29

برگزاری مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوار

  • کد خبر : 13619
  • 19 آذر 1401 - 20:41
برگزاری مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوار
مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوار با حضور مسئولین استانی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، صبح امروز شنبه۱۹ آذرماه با حضور حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و عموم مردم ولایی شهرستان کوار در سالن اجتماعات امام خامنه ای کوار آئین معارفه و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوار برگزار گردید.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان کوار بر ضرورت توجه، برنامه ریزی و اجرای دقیق محورهای سند تحول قضایی تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت از سند تحول قضایی حمایت کرده اند که با توجه به اینکه وظیفه اجرای بیش از ۳۰ درصد از سند تحول قضایی برعهده دادستان هاست باید قضات با جدیت و اِشراف کامل موضوعات و محورهای سند تحول قضایی، را مد نظر قرار داده و اجرایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با اشاره به اینکه امام زمان (عج) مادرش حضرت فاطمه زهرا (س) را اسوه و الگوی خود معرفی می کند، گفت: حضرت زهرا (س) الگو برای تمام انسان ها و حجت خدا بر امامان معصوم علیهم السلام و تمامی بشر است و اما امروز متأسفانه دشمنان نظام در پی تغییر الگوی زن مسلمان ایرانی هستند و با تغییر رفتار در صددند تا جلوی پیشرفت زن مسلمان ایرانی گرفته شود.

وی در ادامه به هوشیاری همه آحاد و‌اقشار مردم نسبت به حربه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این روزها باید بیش از گذشته هوشیار باشیم چرا که امروز بنا به فرمایش رهبر انقلاب با بهره گیری از جهاد تبیین باید هدایت گری ، بصیرت افزایی و روشنگری مردم مد نظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به احیای حقوق عامه از سوی دادستان ها نیز اشاره کرد و گفت: به منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه اختیارات و وظایف گسترده ای بر عهده دادستان ها گذاشته شده است و در شهرستان کوار که شرکتها واحدهای صنعتی و تولیدی بسیاری فعالیت می کنند لازم است دادستان ورود کند تا مدیران شرکتها و واحدهای صنعتی به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال مردم به درستی عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه تأکید کرد: به منظور کاهش جرائم و امنیت جامعه ابتدا باید موضوع پیشگیری از وقوع جرم مد نظر قرار گیرد و برای جرائم غیرعمد و جرائم خُرد تأکید بر صلح و سازش است اما در راستای برقراری امنیت، برخورد قاطعانه و بدون اغماض از سوی دادستان ها با مرتکبین جرائم خشن که امنیت عمومی جامعه را خدشه دار می کنند لازم و ضروری است.

وی در این مراسم به کار و تلاش شبانه روزی از سوی قضات و کارکنان دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: کار فعالیت در دستگاه قضا با دیگر نهادها و دستگاه ها متفاوت است چرا که منصب قضاوت است و کار و فعالیت در منصب قضاوت تعطیل بردار نیست و لازم است قضات با تلاش شبانه روزیهر زمانی که لازم باشد در دادگستری حاضر شوند و همچنین با حضور میدانی در میان مردم نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس به مردم داری و حفظ شأن و منزلت مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی نیز تأکید کرد ‌ با اشاره به تأکیدات و‌پیگیری های رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: در راستای اجرای برنامه های سند تحول قضایی باید تلاش نمائیم تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد چرا که ثمره سند تحول قضایی رضایتمندی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی شهرستان کوار را یکی از شهرهای ولایتمدار، انقلابی استان خواند و با بیان اینکه سند ولایتمداری این شهرستان تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید والامقام‌‌است گفت: لازم است مسئولان از فرصت های خود در زمینه خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به مردم و رفع مشکلات تلاش کند.

وی به اهمیت دادرسی الکترونیکی نیز اشاره و بیان کرد: یکی از مواردی مهمی که از سوی دادگستری استان فارس با جدیت دنبال می شود دادرسی الکترونیک است که برای مردم و دادگستری منافع بسیاری دارد از این جهت که هم در وقت مردم صرفه جویی می شود و اصحاب پرونده می توانند از منازل خودشان ارتباط گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند تا پرونده شان رسیدگی شود و قضات و کارکنان دادگستری هم می تواند با فراغ بال بهتری به امورات رسیدگی کنند و در این راستا لازم است نسبت به تقویت زیر ساخت های دادرسی الکترونیک از هم اکنون تلاش بیشتری صورت گیرد چرا که پایان سال ۱۴۰۲ قوه قضائیه تمام الکترونیکی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوار بر رعایت برخی از موارد دیگر از سوی مسئولان قضایی و قضات از جمله رفع اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی، تعامل مسئولان قضایی با سایر نهادها و دستگاه های اجرائی و تقنینی ضمن حفظ استقلال دستگاه قضا، مردم داری و حفظ کرامت انسانی، بازدید هدفمند از زندان ها و‌ کاهش جمعیت کیفری، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، نظم وانضباط اداری و غیره از سوی مسئولان در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش تأکید کرد.

گفتنی است در پایان از علی خلیلی دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی کوار با اهدای لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و قاضی مجتبی دهقان با حکم ریاست قوه قضائیه به سمت دادستان جدید شهرستان کوار منصوب شد.

تصویربردار: محمد صادق بخشی خبرنگار: زهرا پاکدامن

گالری

عکاس: زهرا پاکدامن

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=13619

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.