44

چرا دانشگاه پیام نور شهرستان در حال جمع آوری است؟

  • کد خبر : 8841
  • 06 خرداد 1401 - 20:33
چرا دانشگاه پیام نور شهرستان در حال جمع آوری است؟
امام جمعه کوار گفت: چرا دانشگاه پیام نور شهرستان در حال جمع آوری است؟ این همه دانشجوی دختر و پسر چه گناهی دارند؟ چرا آواره بشوند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های امروز نماز جمعه کوار ضمن تسلیت شهادت بنیان گذار مذهب تشییع امام صادق علیه السلام توسعه تشییع و حفظ جامعه شیعه از آسیب‌ها را مهندسی فرهنگی امام صادق (ع) برای رشد فرهنگی جامعه اسلامی و جامعه شیعه عنوان کرد و گفت: امام صادق علیه‌السلام رفتار اجتماعی شیعیان را مهندسی کرد تا آسیب‌های اجتماعی از شیعیان دفع شود.

وی افزود: کاهش حساسیت عمومی جامعه در معاشرت بین شیعیان و مسلمانان اهل سنت از دیگر اقدامات مهندسی فرهنگی امام صادق (ع) بود که باعث شده تا عموم شیعیان با تحمل بالا و بدون کمترین چالش در میان اهل‌تسنن زندگی کنند.

گندم و چالش‌های جهانی آن

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اقتصادی کشورها و همچنین به گندم و چالش‌های جهانی آن نیز گریزی زد و عنوان کرد: هند دومین تولید کننده و صادر کننده گندم جهان به‌دلیل آنچه «امنیت غذایی کشور» نامیده شد از هرگونه صادرات گندم جلوگیری به‌عمل آورد تا ضمن کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم موادغذایی در داخل به حفظ ذخایر استراتژیک گندم و پاسخ به نیازهای مصرف‌کنندگان هندی بپردازد.

او ادامه داد: ادامه همین روند باید به قطع صادرات گندم توسط نیوزلند، ایرلند و قزاقستان به‌عنوان هشتمین تولیدکننده گندم جهان با توسل به همان دلایل هند نیز اشاره کرد.

خطیب جمعه کوار با ذکر این نکته که این قطع صادرات توسط کشورهای فوق خصوصاً هند قیمت گندم را به بالاترین حد خود در تاریخ رسانده است، یادآور شد: کاهش تولید گندم در ایران به‌دلیل خشکسالی و کم‌بارشی با توجه به نیاز سالانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون تنی کشور که میزان پنچ میلیون تن آن در داخل تولید می‌شود، ایران را به واردات شش میلیون تن گندم از کشورهای دیگر وابسته کرده است.

به گفته گشول، روسیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع واردات گندم کشور بخاطر بحران جنگ اوکراین و اوکراین نیز تأمین‌کننده دیگر گندم ایران با از بین رفتن نیمی از سطوح زیر کشت و بنادر تجاری خود توان تأمین نیاز گندم ایران را ندارد.

امام جمعه کوار اذعان‌کرد: در چنین شرایطی تأمین اصلی‌ترین ماده غذایی کشور از دیگر منابع که توان صادرات گندم با کیفیت را داشته باشند، بسیار کار مشکلی به‌نظر می‌رسد.

او ادامه داد: باتوجه به شاخصه‌های ذکر شده و به منظور مدیریت منابع غلات و تأمین امنیت غذایی کشور به‌نظر می‌رسد تصمیمات گرفته شده در راستای اصلاح نظام اقتصادی در حوزه تولید، توزیع و مصرف گندم بتواند از بروز هرگونه کمبود در کوتاه مدت و رسیدن مجدد به مرزهای خودکفایی کاشت گندم در کشور موثمرثمر واقع شود.

وسعت و عمق آسیب‌های مصرف دخانیات

گشول در ادامه به روز جهانی مبارزه با دخانیات نیز اشاره کرد و گفت: آسیب ناهنجار استعمال دخانیات، فقط در حوزه سلامت و درمان و هزینه‌های تحمیلی آن نیست، این معضل آسیبی چندضلعی است و علاوه بر اضلاع سلامت جسمی و روحی، ابعاد فرهنگی اجتماعی، و اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها را نیز به شدت مورد آسیب و تهدید جدی قرار می‌دهد.

امام جمعه کوار یادآور شد: طبق آخرین آمار سال ۱۴۰۰، مصرف سیگار به‌صورت روزانه در گروه سنی بالای ۱۸ سال، به ۹.۳۳ درصد رسیده است که متأسفانه آمارها از افزایش مصرف قلیان نیز خبر می‌دهند.

