6

اجلاسیه سرداران و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار برگزار شد

  • کد خبر : 30210
  • 14 مهر 1403 - 11:18
اجلاسیه سرداران و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار برگزار شد
اجلاسیه سرداران و ۵۰۰ شهیدشهرستان کوار، جمعه ۱۳ مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور گسترده مردم و مسئولان و با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در مصلای ۱۴ معصوم(ع) شهرستان کوار برگزار شد.

۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ بود و مردم شهید پرور و متدین شهرستان کوار، منتظر رخدادی بزرگ. از یک روز قبل بلندگوی سیاری در سطح شهر می چرخید و با پخش آهنگ های حماسی که یادآور دوران پرافتخار دفاع مقدس و عطر شهیدان بود، خبر از این رویداد مهم می داد. مردم نیز آماده شرکت در این رویداد فرهنگی باشکوه بودند‌.

کمیته های فضای مجازی، فرهنگی،مالی، فضاسازی، برنامه ریزی، امنیت، دانش آموزی و‌ دانشجویی و پشتیبانی از روزها قبل در تکاپوی برگزاری این مراسم بودند. خادمان موکب ها هم پرشور و شعور اسباب برپایی غرفه ها را فراهم می کردند. همه چیز خبر از مهیا شدن برای این اجلاسیه بزرگ می داد. جمع زیادی، بسیجی وار برای برپایی باشکوه اجلاسیه سرداران و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار در حال تلاش و فعالیت شبانه روزی بودند‌، کنگره ای که در راستای اجلاسیه سرداران و ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس برگزار می شد.

بالاخره شب موعود فرا رسید. مردم از عصر روز جمعه ۱۳ مهرماه در مصلای ۱۴ معصوم(ع) شهرستان کوار حاضر شده و به بازدید از نمایشگاه های برپاشده پرداختند. هرچه هوا رو به تاریکی می رفت، بر سیل جمعیت افزوده می شد. صدای موذن فضا را پر کرده بود. صفوف به هم پیوسته تشکیل شد و مردم، نماز عاشقی را به جماعت اقامه کردند.

قاری که آیه های بشارت خواند، دست ها به احترام سرود زیبای وطن بر قلب ها جا خوش کرد. حالا این مردم بودند که با مجری هم‌نوا شده و یا ابالفضل گویان، فضای مصلای شهرستان را از طنین خوش نام قمر بنی هاشم(ع) پر کرده بودند. حضور خانواده شهدا با قاب عکس شهیدشان بر جلا و برکت مراسم می افزود.

مگر می شود جلسه ای به نام شهیدان برپا شود و به عطر خوش یاد حاج قاسم مزین نشود؟ و این بار وحید سعیدی هنرمند شیرازی بود که قطعه ای در وصف سردار دلها خواند.

فرمانده سپاه شهر که به حاضران خوش آمد گفت و از دست اندرکاران این اجلاسیه بزرگ تقدیر کرد، گروه سرود نوجوانان شهر به صحنه آمدند. سربند سرخ منقش به نام امام حسین(ع) بر پیشانی شان خودنمایی می کرد و شال مزین به عکس حاج قاسم بر دوش داشتند، در حالی که بر آن عبارات «القدس لنا» و «غزه تنها نیست» خودنمایی می کرد و‌ چه منسجم و هماهنگ سرودشان را اجرا کردند.

مریم سهرابی، هنرمند خوش ذوق استان روی سکو آمد و نقالی زیبایی را با موضوع حماسه شهیدان محور مقاومت پیش چشم حاضران به نمایش گذاشت.

روز نیروی انتظامی بود و به قول سردار حسین کاجی خواندن دلنوشته توسط دختران شهید نیروی انتظامی شهر، ذره ذره وجودمان را آب کرد. دختر شهید مهدی الله پور در نوشته ای خطاب به پدر از سختی روزهای اول مدرسه بدون حضور بابا گفت. چشمان حاضران بارانی شده بود و خدا می داند آن لحظه در دل همکاران شهید چه می گذشت.

رونمایی از کتاب« کوار در دفاع مقدس» بخش بعدی برنامه بود. کتابی به قلم محمد محمدی زنجیرانی در ۹ فصل و بیش از ۴۰۰ صفحه.

راوی برجسته کشوری، حاج حسین کاجی از گمگشته یوسف شهرمان گفت و از رشادت هایش که در هور برای حفظ جزایر انجام داد. آری، نام سردار خورشیدی بر دیوار و دل مردم این شهر با جوهر ستاره حکاکی شده است. او از دلاورمردی رزمندگان کواری در دفاع مقدس گفت و اینکه یکی از نام های خداوند«شهید» است. از رهبر شهید مقاومت سخن به یاد آورد و رمز ماندگاری و اثرگذاری سیدحسن نصرالله را اطاعت از ولی فقیه دانست و اینکه بنا بر نص صریح قرآن، پیروزی از آن ماست.

مداحی روح الله سالخورده پایان بخش این مراسم بود و او چه زیبا با لحن پرشورش در وصف مقاومت و شهدای مقاومت خواند. حضار که از مصلا خارج می شدند نوای« الهی عظم البلاء» در فضا طنین انداز شد، در حالی که زمزمه عاشقانه ظهور آقای در پرده غیبت نهان، بر لبهایشان گل انداخته بود.

گزارش تصویری

تصاویر بیشتر تا شب اضاف می شود

عکاس: سید محمد میری

عکاس: مهدی کرمی

عکاس زهرا پاکدامن

عکاس: حدیث صفری

تصاویر اضاف میشود

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=30210

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 2
  1. با تشکر از تمامی دست اندرکاران اجلاسیه سرداران و پانصد شهید کوار قهرمان پرور..حقیقتا رسانه های محلی دیروز ضعیف عمل کردند نسبت به مواقع دیگر..
    باید مراسم بصورت لایو در کانال بهار کوار گذاشته میشد..و از همان ساعات اولیه فیلم و عکسهای فراوان بارگذاری میشد ..خیلیها به دلایل مختلفی توفیق حضور نداشتند و خب منتظر ارسال فیلم و لایو و تصاویر بودند..ممنونم

    • سلام ممنون از شما
      فیلم به صورت زنده از شبکه فترس پخش شد

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.