22

برگزاری مراسم سالروز شهادت شهید دیلمی در کوار/اخلاص؛ بارزترین ویژگی شخصیتی این سردار بزرگ

  • کد خبر : 18460
  • 23 اردیبهشت 1402 - 19:24
برگزاری مراسم سالروز شهادت شهید دیلمی در کوار/اخلاص؛ بارزترین ویژگی شخصیتی این سردار بزرگ
سرهنگ عباس حمیدی گفت: اخلاص، نفوذ کلامی، ولایت مداری و صبر از ویژگی های بارز شخصیتی سردار شهید حمید احمدیان دیلمی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، مراسم سالروز شهادت سید شهیدان شهرستان کوار سردار شهید حمید احمدیان دیلمی شب گذشته در محل حوزه امام حسین ع ناحیه مقاومت کوار با حضور رهروان و دوستداران این شهید والامقام برگزار گردید.

در این مراسم سرهنگ پاسدار عباس حمیدی ضمن معرفی شهید دیلمی به عنوان فردی دارای نفوذ کلام، گفت: توانایی معنوی و اخلاقی شهید دیلمی در جذب افراد آن قدر بالا بود که جمعی از اشرار منطقه کوار در آن زمان با گرفتن امان نامه به آغوش مردم بازگشتند و برخی در جبهه های نبرد حضور پیدا کردند که تعدادی مجروح و گروهی شهید شدند.

وی نقش این شهید والامقام را در اعزام رزمندگان کوار به جبهه های جنگ ارزنده توصیف کرد و افزود: شهید دیلمی عاشق جهاد کردن در راه خدا، مرد عمل و اخلاص بود و بارزترین ویژگی که باعث شد محبوب دل های مردم کوار شود، اخلاص بالای این شهید عزیز بود.

سرهنگ حمیدی با بیان اینکه هرکس دلسوز نظام است باید از شهید دیلمی درس بگیرد، گفت: وصل بودن به امام و ولایت فقیه از دیگر خصوصیات مهم این شهید گرانقدر بود و آیه ” اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم…” از آیات رایجی بود که او در ابتدای سخنرانی هایش استفاده می نمود.

وی در ادامه به بیان خاطره ای در وصف فرمانده شهید سپاه کوار در جبهه پرداخت و افزود: عدم قبول مسئولیت فرماندهی گردان از سوی شهید دیلمی و سپردن این مسئولیت به سردار عباس کشاورز و علاقه نشان دادن به معاونت برای خودش نشان از عدم وابستگی این شهید گرانقدر به مقام های دنیایی دارد.

گفتنی است از دیگر برنامه های این مراسم، سخنرانی سرهنگ عابدی فرمانده سپاه ناحیه کوار و هم چنین خواهر شهید بزرگوار حمید احمدیان دیلمی بود.

ضمن اینکه مداح اهل بیت روح الله سالخورده به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت و در پایان حضار شام را از بابرکت شهیدان تناول نمودند.

نویسنده: فاطمه دیباور

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18460

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.