16

بودجه یک هزار میلیارد ریالی ۱۴۰۲ شهرداری کوار تصویب شد

  • کد خبر : 15552
  • 02 اسفند 1401 - 13:32
بودجه یک هزار میلیارد ریالی ۱۴۰۲ شهرداری کوار تصویب شد
شهردار کوار خبرداد: بودجه یک هزار میلیارد ریالی سال ۱۴٠۲ شهرداری کوار که ۶۰ درصد آن بودجه جاری و ۴۰ درصد بودجه عمرانی است، توسط شورای شهر تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، شهردار کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار بیان کرد: دفترچه تعرفه عوارض و همچنین دفترچه بودجه شهرداری کوار در وقت مقرر اوایل بهمن ماه تقدیم شورا گردید و اعضای محترم شورای شهر کوار در حضور کارشناسان شهرداری با دقت بند بند تعرفه عوارض و بودجه را بررسی و نهایتا تصویب نمودند.

حامد زارع گفت: شهرداری کوار در اوایل شهریورماه کار بودجه نویسی و عوارض را آغاز و کارشناسان شهرداری با نیازسنجی و همچنین با توجه به صرفه و صلاح شهرداری و شرایط اقتصادی شهروندان اقدام به تهیه دفترچه عوارض و بودجه نمودند. وی بودجه سال ۱۴۰۲ را یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: ۶۰ درصد آن بودجه جاری و ۴۰ درصد عمرانی است. در قالب بودجه عمرانی شاهد جهش در حوزه عمرانی خصوصا آماده سازی معابر و بهسازی و احیای پارک های محله ای و چند پروژه عمرانی جدید خواهیم بود.

حامد زارع در رابطه با نرخ عوارض ابراز نمود: افزایش عوارض مسکونی ۲۵ درصد و عوارض تجاری ۴۰ درصد می باشد که از این مقدار در مناسبت‌هایی همچون روز معلم و دهه فجر هم تخفیف هایی در نظر گرفته شده که در واقع افزایش عوارض نسبت به نرخ تورم بسیار ناچیز است.

وی افزود: شهروندان عزیز نگران افزایش عوارض نباشند چون که شورای شهر و‌ شهرداری با برنامه‌ریزی بسیار خوب در حوزه درآمد پایدار سعی کرده اند که بار تحقق بودجه بر شانه مردم نباشد و اکثر این بودجه از محل درآمدهای پایدار شهرداری مثل پمپ بنزین، پمپ گاز، معدن و کارخانه آسفالت و سایر منابع غیر عوارضی تامین گردد .

شهردار کوار همچنین در مورد تحقق بودجه سال جاری (۱۴۰۱) بیان نمود: خوشبختانه با همراهی شهروندان، تلاش پرسنل شهرداری و حمایت اعضای محترم شورای شهر بودجه به صورت ۱۰۰درصد محقق شده است که حدود ۵۰ درصد از ۴۳ میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۱ بر دوش شهروندان نبوده و از سایر منابع غیر عوارضی تامین شده است.

وی در خاتمه گفت: بخش زیادی از ردیف عمرانی و جاری بودجه ۴۳ میلیاردی سال ۱۴۰۱ صرف بدهی شهرداری، حقوق معوق پرسنل و در تکمیل ۲ پروژه نیمه تمام ساختمان اداری و پمپ بنزین هزینه شد و شاید به کارهای عمرانی مخصوصا در معابر توجه کمتری شد که انشالله در سال آینده جبران خواهد شد.

در پایان شهردار کوار از همراهی و مشارکت مردم با فرهنگ شهر کوار در مدیریت شهرکوار تشکر و سپاسگزاری نمود .

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=15552

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.