32
با حضور استاندار فارس:

آئین تجليل از خیرین و نیکوکاران و رزمایش اهدا 1000 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان کوار

  • کد خبر : 7435
  • 07 اردیبهشت 1401 - 23:13
آئین تجليل از خیرین و نیکوکاران و رزمایش اهدا 1000 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان کوار
آئین تجليل از خیرین و نیکوکاران همراه با رزمایش اهدا ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان کوار با حضور استاندار فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، آئین تجلیل از خیرین و نیکوکاران استان فارس و رزمایش اهدا ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان چهارشنبه مورخ 7 اردیبهشت ماه 1401 به همت قرارگاه جهادی ریحانه النبی(س) در مصلای چهارده معصوم (ع) شهرستان کوار برگزار شد.

در این آیین استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کمیته امداد فارس، مدیرکل صمت فارس، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس، جمعی از مسئولین و خیرین نیکوکار شهرستان کوار حضور داشتند.

قرارگاه جهادی ریحانه النبی شهرستان کوار

در ابتدای مراسم وحید خانی مسئول قرارگاه جهادی ریحانه النبی (س) شهرستان کوار گزارشی از عملکرد این قرارگاه داد و ترویج سنت حسنه نیکوکاری و انفاق را هدف برگزاری مراسم عنوان کرد و در ادامه افزود: پروژه مهمی که قرارگاه نیمی از هزینه آن را متقبل شده است، بیمارستان بزرگ 200 تخت خوابی شهرستان کوار می باشد.

وی افزود: برآورد هزینه احداث این بیمارستان مبلغی برابر با 200 میلیارد تومان با تجهیزات می باشد که قرارگاه متقبل شده است 100 میلیارد تومان آن را به کمک خیرین جمع آوری کند که تاکنون هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان پرداخت شده است و بزودی عملیات اجرایی بیمارستان آغاز خواهد شد.

خانی گفت: این قرارگاه ساخت ۳۰ مسکن را برای محرومان در دستور کار قرار داده که ساخت ۱۵ مسکن به پایان رسیده و ساخت مابقی نیز رو به پایان است.

حجت الاسلام گشول

در ادامه امام جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه انفاق، نیکوکاری و کمک به رفع محرومیت و فقر یک ارزش است، گفت: ما در عین اینکه ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، اجتماعی، انسانی و دینی در این شهرستان داریم اما خلع‌ها و نیازهای فراوانی نیز وجود دارد که باید در راستای رفع آنها از ظرفیت‌ها و وجود خیرین پر برکت و نیکوکار استفاده شود، چراکه بعضی از خانواده‌ها در فقر مطلق به سر می‌برند و حمایت از آن‌ها واجب است.

وی شهرستان کوار را یکی از شهرستان‌های پرظرفیت استان دانست و گفت: این شهرستان در زمینه نیکوکاری و کارهای خیر و خداپسندانه، رزمایش‌های کمک مؤمنانه، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و دیگر بلاهای طبیعی و غیرطبیعی پیش‌قدم است و می‌درخشد.

استاندار فارس در کوار

ایمانیه استاندار فارس در این مراسم از زحمات و فعالیت‌های نیک اندیشان شهرستان کوار تقدیر کرد و گفت: در بسیاری از آیات قرآن کریم واژه «زکات» در کنار واژه «صلاة» ذکر شده است که نشان‌دهنده ارزش حق الهی در کنار حق نیازمندان می‌باشد. بنابراین در کنار هر فعالیت دینی، انفاق نیز تجلی پیدا می‌کند.

وی در ادامه به بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی خیرساز کوار اشاره کرد و گفت: در ابتدا با احداث این بیمارستان مخالف بودم چراکه معتقدم کوار به این اندازه تخت نیاز ندارد، اما نماینده مردم و امام‌جمعه شهرستان تأکید بر تبدیل کوار به یک قطب پزشکی و سدی برای عبور از مشکلات داشتند. این بیمارستان می‌تواند باعث درمان بیماران شهرستان‌های اطراف شود.

استاندار فارس با بیان اینکه خیران فارس تنها در حوزه سلامت تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان کمک کرده اند، گفت: در ساخت مساجد، مدارس، درمانگاه‌ها، خانه روستایی و… نیز نیکوکاران پیشتاز هستند؛ چراکه از مسلمان مؤمن هم کار نیک توقع می‌رود.

محمد هادی ایمانیه در پایان سخنان خود از تلاش‌های ناهید سرپرست فرمانداری کوار تشکر کرد و خانی فرماندار جدید شهرستان که به زودی معرفی خواهد شد را به‌عنوان جوان‌ترین فرماندار استان فارس دانست و از همه مردم شهرستان خواست تا با همدلی برای پیشرفت بیشتر شهرستان تلاش کنند.

 آئین تجليل از خیرین و نیکوکاران شهرستان کوار و رزمایش اهدا ۱۰۰۰ بسته معیشتی

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان کوار در حاشیه این مراسم خبر از آغاز احداث بیمارستان 200 تخت خوابی شهرستان کوار در شش ماه اول سال 1401 داد و گفت: بنا شده است که بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی کوار توسط موسسه ریل گستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تا یک ماه آینده تجهیز کارگاه شود و در شش ماه اول سال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است در ساخت‌وساز از پتانسیل دولتی بیشتر استفاده شود، اظهار کرد: خیرین انتظار دارند که دولت در پروژه‌های خیر ساز حداکثر آورده خودش را بیاورد که پروژه‌ها نیمه‌تمام نماند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از کمک‌های انسان دوستانه تعدادی از ۲۵ خیر تجلیل به عمل آمد و پس از اقامه نماز جماعت، جمعیت حاضر به‌صرف افطار دعوت شدند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=7435

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.