4

بهانه‌ای برای سرپوش گذاری بر یک مدیریت ناموفق

  • کد خبر : 29596
  • 22 مرداد 1403 - 9:57
بهانه‌ای برای سرپوش گذاری بر یک مدیریت ناموفق
کمبود انرژی و ناترازی برق در سراسر کشور به یکی از موضوعاتی بدل شده که واحدهای اقتصادی از آن گلایه داشته و برخی از آنها به بهانه کاهش مصرف برق اقدام به تعطیلی بخش یا تمام کارخانه کرده اند.

به گزارش بهارکوار، افزایش دما در استان فارس و کشور موجب افزایش مصرف برق در کشور شده و وزرات نیرو نیز به علت یکپارچه بودن شبکه توزیع در تمام کشور، استان‌ها را ملزم به مدیریت مصرف برق کرده است.

در این طرح علاه بر اینکه تمامی مشترکان خانگی باید نسبت به مدیریت مصرف برق اقدام کنند، صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده بر اساس میزان تولیدی که آن واحد اقتصادی دارد برق دریافت می کنند.

این کارگروه برای تمامی صنایع کشور برنامه ریزی کرده و نسبت به ارائه برق لازم به بنگاه های اقتصادی اقدام می کند.

به نام مردم به کام دیگران

یکی از شرکت های تولیدی که به میزان برق اهدا شده گلایه داشت و از تمامی ابزار های لازم برای افزایش این میزان استفاده کرد، شرکت فولاد کوار است.

این کارخانه که مدعی بزرگترین کارخانه فولاد بخش خصوصی در کشور می‌باشد، مدعی است که به علت قطعی برق نمیتواند در ظرفیت لازم فعالیت کند و همین موضوع باعث شده تا کارگران این کارخانه عنوان کنند که کارفرمایان فولاد کوار اعلام کرده اند که اگر فعالیت به میزان گذشته بازنگردد، اقدام به تعدیل نیرو خواهند کرد.

با رجوعی به قانون درخواهیم یافت که در بر اساس قانون بنگاه های اقتصادی بزرگ مقیاس، باید زمینه ایجاد نیروگاه های خورشیدی را برای تامین بخشی از برق مورد نیاز خود فراهم کنند.

اختصاص ۴۰ مگاوات برق به فولاد پاسارگاد کوار

این قانون به گونه ای است که حتی برای شرکت های دانش بنیان نیز صادق است و حتی این بخش های کوچک اقتصادی نیز باید برای تامین برق خود اقدامات لازم برای ساخت نیروگاه های خورشیدی و … فراهم کنند اما اکنون سوال اینجاست که بزرگترین واحد صنعتی تولید فولاد بخش خصوصی چرا خود را ملزم به رعایت قانون نمی داند؟

آیا این واحد صنعتی توان لازم برای ایجاد نیروگاه خورشیدی را ندارد؟ یا مٌر قانون ملاک عمل این بنگاه اقتصادی نیست؟

سعید خانی فرماندر کوار در گفت و گو با بهارکوار گفت: کارخانه فولاد کوار سال گذشته درخواستی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در جوار این بنگاه اقتصادی ارسال کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست این بنگاه اقتصادی قرار است یک زمین در نزدیکی این واحد اقتصادی اختصاص پیدا کرده تا این بنگاه زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی را فراهم کند.

خانی ادامه داد: در فاز نخست قرار است این واحد صنعتی زمینه تولید ۸۵ مگاوات را فراهم کند تا بخش قابل توجه ای از نیاز این بنگاه اقتصادی برطرف شود.

او ادامه داد : بر اساس توافق های صورت گرفته نزدیک به ۴۰ مگاوات برق به این واحد اقتصادی اختصاص یافته و این کارخانه میتواند فعالیت خود را ادامه دهد کما اینکه برخی از بخش های این واحد صنعتی با میزان برق اختصاص یافته در حال فعالیت اند.

خانی تاکید کرد: راهکار لازم برای حل مشکلات برق در این واحد صنعتی اولا مدیریت مصرف برق و در جایگاه دوم نیز ساخت نیروگاه برای برطرف کردن بخشی از برق مورد نیاز این کارخانه است که میتواند عاملی برای تامین برق پایدار این واحد صنعتی باشد.

کمبود برق و سرپوش‌گذاری بر مدیریت ناموفق

به گفته این مقام مسوول برخی از مسوولان این کارخانه صنعتی اعلام کرده اند که پس از اختصاص زمین در طی یک سال آینده زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی را فراهم کرده و میتوانند بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

نظر به نگاه ویژه مقام معظم رهبری بر افزایش تولید داخلی مدیران بنگاه های اقتصادی باید زمینه تحقق منویات رهبری را فراهم کنند نه این که برخی از آنان منویات رهبری را بهانه ای کرده و بر مدیریت ناموفق خود سرپوش بگذارند.

این که برخی از مدیران بنگاه های اقتصادی به دلیل کاهش میزان برق مصرفی اقدام به کاهش تولید و تهدید به تعدیل نیرو می کنند، نشان دهنده آن است که این افراد در تلاشند تا عدم موفقیت خود را در مدیریت واحد های اقتصادی زیر سایه نبود برق پنهان کرده تا میز مدیریت را برای خود نگه دارند.

زمانی که قانونی در کشور توسط دستگاه های متولی مصوب می شود و لازم الاجرا برای تمامی مردم است، نباید برخی از افراد و بنگاه های اقتصادی نسبت به عدم رعایت آن اقدام کرده و خود را مبرا از این موضوع بدانند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=29596

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.