23
تحول در حوزه راهداری شهرستان کوار در دولت سیزدهم

اجرای عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان کوار

  • کد خبر : 12708
  • 20 آبان 1401 - 11:33
اجرای عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان کوار
فرماندار کوار از اجرای عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان کوار خبر داد و گفت: تا یک سال آینده شاهد تحول عظیم در پروژه‌های حوزه راهداری در سطح شهرستان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، سعید خانی فرماندار شهرستان کوار با اشاره به وضعیت نامناسب و ناهموار جاده‌های مواصلاتی شهرستان اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر مهندس رحیمی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و سفر مقامات کشوری به شهرستان شاهد تحولی عظیم در حوزه پروژه‌های راهداری در شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان کوار گفت: در اولین پروژه اجرایی روکش آسفالت محور کوار-هورباف با توجه به تردد ترانزیتی گسترده و ناهمواری‌های متعدد و نیز حادثه‌خیز بودن این محور، به‌عنوان یکی از مصوبات سفر رییس محترم کمیسیون عمران مجلس و معاون محترم وزیر راه که به دعوت مهندس رحیمی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان حضور یافتند در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون در حال اجرا می‌باشد و در دو لایه آسفالت انجام خواهد پذیرفت.

خانی در ادامه خاطرنشان ساخت: ازجمله اقدامات دیگر حائز اهمیت عملیات اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، تعریض، بهسازی و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی متعدد شهرستان نظیر محور مواصلاتی کوار-هورباف، هورباف-آباده آبگرم، هورباف-پلیس راه شیراز-فسا، جاده قنات-دهداری، محور کوار- اکبراباد، محور زیجرد-مظفری، محور فرمشکان و ورودی روستاهای دولت‌آباد، ذرات، میرسه، دهشیب، لهکویه، بورکی، خورگان، همچنین مسیرهای منتهی به طسوج، شاه شهیدان و مجموعه محمودآباد می‌باشد که تعدادی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده و مابقی در حال آماده‌سازی جهت اجرای عملیات‌ها مدنظر می‌باشد.

وی بیان کرد: ایجاد رفوژ میانی مسیر شیراز -جهرم و شیراز -کوار و نیز تأمین روشنایی محورهای متعدد مسیرهای اصلی شهرستان شامل آباده آبگرم، سرود، اکبرآباد، دره عسلو و هورباف-کوار ازجمله عملیات اجرایی دیگر در سطح شهرستان است که در حال انجام می‌باشد.

فرماندار شهرستان کوار با تأکید بر این نکته که تأمین روشنایی تقاطع‌های فرعی به اصلی و وضعیت هندسی دوربرگردان‌ها نقش مهمی در کاهش تصادفات منجر به فوت دارد، بیان کرد: نصب دکل‌های روشنایی در کلیه تقاطع‌های فرعی به اصلی، اصلاح ورودی‌های شهرهای مظفری و اکبرآباد در محور شیراز_جهرم، اصلاح دوربرگردان‌های باغان، فتح‌آباد و سرود، ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح شهر طسوج نیز به‌صورت جدی پیگیری شده و در آینده نزدیک شاهد شروع پروژه‌های متعدد ذکرشده خواهیم بود.

روشنایی محور کوار هورباف

سعید خانی ادامه داد: تعریض، بهسازی و روکش مسیر ورودی تا خروجی شهر کوار و همچنین پروژه پل قصر احمد که در حال برگزاری مناقصه جهت تعیین پیمانکار می‌باشد و تعدادی از طرح‌های کوچک دیگر از مهم‌ترین اقداماتی است که به اجرا درآمده و یا در شرف انجام می‌باشد که در نوع خود در تمام سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

فرماندار کوار در پایان از عبدالعلی رحیمی نماینده محترم و فعال کوار در مجلس شورای اسلامی و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که در جهت پیگیری و انجام پروژه‌های متعدد اهتمام داشتند تقدیر کرد و از قدرشناسی، همکاری و همراهی مردم‌شریف شهرستان تشکر نمود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12708

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.