12

نخستین یادواره لاله‌های بی‌نشان شهرستان در اکبرآباد برگزار شد

  • کد خبر : 27688
  • 24 خرداد 1403 - 22:19
نخستین یادواره لاله‌های بی‌نشان شهرستان در اکبرآباد برگزار شد
امشب حال و هوای شهر اکبرآباد، آسمانی شده بود. انبوه مرد و زن در جوار حرم مطهر شهید گمنام شهر گرد هم آمده بودند تا در شب زیارتی امام عشق به یاد لاله های بی‌نشان، مرثیه دلدادگی بسرایند.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، فاطمه دیباور: شب لاله‌های بی نام در زمین و نام آشنا در آسمان‌ها بود. انبوه مردم در جوار شهید زهرایی زیارتگاه خضرنبی(ع) برای تجدید میثاق با آرمان شقایق‌ها متحد شده بودند. سخنران مراسم حاج حسین یکتا بود، کسی که به خاطر روایت‌های زیبا و پیوند خاصش با‌ نظرکرده‌های حضرت عشق، محبوب دل جوانان و مردم است.

سخنان حاج حسین که آغازیدن گرفت، گوش ها و دلها آماده شنیدن بود: «مراسم شهدا نه رزق و نه قسمت که دعوت است، باید حکمت کارت دعوت شهیدان را دریافت».

حاج حسین، گفت: لاله ها در عالم بالا عند ربهم یرزقون هستند و‌ نام و یاد شهیدان و امام در دنیا بالاست. آقا فرمود در لحظه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز داشت امام زمان(عج) نظر کرد، شهدای دست بسته عملیات کربلای ۴ رخ نشان دادند و نظر کردند و اثر کردند.

شهدا با گستردن فرش سرخ شهادت، راه کربلا را گشودند

وی افزود: شهدا با شهادت خود فرش قرمز برای ما پهن کرده و راه کربلا را باز کردند. شب های کربلای ۵، شب های قدر انقلاب اسلامی بود. کجاست آرزوی از نیل تا فرات اسرائیلی ها؟ ما نماز عشق را به زودی در بیت المقدس اقامه خواهیم کرد.

مردم سراپا گوش بودند. حاج حسین ادامه داد:«دیدید خون بهشتی چه کرد؟ با شهادت او بساط بنی صدر و منافقین جمع‌ شد. حاج آقا رئیسی هم در آخرین دیدارش با ما منقطع شده بود و نوربالا می زد. در عالم بالا، اخلاص می خرند. آقای رئیسی مخلص برای خدا، اهل عبادت و اطاعت از ولایت فقیه بود، خدا هم او را خرید و ثمره خونش را در انتخابات پیش رو خواهیم دید.»

روزی که اکبرآباد یکپارچه شور و شعور شد

سخنران مراسم، گریزی به روز تشییع شهید گمنام در اکبرآباد زد، روزی که برای بدرقه لاله‌ای زهرایی، مردم حماسه‌ای بزرگ آفریدند و غوغایی در شهر برپا شد. آری، چه روز زیبایی بود آن روز که دلها حول محور فرزند قهرمان وطن گرد آمد، کسی که دیروز با قامتی سترگ به میدان نبرد رفت و امروز در قنداقه ای کوچک و تابوتی منقش به پرچم ۳ رنگ وطن بازمی گشت.

حاج حسین همه چیز را در عالم دادنی و شهادت را گرفتنی عنوان کرد و با اشاره به حدیث «من عشقنی عشقته» دیه شهادت را عطایی از سوی خدا دانست، دیه‌ای که با جذب قلوب مردم به شهدا از سوی دادار انسان ها پرداخت می شود.

این رزمنده جبهه های نبرد خطاب به اسرائیلی ها گفت: کودک می کشید؟ فرعون هم کودک کشت و غرق شد. افول شما نزدیک و کارتان رو به اتمام است.

پرچم « یدخلون فی دین الله افواجا» در جهان، بالاست

وی افزود: نظام ها در عالم به هم ریخته و «یدخلون فی دین الله افواجا» به حقیقت پیوسته است. ما یک ماموریت جهانی و تمدنی داریم و به فرموده حضرت آقا ما به ظهور محبوب قلب ها نزدیک شده ایم، جوان ها خود را برای تمدن نوین اسلامی آماده کنید.

بخش پایانی صحبت های این راوی محبوب دفاع مقدس و مقاومت مختص شهدای گمنام بود که یادواره‌های شهیدان را میهمانی عالم بالا خواند و گفت: حضرت زهرا(س) برای شهدای گمنام مادری می کند، چرا که آن ها پیرو راه فرزندش امام حسین(ع) بودند و ماموریت ما نیز جمع کردن نیرو برای ظهور سلاله پاک او است.

جمعیت کم کم پراکنده می شد اما قلب های آنان حول محور آرمان لاله ها جمع می شد، آرمانی که با شکل گیری تمدن اسلامی و ظهور خورشید عالم تاب حقیقت به وقوع می پیوست.

آری «سلام خدا بر شهیدان، سلام بر آن ها که آن حماسه و شور را آفریدند».

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=27688

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.