11

برگزاری اردوهای هدفمند دانش آموزی برای آشنایی با پیشرفت های ایران اسلامی

  • کد خبر : 12219
  • 05 آبان 1401 - 15:32
برگزاری اردوهای هدفمند دانش آموزی برای آشنایی با پیشرفت های ایران اسلامی
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر برگزاری اردوهای دانش آموزی تاکید کرد و گفت: در دوران کرونا دانش اموزان اسیب فراوانی دیدند و اردوهای دانش اموزی خصوصا اردوهایی که در آن جلوه های پیشرفت کشور نیز به دانش اموزان نمایان شود در این برهه از زمان الزامی است.

به گزارش بهار کوار به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد خلیل عسکری در سفر به شهرستان کوار در جمع مدیران مدارس این شهرستان ضمن تقدیر از تلاش همه فرهنگیان در خصوص بازگشایی مدارس و اجرای پروژه مهر، افزود: با توجه به تعطیلی مدارس در دوسال اخیر، پروژه مهر در سال تحصیلی جاری یک اقدام ارزشمند جهادی بود که معلمان به خوبی از عهده آن برآمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: یکی از اساسی ترین مولفه های موجود در سند تحول حفظ شان و جایگاه معلم است زیرا اگر معلم خوب دیده شود جامعه می تواند به سمت رستگاری گام بردارد. اگر همه بخش های جامعه به معلم توجه کند اثر این توجه در جامعه آشکار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: اجرای نظام رتبه بندی یکی از برنامه های دولت های اخیر بوده است اما علیرغم این که از سال 92 تا 99 قانون آن نوشته شده بود عملی نشد.

وی ادامه داد: سال 99 مجلس آن را از دولت مطالبه کرد اما دولت دوازدهم لایحه ای بسیار ضعیف ارائه کرد و بودجه بسیار ناچیزی برای آن پیش بینی کرده بود لذا این موضوع به دولت جدید کشیده شد و دولت مردمی سیزدهم در این قضیه کنار مجلس ایستاد و در نهایت با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان این طرح تصویب و در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

عسکری ادامه داد: تلاش کرده ایم تا همه معلمان، نظام رتبه بندی شامل شان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این دولت علیرغم همه مشکلات و محدودیت ها نسبت به معلمان توجه ویژه ای دارد و در طول یک سال مبلغ 35 هزار میلیارد تومان به رتبه بندی اختصاص داد.

وی افزود: در راستای تقویت روحیه خانواده محوری تلاش ما این است همه معلمان به ویژه خانم ها در نزدیکترین محل زندگیشان مشغول به کار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای تقویت خانواده محوری بحث نقل و انتقالات را تسهیل کردیم و امسال بیش از 6 هزار و 300 نفر معلم متقاضی نقل و انتقال را منتقل کردیم.

وی بابیان اینکه متاسفانه رقم قابل توجهی از معلمان شاغل در شهرستان کوار غیربومی هستن، دادامه داد: دقت خواهد شد تا جذب نیروهای جدید در این شهرستان از بومیان باشد تا معضل انتقالی کمتری داشته باشد.

عسکری خاطرنشان کرد: 119 میلیاردتومان سرانه به حساب مدارس واریز کردیم اما همچنان در بحث پرداخت قبوض خدماتی، مدارس با مشکل روبرو است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: توصیه می کنم مدیران مدارس آئین نامه اجرایی مدارس را مطالعه کنند زیرا مسئولیت معلم و دانش آموز بر عهده مدیران است.

عسکری اظهار کرد: مدیر موفق کسی است که از عوامل موثر تربیت استفاده کند لذا مدیران مدارس در اجرای برنامه ها از افراط و تفریط خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: مدیران مدارس با دانش آموزان سخن بگویند و با انبساط خاطر با دانش آموزان رفتار کنند.

عسکری با اشاره به اینکه همه دانش آموزان فرزندان ما هستند بر تقویت اردوهای دانش آموزی تاکید و عنوان کرد: مدیران سعی کنند دانش آموزان را به اردو ببرند.

وی گفت: بنابراین در راستای آشنایی دانش آموزان با هویت ملی و همچنین دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اردوها باید توسعه یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدیران مدارس بر ارتباط با خانواده اهتمام ورزند بچه ها امانت الهی هستند لذا به تعبیر رهبر انقلاب، هنگام فراغت از تحصیل باید ارزش افزوده داشته باشند.

وی بر تکریم دختران تاکید و خطاب به مدیران عنوان کرد: افزود: شما مدیران توجه به نماز را در دستور کار قرار دهید و دانش آموزان را به مشارکت در این فریضه الهی تشویق کنید.

نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: سیزده آبان باید تمام کننده حوادث اخیر باشد.

دکتر عبدالعلی رحیمی افزود: بسیاری از دانشمندان بزرگ کشور از بومیان شهرستان کوار هستند که نشان از استعدادهای این شهرستان دارد لذا توجه ویژه به امور آموزشی کوار توصیه می شود.

در ابتدای این دیدار نیز دو تن از مدیران مدارس شهرستان کوار به نمایندگی از سایر مدیران به طرح مطالب، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12219

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.