23

دولت و مجلس از کشاورزان آسیب‌دیده حمایت کنند/ ارتقای عزت ملی و رشد اقتصادی در گرو توجه به تولید دانش بنیان و اشتغالزاست

  • کد خبر : 6432
  • 12 فروردین 1401 - 19:15
دولت و مجلس از کشاورزان آسیب‌دیده حمایت کنند/ ارتقای عزت ملی و رشد اقتصادی در گرو توجه به تولید دانش بنیان و اشتغالزاست
امام جمعه کوار گفت: سرمازدگی در این شهرستان موجب خسارت فراگیر به کشاورزان شده‌است ، می‌طلبد تا دولت و مجلس از کشاورزان آسیب‌دیده حمایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی بیان کرد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و تجلی جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی امانت تاریخی انبیا الهی، ترکیب جمهوریت و اسلامیت، ثمره هدایت الهی و نتیجه فکر روشن و بزرگ حضرت امام‌خمینی است.

خطیب جمعه شهریتان کوار با بیان اینکه علت پیدایش و بقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در عنصر جمهوریت و اسلامیت نهفته‌است، گفت: این نظام مقدس مردمی و الهی در راه تلاش برای تحقق عدالت و توجه به اقشار مردم و مبارزه با فساد و حرکت رو به جلو و رشد و پیشرفت با قوت باید به راه خود ادامه دهد و با حضور نسل جوان مؤمن دانا و پرانگیزه آینده‌ای روشن را رقم بزند.

امام جمعه شهرستان کوار در ادامه به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید در این ماه سراسر خیر و برکت، مساجد پویا و فعال باشد. کارهای خیر، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افطاری‌های ساده بی تشریفات کمک به ایتام و فقرا برنامه‌های قرآنی برنامه‌های فرهنگی تربیتی و جهاد تبیین و تبلیغ در ماه رمضان باید دنبال شود.

گشول دره سیبی با بیان اینکه ماه رمضان تمرین حسن خلق و اصلاح اخلاق است، اظهار کرد: ملایمت، مدارا، نرم‌خویی خوش صحبتی و تمرین حسن خلق برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی بسیار کارگشا و اثرگذار است.

او درباره فعالیت های حضوری دوباره مدارس گفت: با توجه به بهتر شدن شرایط کرونای و آمادگی مدارس برای آموزش حضوری مدارس از ۱۴ فروردین حضوری می‌شود. در چند سال مقابله با کرونا آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان آسیب‌های متعددی دیدند.

حجت الاسلام گشول بیماری‌های روحی‌روانی، اعتیاد اینترنتی، ناهنجاری‌های قامتی، تندخوئی، تغییر سبک زندگی، تغییر ساعت خواب، بیداری، کم‌تحرکی، ضعف بینایی، افت تحصیلی، فضاهای ناامن در فضای مجازی را رهاورد محرومیت دانش آموزان از فضای حضوری کلاس ها به دلیل شرایط حاکم بر جامعه در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: لازم است خانواده‌ها فرزندان خود را به حضور در مدارس ترغیب کنند و همچنین باید دانش‌آموزان از واکسن ایرانی برخوردار شوند و در مقابل این بیماری خود را بیمه سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده صدها نفری نوجوانان و جوانان و مردم غیور شهرستان کوار در کاروان‌های راهیان‌نور و مناطق جنوبی کشور در نوروز 1401 اشاره کرد و گفت: از طرف بسیج و تشکیلات سردار دل‌ها و همچنین کاروان‌های خودجوش مردمی استقبال بسیار خوبی از حضور در مناطق جنوبی و عملیاتی کشور شد و مسئولان شهرستان نیز همکاری کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان کوار دیگر برنامه های فرهنگی که در نوروز 1401 اجرا شد را عنوان داشت: در مدارس شهرستان از مسافران نوروزی استقبال شد. نمایشگاه صنایع دستی برپا شد. گروه‌های جهادی عمرانی در این ایام تعطیل در روستاها فعالیت‌های عمرانی و سازندگی و جهادی داشته‌اند. موزه و قدمگاه شهدا در روستای ارباب سفلی با حضور مردم و خانواده‌های شهدا و جوانان و نوجوانان افتتاح شد و بحمدالله در نیمه شعبان هم برنامه‌های نیمه شعبان و جشن‌های مردمی چشمگیر بود.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، تاکید کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی توجه بیشتر به تولید داخلی است.

حجت الاسلام گشول با بیان اینکه ارتقای عزت ملی و رشد اقتصادی در گرو توجه به تولید دانش بنیان و اشتغال زاست، خاطرنشان کرد: تولید داخلی می‌تواند ما را از وابستگی نجات دهد.

امام جمعه شهرستان کوار به سرمازدگی باغ‌های کشاورزی و باغ‌های انگور این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: سرمازدگی در این شهرستان موجب خسارت فراگیر به کشاورزان شده‌است، می‌طلبد تا نماینده محترم، استاندار محترم، دولت و مجلس از کشاورزان آسیب‌دیده حمایت کنند.

گشول با تاکید بر پیش بینی وقوع حادثه در کشت و زرع تصریح کرد: کشاورزان و باغداران باید با بیمه کردن محصولات باغی و کشاورزی خود جلوی ضرر و زیان خود را بگیرند زیرا حوادث هیچگاه خبر نمی‌کند.

وی در سخنان پایانی خود گریزی بر مسائل سیاسی زد و گفت: با ورود در سال هشتم تجاوز به یمن با عملیات موشکی و پهپادی مقاومت یمن تاسیسات نفتی آرامکو در جده یکی از شدیدترین و اثرگذارترین عملیات‌های مقاومت یمن بر ضد مواضع سعودی در عمق خاک سعودی رقم خورد.

خطیب جمعه کوار افزود: وحشت بر حکام سعودی و اماراتی سایه افکند ابوظبی در وضعیت هشدار و آماده‌باش قرار گرفت بنابراین شرایط تغییر کرده‌است مقاومت پیروز است.

حجت الاسلام گشول اظهار کرد: دورهمی کوتوله‌های سیاسی و وزرای خارجه مصر و امارات و بحرین و مراکش و حضور وزیر خارجه رژیم خبیث صهیونیستی و وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه اشغالی نقب نشانه‌ی عجز آمریکا از اجماع‌سازی و بهترین گواه شکست انزوای ایران انقلابی است.

وی در خاتمه با بیان اینکه سناریوهای گوناگون احتمالی در فضای سیاسی عراق به مطالعه و وقت بیشتری نیاز دارد، گفت: انتخاب رئیس‌جمهور و گزینه‌های متعدد برای انتخاب رئیس‌جمهور در عراق قابل‌توجه است و باید وضعیت این کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

خطبه اول
خطبه دوم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=6432

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. 👏👏

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.