یادواره شهدای اقشار، روستایی، محله ای در سطح شهرستان به صورت مستمر برگزار شده است.

وی افزود: تاکنون یادواره شهدای روستای ارباب سفلی، یادواره شهید شاخص سال، شهدای ورزشکار، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای زن، شهدای کارمند، شهدای خدمت، شهدای گمنام و همچنین در روستاها روستای زیجرد، روستای دشتک برگزار شده است‌.

سرهنگ عابدی ادامه داد: در طسوج، اکبرآباد، مظفری، منطقه فرمشکان، قصر احمد، نوروزان و سایر نقاط شهرستان یادواره های متعددی برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کوار بیان کرد: همچنین یادواره های خانگی و آبروی محله از ابتدای سال تا سیزده مهر و بعد از آن تا آبلن ماه زمان کنگره شهدای استان فارس برنامه ها ادامه خواهد داشت.

عابدی گفت: در راستای کنگره شهدا نصب المان شهدای شهرستان در سطح شهر و رونمایی از کتاب دفاع مقدس شهرستان کوار را که تدوین و چاپ شد‌ه است، از برنامه های شاخص می باشد. همچنین در روز اجلاسیه ۵۰۰شهید شهرستان کوار کارهای فرهنگی_هنری و غرفه هایی به همین مناسبت برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرکشی از خانواده شهدا به صورت مستمر هر هفته از ابتدای امسال انجام گرفته و ادامه خواهد داشت، گفت:  اقداماتی نیز جهت فضاسازی و اطلاع رسانی در فضای مجازی توسط کمیته فضای مجازی شهرستان پیش بینی شده و به صورت روزانه انعکاس داده میشود‌.

فرمانده سپاه کوار در خاتمه گفت: در پایان از مسئولان و بسیجیان، فعالان فرهنگی و مردم که در راستای هرچه باشکوه شدن و بهتر برگزار شدن این کنگره ما را یاری نموده اند، تشکر و قدرانی میشود‌.

وی از عموم مردم و فعالان فرهنگی مردم شهیدپرور شهرستان که همیشه در همه برنامه های مذهبی و فرهنگی پیشگام بوده اند و حضور بسیار خوبی داشته اند جهت کمک و همکاری در خصوص برگزاری یادواره یاری خواست و از عموم مردم شهرستان جهت حضور در اجلاسیه ۵۰۰شهید شهرستان کوار در ۱۳مهرماه دعوت کرد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=30108

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.