کد نامزد: 145
نام پدر: محمدرضا
سال تولد:
محل تولد:
گرایش سیاسی: اصول گرا
شعار انتخاباتی:
نامزد شهرستان کوار
معرفی کوتاه :
لحظهای که درد همشهریانش را در اعماق دل احساس کرد تصمیم گرفت به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی قدم بگذارد تا در قدرتمندترین مجمع سیاسی-مردمی برای حل مشکلات سخت مردم گام بردارد. هم آنقدر جوان است تا وضعیت جوانان امروز را درک کند و هم آنقدر تجربه دارد که بتواند مسائل را از زاویه دید بزرگان ببنید.
مهندس عبدالعلی رحیمی مظفری متولد شهرستان کوار و کارمند سابق شرکت گاز استان فارس است و دکترای مهندسی شیمی دارد. وی منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کوار است و در طول دوران حضور خود در مجلس 32 طرح و لایحه از جمله «طرح جهش تولید و تامین مسکن» را امضا کرده است. وی طی دوره چهارساله نمایندگی مردم از سال 1398 تا کنون علاوه بر فعالیتهایی که در زمینه قانونگذاری و اصلاح قوانین کشور انجام داده، اقداماتی را نیز در راستای رفع مشکلات و پیشرفت حوزههای مختلف از جمله بخشهای صنعتی، آبرسانی، کشاورزی و باغداری، راهسازی، برق، بهداشت و درمان و … در سه شهر سروستان، خرامه و کوار انجام داده است که در این مکتوب درج شده و بررسی آن میتواند در تصمیمگیری برای نتخابات پیشرو روشنگر راه باشد
کارمند شرکت گاز استان فارس
دانشجوی دکترای مهندسی شیمی
در حوزه زیرساختهای جاده ها که یکی از اولویتهای اصلی است اگر از شهرستان خرامه شروع کنیم ارتقای جاده خرامه به مرودشت تکمیل محور سروستان_ خرامه _ ارسنجان، و وتکمیل محور خرامه_نی ریز و روکش آسفالت خرامه _سلطان شهر برنامههای حوزه راهسازی بود.
در شهرستان سروستان روکش جاده شیراز_ سروستان و اجرای عملیات روشنایی آن ازسمت شیراز، و تکمیل پل مومن آباد، احداث جاده کوهنجان به کوار، احداث جاده علاءالدوله از مهمترین اقدامات بود. در شهرستان کوار اجرای روکش آسفالت بزرگراه شیراز به هورباف و بالعکس، اجرای بلوار روشنایی و روکش هورباف تا کوار و تعریض روکش کوار هورباف، تقاطع طسوج و زیرگذرهای طسوج، محمودآباد، مظفری، و ارتقاء جاده های فرمشکان و قنات و دهداری و تعریض محور کوار به اکبرآباد و ارتقاء محور طسوج و محمودآباد با مشارکت راهداری و ایمیدرو و ورودی روستاها از مهمترین اهداف بود که در حال انجام است.
نخستین روز بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1398 اعلام شد به منظور جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا هرگونه اجتماع ممنوع است، شاید اگر کرونا اتفاق نمیافتاد نیاز شدید به وجود بیمارستانهای کوار و خرامه احساس نمیشد و اهمیت احداث آنها تا این اندازه مورد توجه قرار نمیگرفت. با وجود تمام مشکلاتی که در آن برهه وجود داشت و استرسی که کادر بهداشت و درمان را آزار میداد، پیگیریها در راستای تجهیز بیمارستانهای شهرستان کوار و خرامه و همچنین بیمارستان سروستان با قوت دنبال شد. پیگیریها نتیجهبخش بود و تجهیزات فراوانی برای بیمارستانهای هر سه شهرستان دریافت شد ولی به جز بیمارستان ۹۶ تختخوابی «جوادالائمه» خرامه که ظرفیت بالایی برای تجهیزات داشت، دو بیمارستان دیگر یعنی بیمارستانهای ۳۲ تختخوابی کوار و سروستان به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن تأسیسات زیربنایی فاقد شرایط برای مجهز شدن به برخی تجهیزات پزشکی و تخصصی درمانی بودند؛ بر همین اساس به منظور ارتقاء ظرفیت بهداشتی و درمانی این دو شهرستان ضمن برگزاری جلسات متعدد با وزیر بهداشت وقت و دعوت از معاونان وزیر بهداشت برای حضور در حوزه انتخابیه، پس از پیگیریهای مکرر مجوز احداث بیمارستان 96 تختخوابی «ریحانهالنبی» کوار و ۶۴ تختخوابی سروستان دریافت شد.
