18

بانوان مطالبه گر شهرستان، مسائل حوزه زنان را با مسئولان در میان گذاشتند/ قول شهردار کوار مبنی بر افتتاح پارک بانوان تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 20031
  • 20 تیر 1402 - 23:35
بانوان مطالبه گر شهرستان، مسائل حوزه زنان را با مسئولان در میان گذاشتند/ قول شهردار کوار مبنی بر افتتاح پارک بانوان تا پایان سال جاری
جمعی از دختران و بانوان نخبه و فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان دیروز طی جلسه ای با مسئولان، رسیدگی به مشکلات حوزه زنان را از آنان مطالبه نموده و خواستار رفع معضلات این قشر اثرگذار اجتماع شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، صبح دیروز ۱۹ تیرماه به مناسبت هفته حجاب و عفاف جلسه ای به همت بسیج جامعه زنان کوار و بسیج فرهنگیان در دفتر امام جمعه شهرستان کوار با موضوع مسائل و مشکلات حوزه زنان برگزار گردید.

در این جلسه مطالبه گری که با حضور تعدادی از بانوان نخبه و فعال در عرصه فرهنگی اجتماعی و برخی مسئولان شهرستان انجام شد، ۵ نفر از بانوان به نمایندگی از بانوان کواری به طرح مسائل حوزه زنان پرداخته و از مسئولان خواستار رفع موانع موجود شدند.

این بانوان عدم وجود پارک بانوان و فضاهای فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان، کمبود منابع مناسب گروه سنی نوجوانان و جوانان در کتابخانه ها، عدم وجود امام جماعت در مدارس جهت ارشاد دختران، نبود نظارت بر فروشگاه های عرضه پوشاک جهت ارائه لباس مناسب برای بانوان و گرانی اقلامی هم چون چادر و پوشاک دارای مولفه های حجاب و عفاف اسلامی را به عنوان اهم مشکلات حوزه بانوان مطرح نمودند.

در ابن جلسه که با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، مسئول اصناف، رئیس شورای شهر،شهردار، دادستان، امام‌جمعه، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده سپاه شهرستان کوار همراه بود، حامد زارع شهردار کوار با اشاره به آماده بودن زمین قول مساعد مبنی بر افتتاح و راه اندازی پارک بانوان تا پایان سال ۱۴۰۲ را داد، طرحی که به عنوان یکی از مصوبات جلسه روز گذشته قرار گرفت.

در این جلسه هم چنین امام جمعه کوار طی سخنانی فلسفه برنامه های الهی را بر اساس حکمت برشمرد و فرایضی مثل حجاب و نماز را با تدبیرهای حکیمانه خداوند متعال سازگار دانست. وی در ادامه به بیان فلسفه حجاب پرداخت و افزود: حجاب و عفاف اسلامی از بروز ناهنجاری در جامعه پیشگیری نموده و زمینه طهارت قلبی و تزکیه نفس در جامعه را فراهم می کند.

حجت الاسلام موسوی انور با بیان اینکه شکل گیری فرهنگ عفت و حیا در اجتماع از حجاب فراتر است، اظهار داشت: نظریه پردازان غربی بر این باورند اگر بتوانیم حجاب را از سر زنان برداریم موفق بوده و می توانیم در تغییرات سیاسی آن جامعه دخالت کنیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20031

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. میشه چندتا از هنرها و دستاوردهای این بانوان نخبه مطالبه گر (یا همون طلبکار) رو نام ببرید که به واسطه اون نخبه محسوب بشن؟

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.