6

از نارضایتی مردم تا علت قطعی برق در کوار

  • کد خبر : 29611
  • 23 مرداد 1403 - 9:37
از نارضایتی مردم تا علت قطعی برق در کوار
اعمال قطعی برق ابتدا از روستاها آغاز شد، سپس در شهرهای کوچک همچون کوار و اکنون در کلان شهرها مردم با قطعی برق چندساعته در روز مواجه هستند. این اعمال محدودیت، علاوه بر شهرستان کوار، در شهرستان‌های دیگر استان و کشور نیز صورت گرفته است؛ و معضلی همگانی و عمومی می‌باشد. حال علت آن چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، با شروع گرمای بی‌سابقه و غیرقابل تحمل این روزها شهروندان کواری و ساکنان روستاهای اطراف آن با تماس‌ها و پیام‌های بسیاری از قطعی مکرر و نامنظم برق اعلام نارضایتی کردند.

اعمال قطعی برق ابتدا از روستاها آغاز شد، سپس در شهرهای کوچک همچون کوار و اکنون در کلان شهرها مردم با قطعی برق چندساعته در روز مواجه هستند. این اعمال محدودیت، علاوه بر شهرستان کوار، در شهرستان‌های دیگر استان و کشور نیز صورت گرفته است؛ و معضلی همگانی و عمومی می‌باشد.

متأسفانه با افزایش گرمای هوا نسبت به سال قبل و ماندگاری این گرما، مردم به ناچار ساعات بیشتری از روز را از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند؛ این مسئله موجب افزایش مصرف برق و در نتیجه اختلال در تولید برق شده است. قطعی مکرر برق و بدون اعلام قبلی، به مدت حداقل ۲ ساعت در روز و در ساعات اوج گرما زندگی را در این فصل برای مردم مشکل کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، در پی افزایش نارضایتی‌ها بر آن شد این مسئله مهم را پیگیری کند.

با پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولین و بررسی قطعی برق دیگر شهرها، به اطلاع شهروندان می‌رسانیم؛ قطعی برق یک تصمیم ملی و اجرای آن از طریق شبکه کنترل برق سراسری صورت می‌گیرد؛ و اداره برق شهرستان در این امر دخیل نمی‌باشند.

به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور، قطعی برق بر اساس مصوبات هیأت وزیران و شورای عالی امنیت ملی(شعام) صورت گرفته که لازم الاجرا می‌باشد؛ بنابراین اداره برق شهرستان هیچ‌گونه دخالتی در اجرای محدودیت‌ها و حتی برنامه زمانبندی قطعی برق ندارند.

اما درصورت عدم اعمال این محدودیت‌ها احتمال فروپاشی شبکه و خاموشی سراسری وجود دارد؛ و کشور با بحران و معضلات جدی مواجه خواهد شد. جبران این بحران نیز بسیار زمان‌بر خواهد بود.

این درحالیست که وزیر نیرو ضمن پاسخ به قطعی‌های برق تهران گفته است: نیاز مصرف برق در صنایع به ۸۰ هزار مگاوات رسیده که این عدد نسبت به اوج مصرف سال گذشته ۸.۷ درصد رشد یافته است. سال گذشته مصرف برق در همین مدت ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بود یعنی امسال ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات از سال گذشته بیشتر ثبت مصرف برق داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی شبکه برق زیر فشار سنگین مصرف به سر می برد، به حوادث ناشی از جریان برق اشاره کرد و گفت: در شرایط کم باری اگر حادثه داشته باشیم با مانور خطوط و جابجایی خط بار را منتقل می کنیم اما در شرایط اوج مصرف قدرت مانور کم می‌شود و منجر به محدودیت می‌شود.

​محرابیان تاکید کرد: «خوشبختانه صنعت برق قادر به تولید، انتقال و توزیع این میزان از برق بوده، با این وجود، شبکه برق تحت فشار سنگینی است.»

​وزیر نیرو با اشاره به افزایش بی‌سابقه و ثبت رکورد مصرف برق گفت: «در این هفته برخی از شهر‌ها، رکورد حرارتی خود را ثبت کردند و برخی از شهر‌ها، مانند تهران به رکورد تاریخی خود بسیار نزدیک شدند.»

وی ابراز امیدواری کرد: مشترکان صنعت برق با کاهش مصرف، این وزارتخانه را یاری کنند تا برای همه بخش های کشور در این روزهای گرم برق پایدار تامین شود.

بیمه خسارات قطعی برق را پرداخت خواهد کرد

علاوه‌بر دریافت گلایه‌های مردم از خاموشی‌های مکرر، گزارش‌ها و پیام‌هایی مبنی بر خسارات مالی وارد شده نیز دریافت شده است.

عدم اطلاع قبلی از زمان قطعی برق و قطع و وصل مکرر آن موجب آسیب و خرابی وسایل برقی و در نتیجه ایجاد خسارات مالی برای مردم شده است.

امکان برگشت این خسارات از طریق ثبت نام در سامانه زیر امکان پذیر می باشد.

http://bime.tavanir.org.ir

اعلام خسارت توسط مشترک به‌صورت غیرحضوری و صرفاً از طریق ثبت و پیگیری در سامانه بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری شرکت توانیر به نشانی اینترنتی بالا انجام می‌شود؛ بررسی و تأیید خسارات نیز توسط شرکت بیمه انجام خواهد شد.

شهروندان جهت ثبت نام و وارد کردن اطلاعات لازم، هم به صورت غیرحضوری در منزل و هم به صورت حضوری با مراجعه به کافی نت‌ها می‌توانند اقدام نمایند.

لازم به ذکر است برای اقدام نیاز به مراجعه و حضور در اداره برق نمی‌باشد و شهروندان از طریق سایت و سامانه مذکور می‌توانند به راحتی ثبت نام نمایند.

در آخر از شهروندان انتظار می‌رود جهت صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از بروز مشکلات جدی، با اصلاح الگوی مصرف در این امر مهم سهیم باشند.

گزارش از: محدثه بخشی

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=29611

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. همین دیدگاه و بهانه ها در دولت روحانی هم بود. مگه میشه از ده سال قبل که در گرما برقها رو قطع می‌کردند فقط تو دولت شهید جمهور هوا خوب بوده باشه!؟ این فقط عدم مدیریت رو میرسونه

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.