44

طرح ایجاد باغچه های خانگی در کوار

  • کد خبر : 2844
  • 23 آبان 1400 - 18:47
طرح ایجاد باغچه های خانگی در کوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با بیان اینکه طرح ایجاد باغچه های خانگی از سال های قبل در این شهرستان در حال اجرا است، گفت: هم اکنون سطح این باغچه های خانگی به 1200 متر مربع افزایش یافته است.

به گزارش بهار کوار، عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار در خصوص اجرای طرح ایجاد باغچه خانگی در ۱۲ صندوق خرد زنان روستایی شهرستان کوار، بیان کرد: این طرح از سال ۹۷ اجرا شده و امسال نیز در ۱۲ روستای کوار در قالب سایت الگویی ترویجی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در حال اجرا است.

او تصریح کرد: به زنان روستایی تحت پوشش این طرح که تسهیلگران زن روستایی و اعضای صندوق اعتبارات خرد محلی هستند، در زمینه کاشت، داشت، برداشت، فرآوری محصولات کشاورزی سبزی و صیفی و گیاهان دارویی آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

جوکار ادامه داد: با بیان اینکه توانمندسازی زنان که مدیریت تغذیه اعضای خانواده را به عهده دارند حائز اهمیت است، ادامه داد: انتظار می رود با تلاش زنان کشاورز تحت پوشش این طرح  برای بهبود وضعیت معیشتی خانوار روستایی و تولید محصول سالم و حفظ امنیت غذایی جامعه، گام‌های مؤثر و مثبتی برداشته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار  افزود: طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه خانگی بر اساس تفاهم‌نامه میان مدیریت جهاد کشاورزی کوار و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اجرا می‌شود که تاکنون ۲۰۴ نفر روز کلاس آموزشی در ۷ ماهه نخست امسال برای زنان روستایی و عشایری باهمکاری مرکز بهداشت شهرستان برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2844

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.