7

کوار؛ تجلی شکوه بندگی با اقامه نماز عید قربان

  • کد خبر : 27795
  • 28 خرداد 1403 - 12:05
کوار؛ تجلی شکوه بندگی با اقامه نماز عید قربان
مردم شهرستان کوار امروز در صفوفی یکپارچه نماز عید قربان را اقامه نموده و از درگاه ربوبی، آنچه خیر و خوبی به پیامبر رحمت و خاندان او عطا می کند، مسئلت کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، عید قربان روز قرب به خدا و ذبح امیال نفسانی است، روزی که ابراهیم (ع)، اسماعیل نفس خویش را به مسلخ برد و از امتحان الهی سربلند بیرون آمد. در این روز باید بدی‌ها و ناخالصی‌ها را به قربانگاه برد و از بیخ و بن برکند.

 باید دریچه نگاه چشم و دل را وسعت داد و احسان و ایثار کرد. نیازمندی را با عطایی خشنود نموده و آفریدگار را به شکرانه نعمت بندگی سپاس گفت. از او آنچه را به صالحان می‌بخشد درخواست کرد و از ناپاکی‌ها و آتش دوزخ به آغوش امنش پناه برد.

 در عید قربان، چه زیباست ذات کبریایی اهل جود و جبروت را در قنوت‌های عاشقی خواندن، کمر همت به نماز عشق بستن و در صفوف تقوا و بندگی ایستادن.

وقتی مردم کوار با اقامه نماز عید قربان، قنوت‌های طاعت و بندگی به جا آوردند

مردم شهر کوار و روستاهای آن نیز امروز در صفوفی یکپارچه نماز عید قربان را اقامه نموده و از درگاه ربوبی، آنچه خیر و خوبی به پیامبر رحمت و خاندان او عطا می کند، مسئلت کردند.

در شهر کوار نماز باشکوه عید قربان صبح امروز در مصلای ۱۴ معصوم(ع) این شهر با حضور مردم ایمانی به امامت حجت الاسلام حجازی اقامه شد.‌

امام جمعه کوار در خطبه های نماز عید سعید قربان، عید را به معنای بازگشت از لغزش ها تفسیر کرد و اظهار کرد: قربان به معنای تقرب و نزدیکی به خدا و عید به معنای بازگشت از گناهان به سوی خداوند است.

وی افزود: در این روز حضرت ابراهیم(س) عزیز خود اسماعیل(ع) را که خداوند در پیری به او عنایت کرد، به قربانگاه برد. او چاقو را برای بریدن سر فرزندش برداشت، اما برنامه خداوند چیز دیگری بود.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی با اشاره به پیام رهبری به موسم حج گفت: امسال باید برائت از مشرکین متفاوت با سال های قبل باشد و مظلومیت مردم بی پناه غزه و کودکان آن که زیر ظلم دولت جعلی اسرائیل هستند، به جهان بازگفته شود.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی و غیرقانونی اسرائیل و دولت خون آشام آمریکا باید به جهان معرفی شوند، اذعان داشت: اسرائیل، مجری دستورهای آمریکا است و دولت درنده آمریکا که خود ناقض حقوق بشر است حق ندارد در هیچ جای دنیا اظهار نظر کند و از حقوق بشر حرف بزند.

جهان باید صحنه برائت از مشرکین باشد

نماینده ولی فقیه در شهرستان کوار ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مضاف بر صحرای عرفات که مسلمین آنجا باید اعلان برائت از مشرکین کنند، همه نقاط جهان باید صحنه برائت از شرک و ظلم و جنایت در دنیا که در راس آن آمریکا است، باشد.

وی با ضایعه دانستن شهادت آیت الله رئیسی، وی را شخصیتی بسیار کم نظیر خواند و گفت: به فرموده حضرت آقا شهید رئیسی برای مملکت، منتغم بود و امید است روح ایشان و شهدای خدمت با امیرالمومنین(ع) محشور شود.

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح؛ دو‌ موضوع مهم در انتخابات

حجت الاسلام حجازی با اشاره به ۲ موضوع مهم در مبحث انتخابات اظهار کرد: برای کوری چشم دشمن همه وظیفه داریم ضمن حضور حداکثری در انتخابات، انتخاب اصلح داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد به نام برقراری ارتباط با جهان، حرف از fatf داخلی به میان می آورند، گفت: آیت الله رئیسی مقتدرانه با جهان ارتباط برقرار کرد و ضمن فروش نفت، پول آن را با برنامه از خریداران گرفت.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند ارتباط ما با جهان تاکنون ذلیلانه بوده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند باید با دشمن با زبان دشمنی، قدرت و موشک حرف زد تا متوجه قدرتمندی ما شود و نتواند روند اشتباه خود را ادامه دهد.

امام جمعه کوار در پایان گفت: باید کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کرد که صریح و عملی در نطق های انتخاباتی خود علیه آمریکا حرف بزند و از منصب ولایت فقیه اطاعت کند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=27795

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.