با استقبال خیرین شهرستان کوار قرار شد ظرفیت بیمارستان این شهر با کمک آنان تا دو برابر ارتقا یابد و ۲۰۰ تختخوابی طراحی شود. آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان با تغییر دولت همراه شد ولی در نهایت این طرح به دلیل دارا بودن مجوز فعالیت خیرین سلامت شهرستان کوار گرچه خیرین سلامت استان وارد همکاری نشدند ولی سند همکاری با مؤسسه خیریه «ریحانه النبی» منعقد و طراحی بیمارستان آغاز شد. به لطف خدا با پیگیرهای مستمر مجوز کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت و ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه در رابطه با این پروژه دریافت شد؛ سپس طرح ساخت این بیمارستان در سال ۱۴۰۱ با حضور دکتر علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی وارد فاز علمیاتی شد و تا کنون نیز ادامه دارد. در راستای توسعه بسترهای بهداشتی و درمانی برای کاهش مشکلات مردم این شهرستان، بیمارستان قدیمی «فاطمهالزهرا» نیز تا حد امکان بهسازی شده است.
پروژه ساخت بیمارستان سروستان با وجود اینکه مجوز کمیسیون ماده ۲۰ را دریافت کرد ولی به دلیل اختلافات محلی که پیرامون اختصاص زمین این پروژه وجود داشت در دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۳ دچار مشکل شد. پس از یک سال به دلیل تأخیر در تخصیص زمین پروژه، مجوز کمیسیون ماده ۲۰ نیز لغو شد که با پیگیریهای مکرر مجددا دریافت شد؛ مقرر شد این بیمارستان به صورت ۹۶ تختخوابی طراحی و در فاز نخست با ۶۴ تخت اجرا شود. در حال حاضر به همت خیرین سلامت سروستان مراحل طراحی و تحویل زمین پروژه در حال انجام است و تفاهمنامه بین خیرین سلامت سروستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز منعقد شده است و در آینده عملیات اجرایی این طرح کلید خواهد خورد.
یکی از پروژههای مهم و کلیدی حوزه انتخابیه خرامه، کوار و سروستان خط انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه است. با توجه به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از قبل کلید خورده بود و در پی نیاز مبرم مردم منطقه به آب شرب، سرعتبخشی به اجرای این طرح در دستور کار جدی قرار گرفت. تأمین منابع مالی مورد نیاز این پروژه از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه و همچنین تأمین ورق مورد نیاز آن از شرکت فولاد اصفهان به طور جدی پیگیری شد. در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان فارس موضوع حمایت از صنایع بزرگ و مشارکت در اجرای این طرح مورد پیگیری قرار گرفت ولی متاسفانه پس از مدت کوتاهی اعلام شد که این پروژه مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را ندارد و با توجه به اینکه ردیف آبرسانی به خرامه ذیل ردیف آبرسانی به شهر شیراز قرار دارد و اعتبار آنها مشترک است غالب اعتبارات در پروژه آّبرسانی به شیراز هزینه میشود.
