58

راه اندازی سامانه اشتغال و کسب و کار در کوار

  • کد خبر : 276
  • 15 آبان 1399 - 18:18
راه اندازی سامانه اشتغال و کسب و کار در کوار
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوار از راه‌اندازی سامانه اشتغال و کسب و کار با هدف دسترسی به آمار و اطلاعات مرتبط با عرضه و تقاضای نیروی کار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوار؛مجید حسینی در خصوص عملکرد سامانه اشتغال و کسب و کار، گفت: اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌ های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه در راستای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بازار کار و اشتغال، این سامانه راه اندازی شده،افزود: ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار، بانک اطلاعات بنگاه‌ها و پایگاه اطلاعات مشاغل بخش‌های اصلی این سامانه است.

تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست‌های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیش‌بینی نیازها، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال برای تطبیق سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در سطح (ملی و منطقه‌ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار برای تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل همراه با شرح جامع مشاغل،از جمله اهداف دیگری بود که حسینی بدان اشاره کرد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوار تصریح کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است.

وی از همه افراد ۱۵ سال به بالا و در سن کار شهرستان کوار شامل شاغلین، بیکاران و (خانه دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و…) و همچنین فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به lmis.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار به صورت محرمانه خواهد بود، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد و گفت: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می‌کند، پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می‌شود و در مرحله سوم نیز دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از سوی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوار) است.

به گفته رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوار، کاربر می‌تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و گواهی نامه‌ها را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه سامانه تا پایان امسال برای ثبت نام فعال است، افزود: با راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه، انتظار می‌رود از طریق انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تولید کننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاست‌گذاران و تصمیم سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار این استان را به صورت مستمر رصد کنند.

حسینی درباره تاثیرگذاری این سامانه بر سیاست‌گذاری اشتغال نیز گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود در نظام جمع‌آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار کار، لزوم استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار شهرستان ، پیش نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزان و متولیان بازار کار فارس و کشور است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوار در پایان تاکید کرد: با ایجاد سامانه اطلاعات شغلی، برای همه افرادی که در سن کار هستند، شناسنامه شغلی صادر و افراد اعم از شاغلان و بیکاران بر اساس نوع رشته و تخصص شناسایی و کدبندی می‌شوند و این ابزار در جهت تقویت نظام اطلاعات بازار کار و سیاست‌گذاری دقیق اشتغال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=276

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.