14

اکبرآباد؛ میزبان پرستویی بی نشان از دیار عشق/ مردمی که با حماسه حضور، غبار غربت را از چهره میهمان خویش زدودند

  • کد خبر : 23551
  • 08 دی 1402 - 13:58
اکبرآباد؛ میزبان پرستویی بی نشان از دیار عشق/ مردمی که با حماسه حضور، غبار غربت را از چهره میهمان خویش زدودند
امروز، تفرجگاه خضر نبی اکبرآباد میزبان پرستویی بی نشان از دیار عشق بود که با حضور پرشکوه و غیرتمندانه مردم شهرستان کوار مورد استقبال قرار گرفته و تشییع شد.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، فاطمه دیباور: نمی دانم اهل کدامین نقطه این سرزمین هستی. از شهری بزرگ، میهمان شهر ما شده ای یا از دل روستایی کوچک قدم به دیدگان ما گذارده ای. از شمالی ترین نقطه این مرز و بوم به دیار ما سفر کرده ای یا اهل نقاط صفر مرزی جنوب و غرب این سرزمین لاله پروری.

نمی دانم مادر چشم انتظارت هنوز هم به استشمام عطر پیراهنی از یوسف خود دل خوش کرده یا در حسرت این آرزو، جان به جانان سپرده است.

اما بدان این تنها مادر تو نبود که در جستجوی نشانی از یوسف خویش، کمرش خمیده و گیسوانش سپید شد. در شهر اکبرآباد، جایی که قرار است آرامگاه تو باشد مادر سه لاله گمگشته در پی اثری از جگرگوشه خود ستاره عمرشان به خاموشی گرایید و امید دیدار دلبندانشان را با خود به سرایی دگر بردند.

اکبرآباد از روزها قبل در تکاپوی استقبال از لاله ای خوشنام

مردم باغیرت شهر اکبرآباد به همراه دیگر جوانان غیور شهرستان از روزها قبل در اندیشه ساختن گنبد و بارگاه برای تو بوده اند. آنان با اشتیاق و بی هیچ چشم داشتی مهیای استقبال از تو می شده اند.

امروز نیز مردم شهید پرور شهرستان کوار با حضور پرشور خود تو را عزتمندانه تشییع نموده و به خاک سپردند. به راستی باید به غیرت و همت بلند مردم شهرستان کوار در تکریم این قهرمان وطن که در راستای اعتلای آرمان ها جان خویش را فدا نمود، آفرین گفت.

بازگشت پیکر شهدای گمنام جلوه ای از تکریم قهرمانان وطن و انس نسل جدید با فرهنگ حماسه و دفاع

چندی پیش بود که یکی از خبرنگاران در توییت خود شبهه ای را در اذهان جامعه راجع به اینکه در تابوت شهدای گمنام چه قرار می دهند، ایجاد کرد. شبهه ای که اگر چه با انتشار کلیپی از سوی مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح پاسخ داده شد، اما هم چنان تردید را در ذهن برخی باقی گذاشت.

ابتدا روی سخنم با این خانم خبرنگار است؛ مگر نه این است که طبق آیات وحیانی از دست و زبان و قلم سوال خواهد شد؟ پس چرا قلم درباره آن چه که نمی داند و راجع به آن تحقیق نکرده چیزی بنویسد؟ شما که بازگشت نشانه ها و استخوان های پاره های دل این ملت را غم بار می خوانید، معلوم است خبر ندارید خانواده های آنان هنوز به آمدن نشانی کوچک از آنان دل خوش هستند.

آیا می شود پس از سال ها گذر از جنگ نیز پیکر شهید پیدا کرد؟ آری، آمار و ارقام می گویند هنوز هم شهدایی هستند که پس از گذشت سال ها پیکرشان از دیدگان و دسترس ما زمینیان مفقود است.

اما نیک می دانیم حضور پیکر پاک شهدای گمنام در مدارس، روستاها و شهرها اگر چه چشم ها را بارانی می کند،اما با خود غبار کدورت قلب ها و معاصی را می زداید و در گوش نوجوانان و جوانان امروز که در پی یافتن جرعه ای عرفان ناب به هر دری می کوبند، نغمه های ناب عارفانه می سراید.

عکاس: حسین باقری

عکاس: امین زارع

عکاس : محمدصادق بخشی

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=23551

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.