تسلیت به مردم صبور آبادان و خوزستان

امام جمعه شهرستان کوار گفت: براساس اخباری که همه در جریان هستیم ساختمان ده طبقه متروپل در آبادان فروریخت و منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از هموطنان عزیزمان گردید، به سهم خود این مصیبت جانگداز را به مردم عزیز خوزستان به‌خصوص مردم صبور و نجیب آبادان و خرمشهر تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

حجت الاسلام گشول با اشاره به اینکه وقوع این حادثه عبرت‌های زیادی را با خود دارد، عنوان کرد: بایسته است کلیه عوامل مختلف شهرسازی در سطوح مختلف سیاستگذار و تصمیم‌گیر و مجری با برنامه‌ریزی پیشگیرانه خود در شهرها و روستاها، خصوصاً در ساختمان‌های بلندمرتبه از تکرار این‌گونه حوادث مصیبت‌بار جلوگیری کنند.

محوریت تکریم در فرایند انسان‌پروری لازم است.

وی به مناسبت آغاز دهه کرامت و روز دختران گفت: اول ذیقعده ولادت حضرت معصومه(س)؛ ولیةالله بهشت آفرین و دهه کرامت است که این دهه عزیز را تبریک عرض می‌کنم، این دهه موسم تمرین حیات کریمانه و رسالت تربیت دختران در تراز سبک زندگی اسلامی حضرت معصومه(ع) است.

خطیب جمعه کوار در ادامه با مروری بر سخنان رهبر انقلاب با بیان اینکه توکّل و اخلاص و مجاهدت همراه با از خودگذشتگی، راه کسب پیروزی است اظهار داشت: مسئله‌ی فتح خرّمشهر در واقع نماد تغییر یک معادله‌ی تلخ به یک معادله‌ی شیرین بود که ملّت ایران نجات پیدا کرد که این نجات ملی ناشی از چند عامل اعم از جهاد، از خودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل و روح همه‌ی اینها هم اخلاص، اخلاص للّه و توکل علی‌اللّه بود.

حجت الاسلام گشول با اشاره به سفر نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس به سد کوار گفت : باید زمینه ی حمایت جدی تر از سد کشاورزی کوار صورت بگیرد.

مرور سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان

وی در ادامه مرور سخنان مقام معظم رهبری گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان اصلی مدیریت کشور است، مدیریت کشور کار دشواری است، به‌خصوص این دشواری در برخی از اوضاع و احوالی که در دنیا پیش می‌آید افزایش پیدا می‌کند، رقابتهای خصمانه‌ی قدرت ها با هم، وجود تحرّکات نظامی در یک نقطه‌ی حساس دنیا،  تهدیدهای فزاینده‌ی نظامی، بیماری‌های فراگیر، تهدیدهای غذایی در سطح جهان.

وی ادامه داد: هرکسی که نقشی در این مدیریت دارد باید بداند که چه کار بزرگ و مهمی را دارد انجام میدهد، اوّلاً از توانایی‌های خودمان آگاهی داشته باشیم، ثانیاً آسیب‌‌پذیری‌های خودمان را درست بشناسیم.

امام جمعه کوار در ادامه نقل از سخنان رهبر معظم گفت: علاوه‌ بر این‌ها بایستی سعی کنیم خطا نکنیم، اشتباه نکنیم، دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خودش امیدوار باشد، به خطاهای ما امیدوار است، اگر غفلت کردید، دشمن دُور زد شما را، از پهلو به شما حمله کرد، هیچ کار نمی‌توانید بکنید. 

حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در ادامه گریزی به مسائل فرهنگی شهرستان زد و گفت: مسئولین شهرستان، نماینده محترم استاندار، مسئولین کشوری توجه داشته باشند شهرستان کوار به زیر ساخت های فرهنگی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه چرا دانشگاه پیام نور شهرستان در حال جمع آوری است، متذکر شد: این همه دانشجوی دختر و پسر چه گناهی دارند؟ چرا آواره بشوند؟ اون از وضعیت دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی ما، این هم از وضعیت دانشگاه پیام نور!!!!

امام جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه زیر ساخت های فرهنگی، خانه های عالم و مساجد نیمه کاره شهرستان کوار نیز وضعیت مناسبی ندارند، بیان کرد: زیر ساخت های فرهنگی اولویت این شهرستان است.

گشول از فرماندار جدید کوار، نماینده محترم و مسئولین استانی خواست که به این اولویت توجه ویژه و کافی داشته باشند.

خطیب جمعه شهرستان کوار در ادامه با بیان اینکه باید قدر نیروهای بومی را بدانیم، اظهار کرد: عزیزان کفران نعمت کسی نکند، چراکه گاهی متاسفانه تخریب و حرف هایی میشود که اصلا عاقلانه نیست.

وی افزود: وقتی فرماندار جهادی انقلابی جوان ما یک نخبه ملی و کشوری است و کنار دست شهید حاج قاسم سلیمانی در نبل الزهرا عملیات پهبادی انجام میدادند، یک نیروی ارزنده، جهادی و عملیاتی است و ما باید قدر بدانیم و از او پشتیبانی و حمایت کنیم.

حجت الاسلام گشول در خاتمه گفت: نیروهای بومی مستعدی این شایستگی و صلاحیت را داشتند که توسط وزارت کشور منصوب شوند یا در حوزه های پزشکی علمی ما نخبه های بسیار خوبی در شهرستان داریم. قدر این نیرو ها و استعداد هارا بدانیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=8841

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.