15

افزایش 40 درصدی توزیع کود های شیمیایی در کوار

  • کد خبر : 17636
  • 26 فروردین 1402 - 18:59
افزایش 40 درصدی توزیع کود های شیمیایی در کوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از افزایش 40 درصدی توزیع کود های شیمیایی در این شهرستان در سال 1401 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: بالغ بر 5 هزار تن انواع کود های شیمیایی بین بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار با اشاره به اینکه استفاده از کودهای شیمیایی نقش موثری در افزلیش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد، تصریح کرد:کودهای توزیعی شامل 4750 تنکود اوره، 150 تن کود فسفاته و 150 تن کود پتاسه بوده که بین بیش از 8300 بهره بردار زراعی و باغی توزیع، و به محصولات زراعی شامل گندم، جو، کلزا، پیاز، گوجه فرنگی، ذرت و تمامی محصولات باغی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه توزیع انواع کود های شیمیایی با حواله الکترونیک صورت می گیرد، اظهار کرد: سهمیه کود های شیمیایی از طریق هفت کارگزاری شامل اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی های تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است.

جوکار بیان کرد: با توجه به اجرای طرح الگوی کشت در شهرستان تخصیص سهمیه های کودی در سال 1402 بر اساس الگوی کشت شهرستان صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=17636

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.