به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، با شروع گرمای بیسابقه و غیرقابل تحمل این روزها شهروندان کواری و ساکنان روستاهای اطراف آن با تماسها و پیامهای بسیاری از قطعی مکرر و نامنظم برق اعلام نارضایتی کردند.
اعمال قطعی برق ابتدا از روستاها آغاز شد، سپس در شهرهای کوچک همچون کوار نیز اعمال شد. این اعمال محدودیت، علاوه بر شهرستان کوار، در شهرستانهای دیگر استان نیز صورت گرفت؛ و معضلی همگانی و عمومی میباشد.
متأسفانه با افزایش گرمای هوا نسبت به سال قبل و ماندگاری این گرما، مردم به ناچار ساعات بیشتری از روز را از وسایل سرمایشی استفاده میکنند؛ این مسئله موجب افزایش مصرف برق و در نتیجه اختلال در تولید برق شده است. قطعی مکرر برق و بدون اعلام قبلی، به مدت حداقل ۲ ساعت در روز و در ساعات اوج گرما زندگی را در این فصل برای مردم مشکل کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، در پی افزایش نارضایتیها بر آن شد این مسئله مهم را پیگیری کند.
با پیگیریهای صورت گرفته، به اطلاع شهروندان میرسانیم؛ قطعی برق یک تصمیم ملی و اجرای آن از طریق شبکه کنترل برق سراسری صورت میگیرد؛ و اداره برق شهرستان نیز در این امر دخیل نمیباشند.
طبق گفته مسئولان کوار به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور، قطعی برق بر اساس تصویب نامه در خصوص لازم الاجرا بودن دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی برق ایران (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) برای کلیه مدیران برق و مشترکان بزرگ برق صورت گرفته؛ بنابراین اداره برق شهرستان هیچگونه دخالتی در اجرای محدودیتها و حتی برنامه زمانبندی قطعی برق ندارد.
متأسفانه این محدودیتها به دلیل افزایش دما و رکورد زنی مصرف برق، اعمال شده است؛ در صورت عدم اعمال این محدودیتها شبکه سراسری برق کشور رو به فروپاشی میرود؛ و در نتیجه آن، کشور با بحران و معضلات جدی مواجه خواهد شد. همچنین جبران این بحران بسیار زمانبر خواهد بود.
بیمه خسارات قطعی برق را پرداخت خواهد کرد
علاوهبر دریافت گلایههای مردم از خاموشیهای مکرر، گزارشها و پیامهایی مبنی بر خسارات مالی وارد شده نیز دریافت شده است.
عدم اطلاع قبلی از زمان قطعی برق و قطع و وصل مکرر آن موجب آسیب و خرابی وسایل برقی و در نتیجه ایجاد خسارات مالی برای مردم شده است.
امکان برگشت این خسارات از طریق ثبت نام در سامانه زیر امکان پذیر می باشد.
اعلام خسارت توسط مشترک بهصورت غیرحضوری و صرفاً از طریق ثبت و پیگیری در سامانه بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری شرکت توانیر به نشانی اینترنتی بالا انجام میشود؛ بررسی و تأیید خسارات نیز توسط شرکت بیمه انجام خواهد شد.
شهروندان جهت ثبت نام و وارد کردن اطلاعات لازم، هم به صورت غیرحضوری در منزل و هم به صورت حضوری با مراجعه به کافی نتها میتوانند اقدام نمایند.
لازم به ذکر است برای اقدام نیاز به مراجعه و حضور در اداره برق نمیباشد و شهروندان از طریق سایت و سامانه مذکور میتوانند به راحتی ثبت نام نمایند.
در آخر از شهروندان انتظار میرود جهت صرفهجویی در مصرف برق و جلوگیری از بروز مشکلات جدی، با اصلاح الگوی مصرف در این امر مهم سهیم باشند.