پس از ۴ ماه پیگیری مستمر از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه در نهایت پروژه انتقال آب به خرامه در سفر دوم رئیسجمهور به استان فارس جزو مصوبات سفر قرار گرفت ولی باز به دلیل اینکه ردیف بودجه این پروژه با پروژه آبرسانی به شیراز یکی بود در مصوبات ابلاغیه سفر منظور نشد؛ بر این اساس با همکاریهای مکرر وزارت نیرو و معاون اجرایی رئیسجمهور این پروژه نیز به مصوبات سفر پیوست شد. در حال حاضر تامین منابع مالی پروژه آبرسانی خرامه به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ بانک تجارت و بانک پارسیان در دستور کار قرار دارد و تا دستیابی به آن پیگیریها تداوم خواهد داشت. افزایش اعتبار این پروژه در قالب پیوست یک بودجه کل کشور از دیگر کارهایی است که برای سرعتبخشی به اجرای آن در دست پیگیری قرار دارد.
اجرای حدود ۶۰ کیلومتر خط انتقال فرعی آب به روستاهای کربال از خط انتقال آب سد درودزن به خرامه از دیگر مصوباتی است که طی رایزنی با وزیر محترم نیرو به تصویب رسیده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز میشود. مطابق با برنامه زمانبندی پیشبینی میشود این خط فرعی انتقال آب تا تیر ماه ۱۴۰۳ به بهرهبرداری برسد. با توجه به مصوبات وزارت نیرو استفاده از آب شرب برای مصرف صنایع بزرگ ممنوع است و حقابه صنعت این خط به استفاده صنایع کوچک و صنایع کشاورزی گلخانهها تعلق میگیرد.
پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال 1398، اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت پروژه سد «شهید سلیمانی» کوار از سوی شرکت پیماب به عنوان پیمانکار این طرح، شرکت آب منطقهای به عنوان کارفرما طرح، مشاور طرح و همچنین تعدادی از مسؤولان محلی دریافت شد.
پیمانکار این طرح با شرایط پیمانی آن زمان میتوانست حداکثر ۴۰ درصد پروژه را پوشش دهد ولی به دلیل بدهی بسیار بالایی که پروژه به پیمانکار داشت در عمل هیچ پیشرفتی در روند اجرایی صورت نمیگرفت. به عنوان مثال اعتبار تعیین شده برای ساخت این سد در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان بود که تنها ۸ درصد معادل ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار در این زمینه تخصیص داده شده بود ولی این مبلغ حتی برای نگهداشت کارگاه نیز کافی نبود. مجدد برای پیگیری موضوع جسلهای با شرکت پیماب برگزار شد ولی به دلیل تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز هیچ انگیزهای برای ادامه کار وجود نداشت. از سویی دیگر پیمان تکمیلی سد در سال 1398۸ بازگشایی شده بود و مجدد شرکت پیماب برنده تکمیل پروژه شده بود ولی ابلاغ به پیمانکار انجام نشده بود؛
در خصوص این قضیه جلسهای با محمد حاجرسولیها، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد که وی خیلی صریح اعلام کرد پیمان بعدی ابلاغ نخواهد شد و تصمیم بر توقف ساخت سد کوار است. معاون وزیر نیرو همچنین گفت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است تا در صورت تخصیص بتوان قسمتی از بدهی به پیمانکار را پرداخت کرد. با وضعیتی که توصیف شد موانع بسیار زیادی بر سر راه تکمیل سد وجود داشت.
بیماری کرونا نیز در آن برهه شدت گرفته بود و دولت اعلام کرده بود که حداکثر 50 درصد میزان اعتبار تعیین شده برای پروژهها در سال 1399 تخصیص خواهد گرفت که همین مقدار هم به پروژههای دارای اولویت اختصاص مییابد که بیش از 70 درصد یا بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند و تا پایان دولت تکمیل میشوند؛ با این شرایط روند پیشبرد ساخت سد کوار سختتر شد.
پس از تزریق این اعتبارها، امید به ادامه روند تکمیل سد بیشتر شد و با دریافت دستور تخصیص ۴۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات ماده ۵۶ بانک توسعه و تعاون و اعتبار بیشتر در بودجه سنواتی، روند کار سرعت گرفت. چیزی که بیش از سایر موارد مایه نگرانی بود وضعیت بسیار حاد بافت زمین در محدوده پروژه، مشکلات متعدد پیش رو و تغییرات مستمر دستور کار در خصوص نحوه آببندی در سد بود. با انجام تلاشهای مستمر و حضور معاونان وزیر و استاندار در محل پروژه، اعتبارات بیشتری دریافت شد و در نهایت با حضور تمامی اعضا کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و همچنین علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی زمینه دریافت اعتبارات هموارتر شد.
