6

مسافران سرگردان شهر کوار!

  • کد خبر : 29594
  • 22 مرداد 1403 - 12:39
مسافران سرگردان شهر کوار!
"از اونجا رونده و از اینجا مونده" ! این ضرب المثل قدیمی میتواند توصیف خوبی برای شرایط امروز زباله های شهر کوار باشد.

زباله‌هایی که زمان اقامتشان در منازل به پایان رسیده و برای سفر به سرزمین پسماندها به درب منازل بدرقه می‌شوند! اما هرچه منتظر می‌مانند خبری از ماشین حمل زباله نمی‌شود و با توجه به جمع آوری سطل‌ها به ناچار شب را با انبوه زباله‌های دیگر در کف کوچه سپری می‌کنند.

البته در مدت تأخیر سفرشان با لطف دوستانی که مواد بازیافتی را جمع می‌کنند تعداد قلیلی از زباله‌های بلاتکلیف به سرپرستی گرفته می‌شوند و گربه‌ها نیز با کمی خشونت وظیفه سرپرستی بخش دیگری از زباله‌ها را برعهده می‌گیرند و البته با پاره کردن کیسه بقیه را بی‌خانمان تر از قبل به حال خود رها می‌کنند !

اما مشکل از کجاست ؟! در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که برخی از همشهریان از ساعت بلیط سفر زباله‌های خود با خبر نیستند!! یا با بی توجهی آن‌ها را زودتر یا دیرتر از موعد به جلوی درب منزلشان منتفل می‌کنند! و دوم اینکه ظاهرا ماشین حمل زباله تمام کوچه‌های شهر را سرویس نمی‌دهد و سوم شنیده می‌شود گاها سرویس دهی در زمان مقرر نیز انجام نمی‌شود.

البته این برای زمانی بود که ماشین‌های حمل زباله شهرداری خراب بود ولی الان دو ماشین برای جمع‌آوری زباله به شهرداری اضاف شده است.

پیشنهاد ما این است که:

۱- به روشی مطلوب در یک بازه چند هفته‌ای به تمام شهروندان و تمام کوچه‌ها در مورد زمان جمع آوری زباله در کوچه اطلاع رسانی شود تا این امر تبدیل به فرهنگ شود.

۲- ماشین حمل زباله بدون استثنا به تمام کوچه‌های شهر مراجعه کند و مانند گذشته به صدا مجهز شود.

۳- مردم با مسؤولیت پذیری در زمان انتقال زباله به کوچه همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

۴- انتظار می رود حالا که تجهیزات شهرداری برای جمع آوری زباله بروز شده است، خدمات شهری در این موضوع با نظم بهتری انجام شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=29594

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.