19

افزایش کشت گل محمدی در شهرستان کوار

  • کد خبر : 17860
  • 31 فروردین 1402 - 14:45
افزایش کشت گل محمدی در شهرستان کوار
مدیر جهاد کشاورزی کوار از افزایش کشت گل محمدی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، مدیر جهاد کشاورزی کوار از افزایش کشت گل محمدی در این شهرستان به میزان 5 هکتار خبر داد و بیان کرد: میزان 12 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کاشت گل محمدی اختصاص داشته که با افزایش 5 هکتار در بخش طسوج، سطح آن به 17 هکتار رسیده است.

عبدالرسول جوکار گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی، زمینه سازی برای صادرات این محصول، فرآورده های آن، ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی و پایداری اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: گل محمدی از قدیمی ترین و مهمترین رزهاست که به دلیل تحمل کم آبی ، قابلیت رشد در خاک های فقیر ، بازدهی سریع و ایجاد درآمد برای بهره برداران، یکی ازگونه های مناسب قابل کشت در جهت بهره وری منابع آب و خاک است.

جوکار افزود: می توان از گل محمدی غنچه خشک، اسانس، عطر، گلاب و گلبرگ فرآوری نموده که در صنایع داروسازی، غذایی و بهداشتی آرایشی کاربرد دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار خاطر نشان کرد: پیش بینی می گردد در سال جاری میزان 25 تن گل محمدی تر از مزارع برداشت و جهت گلاب گیری به کارگاه های عرقیات گیاهی واقع در شهرستان ها و استان های همجوار ارسال گردد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=17860

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.