در نخستین سفر رییسجمهور دولت سیزدهم به استان فارس با دریافت 100 میلیارد تومان از اعتبارات محل سفر و تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات ماده ۵۶ بانک ملی روند کار سرعت بیشتری گرفت. پس از مدتی با توجه به بافت زمینشناسی محدوده پروژه و عدم کارایی شیوه حفاری و تزریق جهت آببندی، موضوع احداث دیواره آببند توسط قرارگاه خاتمالانبیا در دستور کار قرار گرفت؛ با پیگیریهای مکرر، دستگاههای مورد نیاز در محل طرح مستقر شدند و شروع به کار کردند. با کمک ویژه وزیر نیرو دولت سیزدهم، پروژه سد «شهید سلیمانی» جزو پروژههای ویژه وزارت نیرو در سال 1۴۰۱ قرار گرفت و بر همین اساس روند جذب اعتبارات شدت بیشتری گرفت و سرعت اجرا بسیار بالا رفت. از سویی دیگر نیز با پیگیرهای مکرر، سد کوار به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی استان فارس معرفی شد.
به دلیل ضعف مشاور پروژه به دستور وزیر محترم، مشاور طرح در آستانه تغییر قرار گرفت. با تمام تغییراتی که در روند تکمیل طرح انجام شد و سرعت خوبی که در جریان بود ولی اوضاع همچنان برای وزیر نیرو رضایتبخش نبود و همین مسئله سبب شد که به دستور وزیر در سال ۱۴۰۲ به منظور تسریع در کار و تامین اعتبار کافی پروژه این طرح از اختیار استان فارس خارج و مستقیم به شرکت آب و نیرو در تهران واگذار شود.آنچه مورد نظر وزارت نیرو است آبگیری اولیه آزمایشی سد «شهید سلیمانی» تا پایان سال ۱۴۰۲ است که در صورتی که مشکل فنی خاصی در روند اجرای پروژه پیش نیاید این مسئله طبق برنامه زمانبندی قابل تحقق است. تلاش تمامی افرادی که توجه ویژه نسبت به این پروژه داشتند جای قدردانی دارد.
از مهمترین کارهای در حال پیگیری، احداث شهرک صنعتی کوار، توسعه شهرک صنعتی خرامه، توسعه شهرک صنعتی سروستان و همچنین تلاش در راستای تکمیل زیرساختهای تأمین آب، برق و گاز با هدف جذب سرمایهگذار است. دریافت مجوز شهرک تخصصی پایین دستی فولاد و کمک به توسعه فولاد پاسارگاد از دیگر اهداف مورد پیگیری است.
از مهمترین پروژههای شهرستان سروستان «پروژه انتقال پساب» از شیراز به دشت سروستان بود. این پروژه با انجام مطالعات و عملیات اجرایی از سال ۱۳۸۰ کلید خورده است.
در دهه 70 ترکیب آبهای زهکشی و پساب حجم قابل توجهی از آب مورد نیاز بخش کشاورزی در شهرستان سروستان را تأمین میکرد ولی به دلیل استفاده پیدرپی از آبهای سطحی و همچنین در پی بروز خشکسالی، آبهای سطحی با کاهش شدیدی مواجه شد؛ برای رفع مشکل آب عرصه محصولات باغی، تأمین آب از منابع دیگر از جمله پسابها در دست بررسی قرار گرفت. در ابتدا ترکیبات نامطلوب موجود در پسابها استفاده از این منبع را برای پرورش محصولات باغی با تردید همراه کرد ولی در حال حاضر راههای تصفیه پسابها برای حذف ترکیبات نامناسب و ارتقا کیفیت آن توسط مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در دست بررسی است تا بتوان آب تصفیه شده و مطلوب جهت مصارف محصولات باغی را تأمین کرد.
طراح : بهار وب | زهره لطفیان | 09397756917