5

سرنوشت بیمه بیکاری کارگران اخراجی ذوب آهن

  • کد خبر : 29322
  • 15 مرداد 1403 - 10:04
سرنوشت بیمه بیکاری کارگران اخراجی ذوب آهن
کارگران پیمانکاری ذوب آهن که در اسفندماه سال گذشته اخراج شدند، هنوز بیمه‌ بیکاریشان را دریافت نکرده‌اند و نیاز است مسئولین برای پیگیری این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، اسفندماه سال گذشته بود که اخراج صدها نفر نیروی کار از سوی پیمانکاران شرکت ذو‌ب آهن پاسارگاد، نگرانی‌هایی را برای این دسته از کارگران ایجاد کرد.

نیروی کار اخراج شده از همان ابتدا خواستار پیگیری مطالبات خود از رسانه بهار کوار شدند و دغدغه‌های خویش را با عوامل این رسانه مطرح نمودند.

پس از پیگیری مطالبات کارگران تنها پاسخی که مسئولین شهرستان به خبرنگار بهارکوار دادند، پرداخت بیمه بیکاری این قشر بود که حق آنان است!

همچنین طبق گفته رئیس اداره کار کوار، در جلسه‌ای که مسئولین در خصوص این موضوع تشکیل دادند، مقرر شده بود نیروهای باسابقه کاری بالا شناسایی شوند و در پروژه‌هایی که قرار است در سطح شهرستان اجرا شود، از آن‌ها استفاده کنند.

دلیل اخراج کارگران: کاهش کار پیمانکاران / به کارگران بیمه بیکاری پرداخت می‌شود

حالا پس از گذشت ۵ ماه از این مسئله، کارگران اخراج شده هم‌چنان پیگیر مطالبات خود بوده و دغدغه دریافت حقوق و بیمه بیکاری دارند.

یکی از کارگران در پیامی به بهار کوار نوشت: نزدیک به ۵ماه است که برای بیمه بیکاری اقدام کرده‌ایم اما تامین اجتماعی هنوز حقوق و بیمه‌ای پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرد: به تأمین اجتماعی چندین بار مراجعه کرده‌ایم و می‌گویند کارشناس بررسی نداریم. حالا تکلیف ما چیست در قسط وام، اجاره و بیماری مشکل پیدا کرده‌ایم خواهشمند است مسئولین مربوطه رسیدگی کنند.

برای پیگیری این موضوع خبرنگار بهارکوار گفتگویی با رئیس تأمین اجتماعی کوار انجام داد که دادسر در این باره اظهار کرد: طبق روال قانونی پس از بیکاری نیروی کار، ۴ ماه طول می کشد! تا حقوق این افراد واریز شود و این مسئله نیز به ارسال لیست از سوی کارفرما بستگی دارد.

وی با اشاره به ایجاد حجم بالای کار با اخراج گروهی حدود ۳۲۰ نفر از طریق شرکت ذوب آهن و پیماب گفت: این همزمانی، باعث زمان بر شدن روند کار و تایید آن از سوی کمیته استان که روال آن از ماه قبل آغاز شده بود، گشت.

دادسر ادامه داد: روز گذشته نیز احکام ۶۰ نفر از کارگران این مجموعه امضا شده و نهایتا تا پایان این ماه و اوایل ماه آینده مشکل آنان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم حل مشکل برخی از کارگران به کارفرما برمی گردد، گفت: تا پایان این ماه احکام همه کارگران امضا می‌شود و ما به جد پیگیر حقوق آنان هستیم.

بنا به گفته دادسر یکی از مشکلات در این راستا کمبود نیرو در اداره تأمین اجتماعی کوار است که پیگیری‌های زیادی از سوی این اداره در جهت اختصاص نیرو به آن صورت گرفته است و امید می‌رود در شهریورماه طبق قول‌هایی که از استان داده اند، این مشکل نیز برطرف شود.

انتظار می‌رود مسئولین بالا رده ازجمله نماینده مردم شهرستان و فرماندار کوار برای پیگیری این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند تا کارگران اخراج شده بیش از این زندگی‌شان در مضیقه نماند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=29322

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.