14

درخشش خبرنگاران بهار کوار در ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

  • کد خبر : 29043
  • 19 تیر 1403 - 22:17
درخشش خبرنگاران بهار کوار در ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس در حالی به کار خود پایان داد که از زهره لطفیان و فاطمه دیباور به عنوان برگزیدگان مقام دوم و سوم بخش عمومی این جشنواره در محور پایگاه های اطلاع رسانی و خبر تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، اختتامیه جشنواره فاخر ملی فعالان دفاع مقدس و‌ مقاومت، صبح امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس،مشاور مدیر کل صدا و سیمای استان در امور ایثارگران و برگزیدگان این جشنواره در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس برگزار شد.

سردار سعید کوشکی در این جشنواره با اشاره به اینکه امروزه با استفاده از آموخته‌ها و تجربیات در حال حرکت کنیم، گفت: فرهنگ شهادت امروز به یک مطالبه به خصوص از سوی جوانان جهان اسلام تبدیل شده و نه تنها از شهادت نمی‌ترسیم بلکه به یک ارزش تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه از فضای مجازی به عنوان عصر انسان‌های غار نشین فضای دیجیتال یاد می‌شود، ادامه داد: عصر امروز، عصر جوامع مجزا با ویژگی به شدت تخصصی و محرمانه است و جوامع در فضای مجازی به صورت جزیره‌ای با قانون ویژه خود می‌شوند.

وی افزود: بمباران دائمی ذهن و اندیشه در فضای مجازی در حال انجام بوده و تلفن همراه و فضای سایبری جزء جدا ناپذیری از زندگی مردم شده و هرکسی به دنبال ترویج فرهنگ خود در این فضاست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دفاع مقدس حاوی پل‌های شناور متصل کننده جزایر امروز عصر دیجیتال است، اضافه کرد: ارزش‌هایی که دفاع مقدس در اختیار ما گذاشته جذاب است و کماکان گیرایی خود را جوان نسل امروز دارد چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دفاع مقدس برای 200 سال می‌تواند فرهنگ ما را تغذیه کند بنابراین برای دیده شدن جذابیت‌های دفاع مقدس که کمتر معرفی شده، باید فعالان فضای مجازی تلاش کنند.

وی ادامه داد: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی هدف ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در فضای دیجیتال و مجازی را دنبال می‌کند.

هم چنین در این مراسم محسن هاشمی رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس به سخنرانی پرداخت و اذعان کرد: ما فضای مجازی و جنگ سایبری را در عرصه جنگ نرم تعریف می کنیم، اما کشورهای اروپایی و آمریکایی آن را ذیل جنگ سخت تعریف می کنند.

وی افزود: قوانین ما در فضای مجازی بازدارنده و الزام آور نیست، بنابراین اگر این حوزه را در حیطه جنگ سخت تعریف کنیم، می توان برای آن شاهد و مثال آورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اینترنت، سرآمد فضای مجازی است، اظهار کرد: مهم ترین ابزار در این فضا، شبکه های اجتماعی هستند و مهم ترین عنصری که در آن رد و بدل می شوند، اطلاعات است.

وی ادامه داد: کسانی که بتوانند در فضای مجازی, تولید محتوای بهتری انجام دهند می توانند مدیریت این فضا را به دست بگیرند.

گفتنی است آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس که در دو بخش عمومی و دانش آموزی برگزار شد؛ در پنج محور «پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، کلیپ و موشن گرافی و.. ـ، نرم افزار‌های کاربردی، پویا نمایی و انیمیشن، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها» امروز برگزیدگان خود را شناخت و آثار ۳۰ نفر برگزیده این جشنواره به مرحله کشوری راه یافت.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=29043

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.